پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403
تاريخ:پانزدهم دی 1399 ساعت 22:03
کد : 20222

جمعیت جودو کشور رشد ۴۸ درصدی داشته است

جمعیت جودو کشور رشد ۴۸ درصدی داشته است

جمعیت جودو کشور رشد ۴۸ درصدی داشته است
جمعیت جودو کشور رشد ۴۸ درصدی داشته است
جمعیت جودو کشور رشد ۴۸ درصدی داشته است

جمعیت جودو کشور رشد ۴۸ درصدی داشته است
بوشهر- رئیس فدراسیون جودو از صدور مجوز برگزاری مسابقات جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: جمعیت جودو کشور در یکسال و نیم گذشته، رشد ۴۸ درصدی داشته است.
به گزارش خبرنگار مهر، آرش میر اسماعیلی ظهر چهارشنبه در مجمع انتخابات ریاست هیئت جودو استان بوشهر اظهار داشت: در یک سال و نیم اخیر جمعیت جودو کشور از ۶۰ هزار به ۹۰ هزار نفر افزایش‌یافته است.

وی تصریح کرد: سهم استان بوشهر از جمعیت جودو کشور، ۹۲۵ ورزشکار، ۴۱ مربی، ۲۱ داور و ۷۴ ورزشکار دفاع شخصی در بخش آقایان و ۲۹ ورزشکار و یک مربی در بخش بانوان است.

کم بودن شمار ورزشکاران جودو

رئیس فدراسیون جودو اظهار داشت: شمار ورزشکاران جودو به عنوان اولین رشته رزمی که وارد المپیک شده است نسبت به سایر رشته‌های رزمی بسیار کم است.

هدف‌گذاری برای افزایش ورزشکاران رشته جودو

میر اسماعیلی بابیان اینکه افزایش ورزشکاران رشته جودو به ۲۰۰ هزار نفر تا پایان سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری شده است گفت: حواشی، توجه به گلخانه‌ای کار کردن و عدم توجه به استعدادها و ورزش پایه از عواملی است که مانع از رشد کمی جودو در کشور شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای همگانی کردن و شناساندن بیشتر جودو خبر داد و افزود: حضور ۳ جودوکار بوشهری در تیم ملی نوجوانان نشان از پتانسیل بالای این استان در این رشته دارد.

جمعیت بانوان استان بوشهر در رشته جودو مناسب نیست

رئیس فدراسیون جودو بابیان اینکه جمعیت ۲۹ نفری بانوان استان بوشهر در رشته جودو مناسب نیست اضافه کرد: کمیته جودوی ساحلی در چند هفته اخیر در هیئت‌رئیسه فدراسیون شکل‌گرفته است.

میر اسماعیلی بابیان اینکه بوشهر می‌تواند یکی از قطب‌های اصلی منطقه در جودوی ساحلی باشد افزود: استان بوشهر می‌تواند میزبانی مناسبی را برای مسابقات بین‌المللی این رشته داشته باشد.

رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: شمار ورزشکاران جودو در بوشهر در پایان ۴ سال آینده باید به ۳ هزار نفر برسد و با توجه به پتانسیل این استان، هدف‌گذاری صورت گرفته دور از دسترس نیست.

در این مجمع یاسر جمالی با ۱۴ رأی برای ۴ سال دیگر به عنوان رئیس هیئت جودو استان بوشهر انتخاب شد.



منبع مهرنیوز

http://www.abai.ir/News/1/20222
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی