چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و سوم دی 1399 ساعت 16:53
کد : 20245

ام ام ای و بوکس

فواید ورزش ام ام ای و بوکس چیست؟

فواید ورزش  ام ام ای و بوکس چیست؟
فواید ورزش ام ام ای و بوکس
فواید ورزش بوکس چیسفواید ورزش ام ام ای و بوکس چیست؟ت؟
هر ورزشی با تناسب نوع تمرینات خود فوایدی برای بدن دارد، فواید ورزش بوکس نیز کم نیستند و در این بخش قصد داریم به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره کنیم. بوکس برعکس آن چیزی که در برنامه‌های تلویزیونی می‌بینید، خش نیست. تمرینات بوکس می‌تواند بدون کیسه بوکس باشد و تنها با حرکات دست و پا بدن خود را آماده نگه دارید. همچنین بوکس تلفیقی از هنرهای رزمی است.



سلامت قلبی عروقی
تمرینات ورزش بوکس شامل طناب زدن، دویدن روی تردمیل و … است که سبب می‌شود بدن به آمادگی لازم برای انجام این ورزش شود. همچنین هر بار مشت زدن و رقص پا در رینگ باعث می‌شود بسیاری از عضلات درگیر شده و این مساله باعث اکسیژن رسانی و خون رسانی زیاد به قلب و مغز شده و از این نظر باعث بهبود سلامت قلبی و عروقی شما خواهد شد.



مفاصل و استخوان محکم
تمرینات وزش بوکس باعث آماده‌تر شدن استخوان‌های پا و زانو و سرشانه و دست‌ها می‌شود. همانگونه که می‌دانید با افزایش سن استخوان‌ها ضعیف تر می‌شوند و انجام ورزش‌هایی مانند وزنه زدن و بدنسازی در بوکس باعث تقویت استخوان و مفاصل می‌شود. انجام تمرینات قدرتی که در بوکس وجود دارد به این استحکام می‌افزاید به همین دلیل به ورزشکاران توصیه می‌شود که حداقل ۲٫۵ روز در هفته تمرینات قدرتی را انجام دهید.



عضلات بزرگتر
نکته جالب توجه در مورد ورزش بوکس این است که عضلات مختلف بدن به خصوص عضلاتی میانی، دست‌ها و سرشانه رشد خوبی خواهند داشت. در این ورزش تمرینات مختلفی مانند شنا سوئدی، ددلیفت و جلو بازو و سرشانه انجام می‌شود که در رشد عضلات و ماهیچه‌ها بسیار اثربخش است. بسیاری به اشتباه فکر می‌کنند که ورزش بوکس تنها برای عضلات بالاتنه مناسب است که اشتباه می‌کنند. برای آماده شدن به عنوان یک بوکسر به همان میزان که عضلات دست و بازوها تمرین داده می‌شوند عضلات پا، باسن، کمر و … را تحت سخت‌ترین تمرین‌ها قرار خواهند گرفت.



کنترل وزن
شاید برایتان جالب باشد که میزان جنب و جوش و کالری سوزی در ورزش بوکس به قدری بالاست که در هر ساعت ۴۰۰ تا ۷۰۰ کالری انرژی خواهید سوزاند؛ و این برای افرادی که قصد دارند به تناسب اندام برسند فوق‌العاده است. حرکات ورزشی مختلف مانند رقص پا، مشت زنی، تمرینات کاردیو و … همه آن‌ها با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن و چربی سوزی کمک خواهد کرد. شاید جالب باشد که بدانید انجام تمرینات بوکس از نظر کالری سوزی به مراتب بیشتر از دویدن و دوچرخه‌سواری است. بنابراین بوکس به تناسب اندام بدن کمک بسیار زیادی می‌کند.



افزایش اعتماد به نفس
سلامت ذهنی، بدنی خوش اندام تر و بدست آوردن حس پیروزی از جمله مواردی است که در این ورزش انفرادی باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش عزت نفس می‌شود. بنابراین اگر به دنبال افزایش اعتماد به نفس هستید انجام ورزش بوکس کمک زیادی به شما خواهد کرد.



تعادل عضلات میانی
اگر بخواهید در رینگ بدرخشید، باید عضلاتی میانی انعطاف پذیر داشته باشید. عضلات شکم، کمر و پشت به درخشش شما کمک خواهند کرد. به همین دلیل است که در این ورزش حرکات ورزشی که در عضلات میانی دخالت دارند، توجه ویژه‌ای شده است.



تحمل بهتر
هنگامی که عضلات شما بزرگت و قوی تر می‌شوند، شما نیاز توان و تحمل بیشتری بدست خواهید آورد. این ورزش هم از نظر ذهنی و هم جسمی شما را برای تحمل سختی‌های بیشتر آماده می‌کند. افزایش گردش خون، اکسیژن رسانی بیشتر به عضلات باعث می‌شود دیرتر خسته شوید. همچنین به شش‌ها کمک می‌کند تا اکسیژن را به خوبی جذب کرده و فرایند دم و بازدم را بهبود می‌بخشد.



دفاع شخصی
یکی از فواید ورزش بوکس این است که به شما دفاع شخصی یاد خواهد داد. هر چند ما با دعوا کردند و زد و خورد کاملا مخالفیم اما وجود اتفاقات بد در کوچه و خیابان شما را مجبور خواهد کرد که به فکر دفاع شخصی باشید و بوکسینگ این کمک را به شما خواهد کرد.



رها کردن استرس
یکی دیگر از فواید این ورزش را سازی استرس و تنش از بدن است. وجود کیسه بوکس در یک جلسه تمرین باعث می۲شود تا با مشت زنی به آن تمام استرس و افکار منفی که در طی روز داشته‌اید را به راحتی خالی کنید. تحقیقات نشان می‌دهد انجام فعالیت‌هایی مانند مشت زنی باعث می‌شود بعد از تمرین حس خوشحالی و آرامش بیشتری را تجربه کنید.



بهبود هماهنگی
ورزش بوکس دارای تمرینات بسیار زیادی است که به هماهنگی دست، پا و سایر نقاط مختلف بدن با دست‌ها می‌پردازد. هماهنگی ضربات مشت با رقص پا در رینگ نمونه‌هایی از این هماهنگی‌هایی است که معمولا بعد از تمرینات زیاد بدست خواهد آمد. برای اینکه به این توان در هماهنگی برسید، انجام حرکت طناب زنی، مشت زنی به کیسه بزرگ را به صورت منظم در تمرین روزانه خود قرار دهید.



تمرینات قوی برای پاها
در واقع بوکس یعنی حرکات مدام و پیوسته بر روی پا! انجام تمرینات مرتبط به پا که معمولا به صورت گسترده در این ورزش دیده شده است باعث افزایش چابکی و سرعت بوکسور می‌شود. پیاده روی سریع، حرکات مختلف مانند اسکات و دویدن به شکل گیری عضلات پا کمک بسیار زیادی می‌کند که همواره از نظر ورزشکاران مغفول باقی می‌ماند.



سخن پایانی
به دلیل داشتن مزایای قلبی و عروقی و تمرینات قدرتی، تمرینات بوکس برای عضله سازی، کاهش وزن و بهبود عملکرد قلب و عروق مفید هستند. اگر به تازگی به این ورزش علاقه‌مند شده‌اید، بهتر است قبل از شروع تمرینات سخت با پزشک خود مشورت کنید. مهم نیست که کدام برنامه بوکس را انتخاب می کنید، حتما ابتدا حرکات را به آرامی تمرین کنید. به این ترتیب، ضمن جلوگیری از آسیب دیدگی، بیشترین استفاده را از تمرین خود خواهید کرد. حتما قبل و بعد از تمرین با انجام حرکات کششی بدن را گرم و سرد کنید تا شانس آسیب دیدگی به حداقل مقدار ممکن برسد.


gymito.com

http://www.abai.ir/News/1/20245
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی