جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:چهاردهم دی 1399 ساعت 14:59
کد : 20215

آشنایی با ورزش هیجان انگیز فلای بورد

آشنایی با ورزش هیجان انگیز فلای بورد

آشنایی با ورزش هیجان انگیز فلای بورد
آشنایی با ورزش هیجان انگیز فلای بورد
آشنایی با ورزش هیجان انگیز فلای بورد

فلای بورد
ورزش فلای بورد | Flyboard
ما انسان ها همواره به دنبال راه های جدیدی برای گذران اوقات فراغت خود می گردیم. تفریحاتی جدید، که علاوه بر لذت بخش بودن، بتواند سطح آدرنالین خونمان را بالا ببرد. یکی از این ورزش های بسیار جذاب، ورزش آبی فلای بورد می باشد. ورزشی که می توان در آن همچون دلفینی به داخل و بیرون آب جست و گریز کرد. برای آشنایی با ورزش پر هیجان فلای بورد با الی گشت همراه شوید.

ورزش فلای بورد

از زمانی که جت های مسابقه ای قدرتمند رونق گرفته اند، زمان زیادی نمی گذرد. در ورزش فلای بورد، شخص ورزشکار به یاری جت اسکی های قدرتمند از آب خارج می شود و در هوا پایدار می ماند و دوباره به آب باز می گردد. دقیقا همچون حرکت دلفین ها.

ورزش هیجان انگیز فلای بورد
درواقع فلای بورد وسیله است که با اتصال به یک جت اسکی، شخص را بر روی هوا معلق نگه می دارد و با پمپاژ و فشار آب به او اجازه مانور دادن و انجام حرکات نمایشی را می دهد. این ورزش هیجان انگیز ابتدا در مسابقات جهانی جت اسکی در سال ۲۰۱۱ و در کشور پهناور چین به جهانیان معرفی شد. فیلمی که از این مسابقات در فضای مجازی پخش شد، توانست در مدت دو هفته رکورد حدودا ۵ میلیون بیننده را به خود اختصاص دهد. بعد از این ماجرا، مستندهای بیشماری در رابطه با این ورزش در سرتاسر دنیا پخش شد که باعث شهرت جهانی این ورزش در کل دنیا گردید. اولین نوع فلای بورد برای استفاده عموم، در سال ۲۰۱۲ به بازار معرفی شد.

فلای بورد
نحوه استفاده از فلای بود و انواع آن
اگر خواهان استفاده از دستگاه فلای بورد هستید، در ابتدا حتما باید به مدت بیست دقیقه از دستگاه مبتدی فلای بورد استفاده کنید. پس از پشت سر گذاشتن این بیست دقیقه با موفقیت، به شما مجوز استفاده از دستگاه حرفه ای و پیشرفته فلای بورد داده می شود. اما فرق بین فلای بورد ساده و فلای بورد پیشرفته و حرفه ای در چیست؟

اوج هیجان در ورزش فلای بورد
تفاوت این دو دستگاه در کیت الکترونیکی گاز آن هاست. فلای بورد سواران حرفه ای، کیت الکترونیکی را به دستگاه خود اضافه کرده اند تا نازل های تعادل دهنده دست را حذف کنند. فردی که از دستگاه فلای بورد پیشرفته استفاده می کند، احتیاجی به داشتن اپراتور ندارد و خود به تنهایی می تواند گاز، و فشار آب خروجی را کنترل کند.

ترس از ورزش فلای بورد
اگر بالای ۱۸ سال سن دارید و از کسانی هستید که برای اولین بار قصد انجام این ورزش را دارید، احتیاجی نیست نگران باشید. مربیان ماهر و با تجربه این رشته ورزشی، از ابتدا تا انتها همراه شما خواهند بود. در ابتدا این مربیان به ارائه توضیحات لازم در خصوص نحوه استفاده از این وسیله و نکات ایمنی می پردازند. سپس به درون آب رهسپار می شوید و فرد همراه شما، مقدار لازم پمپاژ آب را از جت اسکی خود کنترل می کند. فراموش نکنید که کلاه ایمنی، لباس مناسب برای شنا و جلیقه نجات از اولین ملزوماتیست که باید همراه شما باشد.

پرواز در آسمان با فلای بورد
به دلیل تحرک بالای بدنی و هیجان بیش از حد این ورزش، انجام آن به افرادی که سابقه بیماری های قلبی دارند یا دچار ترس شدید از آب یا ارتفاع می باشند، توصیه نمی شود. خانم های باردار و افرادی که سابقه بیماری صرع دارند نیز نباید این ورزش را انجام دهند.

اما اولین دوره مسابقات جهانی فلای بورد در سال ۲۰۱۲ در قطر برگزار شد. بعد از رقابتی که بین ۵۰ کشور جهان صورت گرفت، فردی به نام استیفان پرایاس از کشور فرانسه مقام نخست را به خود اختصاص داد. این مسابقات هر سال بین کشورهای مطرح در این رشته ورزشی برگزار می شود.

کفش های مخصوص فلای بورد
ورزش فلای بورد در ایران
ورزش فلای بورد برای اولین بار در بهار سال ۱۳۹۱ به بازار ایران معرفی شد. اما در سال ۱۳۹۲ و در مسابقات کشوری جت اسکی که توسط فدراسیون انجمن های ورزشی و انجمن جت اسکی برگزار شد، ورزش هیجان انگیز فلای بورد به طور رسمی به مردم معرفی شد. پس از پایان این مسابقات، یک نمایش بسیار هماهنگ و چشم نواز توسط یک تیم فلای بورد سوار حرفه ای در جزیره کیش انجام شد که در نتیجه آن توجه عموم مردم به این ورزش بیش از پیش جلب شد.

فلای بورد در جزیره کیش
کمیته فلای بوردینگ ایران، برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ و به ریاست آقای پیام عرب زاده آغاز به کارد. هدف این کمیته معرفی هرچه بیشتر و بهتر این ورزش هیجان انگیز، جذب استعدادهای جوان در این رشته و شرکت دادن آن ها در مسابقات جهانی است.

امروزه در مراکزی در شمال کشور، مراکزی در جنوب کشور و دریاچه فشافویه تهران، این ورزش آبی دنبال می شود.

ورزش آبی فلای بورد
سخن پایانی
ورزش هیجان انگیز فلای بورد، تلفیقی از ورزش های جت اسکی، اسکی روی آب و شنا می باشد. بنابراین اگر از افرادی هستید که به ورزش های آبی علاقه دارید و آدرنالین خونتان پایین آمده است، پیشنهاد ویژه ما به شما ورزش آبی فلای بورد می باشد. ورزشی که در آن به مانند دلفینی شاد و رها در آب غوطه ور شده و برای لحظاتی از مشغله های زندگی روزمره خود رها می شوید.



منبع سایت الیت گشت

http://www.abai.ir/News/1/20215
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی