پنج شنبه 9 فروردين 1403
تاريخ:چهاردهم بهمن 1399 ساعت 17:16
کد : 40284

تیروکمان

فواید و مزایای مهم تیروکمان برای ذهن و بدن

فواید و مزایای مهم تیروکمان برای ذهن و بدن
فواید و مزایای مهم تیروکمان برای ذهن و بدن
فواید و مزایای مهم تیروکمان برای ذهن و بدن

درباره تاثیر مثبت ورزش تیر و کمان از نظر فیزیکی و ذهنی برای انسان تحقیقات زیادی انجام شده در بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان سرمایه گذاری های زیادی روی این ورزش انجام شده و با توجه به علاقه زیاد مردم به تیروکمان باشگاه ها و کلوپ هایی برای آموزش و تمرین هدفگیری ایجاد شده است چرا ورزش تیراندازی با کمان تا این اندازه تاثیر گذار است؟

تاثیر ثابت شده ورزش تیر و کمان در افزایش تمرکز ذهنی

مغز از دو نوع سلول تشکیل یافته است. نوع اول نورون‌ها(NEURON) یا سلول های عصبی هستند که در زمان جنینی تشکیل شده و پس از تولد بر مقدار آن‌ها افزوده نمی‌شود. اما فعالیت‌های ذهنی می‌تواند آنها را پربارتر و حجیم‌تر کند.



کمانداران یاد می گیرند که تمرکز خود را بر روی روال تیراندازی حفظ کنند و از حواس پرتی هایی مانند باد ، فاصله ، سر و صدای اطراف روی ذهن خود فاصله بگیرند. این کنترل روی تمرکز ذهنی آنها در مسائل زندگی مفید است.

کاهش استرس با تیروکمان

استرس، به دلیل بالا رفتن میزان کورتیزول و آدرنالین در بدن ایجاد می‌شود. این هورمون‌ها هنگام دریافت یک تهدید یا ترس، بدن را برای واکنش “جنگ و گریز” برانگیخته می‌کنند.همه ما می‌دانیم که ورزش کردن بهترین راه دورکردن استرس است بسیاری از روانشناسان معتقدند در ورزش تیروکمان کشیدن، رها کردن تیر و دنبال کردن آن تا برخورد به هدف در کاهش استرس در انسان تاثیر زیادی دارد.



درمان افسردگی و بهبود اعتماد به نفس

هدف گیری و چالش زدن تیر به هدف که با استفاده از قدرت فیزیکی و تمرکز ذهنی انجام می شود تاثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس در انسان می شود.

روانشناسان معتقدند که تیراندازی با کمان می تواند به میلیونها نفر که افسردگی دارند کمک کند تا به زندگی طبیعی خود بازگردند.

خانم لوئیس ردمن Louise Redman یکی از قهرمانان تیراندازی با کمان از کشور استرالیا معتقد است با تیراندازی با کمان توانسته است بر افسردگی بعد از زایمانش غلیه کند.


خانم ردمن می گوید تمرکز ذهنی بخش عمده ای از تیراندازی با کمان است و یک شانس بزرگ که ذهن شما مدتی از مسائل دیگر دور باشد. در مقاله ای خواندم که فعالیتهایی مثل یوگا، گلف و تیراندازی با کمان بسیار تمرکزگرا هستند. من بعد از زایمان دومم دچار افسردگی شده بودم و نمی دانستم بسیاری از خانمها بعد از زایمان به این مشکل دچار می شوند.احساس افزایش اعتماد به نفس و احساس قدرت از مزایای یک تمرین تیراندازی با کمان است.



افزایش قدرت و گردش خون منظم



با ورزش تیروکمان دستها ، بازوها ، سینه و شانه ها درگیر و تقویت می شوند، هر چه تمرینات شما بیشتر شود می توانید کمانهایی با پنداژبالاتر را چندین بار بکشید.





دانشمندان یک موسسه تحقیقات بیولوژیک دریافتند که ورزش‌کاران (حتی غیرحرفه‌ای‌ها) خیلی باهوش‌تر از افرادی هستند که یک گوشه نشسته و در CHAT ROOMها وقت می‌گذرانند.

یکی از علتها گردش خون منظم این افراد است. همچنین ورزشکاران رشته تیراندازی با کمان دارای تمرکز بسیار بالاتری هستند علت این امر هم این است که در تیراندازی با کمان به همان اندازه که از نیروی فیزیک بدنی برای کشش کمان استفاده میشود از نیروی ذهنی هم برای تمرکز روی هدف استفاده می شود.



تیر و کمان ورزشی نشاط آور برای تمامی سنین



یکی از مزایای تیراندازی با کمان این است که محدودیت سنی(کودک یا پیر) ، جنسی(مرد یا زن) و جسمی(معلولان یا افراد عادی) ندارد.

در یک خانواده تمامی افراد آن می توانند تفریح تیراندازی با کمان را انجام دهند از کودک تا پیر فقط باید از کمانهایی با پنداژ (قدرت کمان) مختلف استفاده کنند.

بازی تیروکمان بسیار نشاط آور است در سال ۲۰۱۱ جان جکسون آمریکایی ۵۱ ساله ویدیویی از یک بازی مبارزه ای با تیروکمان که خودش آن را ابداع کرده بود منتشر کرد که به سرعت محبوب شد نام این بازی کمبات آرچری یا آرچری تگ است. سرعت گسترش و محبوبیت این بازی از بازی پینت بال و لیزرتگ هم بیشتر بود. در مقاله همه چیز درباره آرچری تگ و مبارزه با تیرو کماندرباره این بازی و علل محبوبیت آن قبلا نوشته بودیم.



تیروکمان ورزشی گران نیست

بارها شنیده اید تیروکمان ورزشی پرهزینه است اما در واقع اینطور نیست ورزش تیروکمان مانند تمام ورزشهای دیگر اگر به صورت حرفه ای بخواهید کار کنید پرهزینه است اما اگر برای تفریح، سرگرمی و سلامتی استفاده کنید اصلا ورزش گرانی نیست.

اگر بخواهید یک کمان آموزشی- تفریحی با تمامی لوازم آن از جمله سیبل و تیر تهیه کنید که در کنار اعضای خانواده خود استفاده کنید کمتر از یک میلیون تومان هزینه می شود و با توجه به اینکه تیرهای کمان در صورت استفاده صحیح براحتی خراب نمی شوند می توانید از آنها بارها استفاده کنید. نمونه: پک خانوادگی تیروکمان آرش



گردآوری و ویرایش:

ایران آرچری بزرگترین فروشگاه آنلاین کمان، تجهیزات تیراندازی و ماهیگیری با نشان اعتماد الکترونیکی دو ستاره

http://www.abai.ir/News/1/40284
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی