جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:چهاردهم بهمن 1399 ساعت 15:13
کد : 50290

ورزش های هوایی

انواع ورزش های هوایی

انواع ورزش های هوایی
انواع ورزش های هوایی
انواع ورزش های هوایی
انواع ورزش های هوایی ایران به ویژه تفریحات کیش که برخی از آن ها در شهرهای دیگر نیز در دسترس هستند شامل موارد زیر است:

پاراگلایدر
یکی از هیجان انگیزترین ورزش های هوایی انفرادی، پاراگلایدر است. پاراگلایدینگ علاوه بر این که نوعی تفریح است، به عنوان نوعی ورزش هم شناخته می شود با این تفاوت که لازم است در صورتی که برای تفریح است، حتما فردی حرفه ای همراه شما باشد. احتمال بروز خطر در این ورزش در مقایسه با سایر ورزش ها تفریحات هوایی کمتر است. در این ورزش می توانید به وسیله یک چتر، پرواز کنید. پاراگلایدر در کوهستان و ارتفاعات بالا انجام می شود. در اغلب شهرهای بزرگ ایران تعدادی باشگاه های ورزشی برای این رشته وجود دارد. به خاطر داشته باشید که پیش از پرواز با پاراگلایدر، حتما از مساعد بودن هوا مطمئن شوید.

جایروکوپتر
جایروکوپتر یا جایروپلن در واقع ترکیب هواپیما و هلیکوپتر است. پرواز با این وسیله نیازمند فضایی آرام و امن است و پرواز با آن در ارتفاع پایین انجام می شود. امکان پرواز با جایروکوپتر در ایران، در سایت پروازی کیش و همچنین نمک آبرود وجود دارد. پرواز با جایروکوپتر بر فراز خلیج فارس و سواحل کیش، لذت پرواز را دوچندان می کند.

کایت
کایت یکی از سبک ترین ابزارهای پرواز است. کایت دارای ۲ مدل است. در یک مدل آن خلبان در زیر بال های کایت، به صورت آویزان قرار می گیرد و هنگام فرود، بر روی پاهای خود بر روی زمین می نشیند. نوع دیگر آن دارای موتوری است که به کایت متصل می شود و خلبان در کابین قرار می گیرد. امکان پرواز با کایت، در بسیاری از شهرهای ایران وجود دارد. سرعت کایت در مقایسه با پاراگلایدر بیشتر است.

بالن
بالن سواری هم هیجان دارد و هم آرامش. همه ما از کودکی، در کارتون ها بارها دیدیم که برخی سوار بر بالن، بر فراز دشت ها و دریا ها پرواز می کنند و بارها خودمان را جای کاراکتر های آن کارتون قرار دادیم. بالن سواری در تهران، در نزدیکی دماوند امکان پذیر است. تجربه بالن سواری به ویژه بر فراز مناطقی با منظره های بکر و چشم انداز طبیعی، تجربه ای فراموش نشدنی و منحصر به فرد است. شناور بودن در هوا و شاید در میان ابرها و گوش کردن به صدای طبیعت می تواند بسیار آرامبخش باشد.

پاراموتور
به اعتقاد برخی از افراد، پاراموتور بهتر از پاراگلایدر است به این دلیل که دارای یک صندلی جهت نشستن است و به وسیله یک دستگیره کوچک توسط خلبان قابل کنترل است. در مقایسه با وسایل دیگر، پرواز با پاراموتور تخصصی تر و دشوار تر است. با این حال برای پرواز با پاراموتور، نیاز به دوره آموزشی خاصی ندارد چون می توانید همراه با یک خلبان با تجربه پرواز کنید. همچنین پاراموتور نیازی به باند ندارد به همین جهت آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

پاراسل
یکی از تفریحات کیش و ورزش های هوایی، پاراسل است. پاراسل از تفریحات دریایی است که به صورت دسته جمعی نیز انجام می شود. جهت پرواز می توانید بر چتر پاراسل سوار شوید. پاراسل به کمک یک قایق کشیده می شود و کمک می کند و به این ترتیب چتر اوج می گیرد. پاراسل حداکثر تا ارتفاع ۳۰۰ متر بالا می رود و حتی می تواند در آب کشیده شود. اگر به کیش سفر کردید، امکان تجربه تفریحات دریایی را از خود دریغ نکنید.

مطلب مرتبط: “لیست تفریحات آبی جزیره کیش”

زیپ لاین
زیپ لاین در مقایسه با دیگر مواردی که گفته شد، بیشتر در دسترس است. زیپ لاین قرقره ای است که بر روی سیم بکسل قرار دارد و به وسیله آن از یک سمت دره به سمت دیگر آن سُر می خورید. البته امکان استفاده از این وسیله برای افرادی که سنگین وزن هستند، وجود ندارد. بعضی از زیپ لاین ها انفرادی و بعضی دیگر چند نفره هستند.

بانجی جامپینگ

سقوط آزاد یا بانجی جامپینگ
سقوط آزاد، اقدامی متهورانه و بسیار هیجان انگیز است که در زمانی کوتاه، سطح آدرنالین خون را به شدت بالا می رود. برخی از افراد هنگامی که به سکوی پرش می رسند، با دیدن ارتفاع آن، از پریدن منصرف می شوند. در این ماجراجویی هیجان انگیز، که حتی دیدن آن هم دلهره آور است، فرد به کمک یک طناب فنردار و با اراده خودش از ارتفاعی بلند به سمت زمین سقوط می کند. در بانجی جامپینگ، هیجان به اوج خود می رسد. پیش از انتخاب مکان انجام این ورزش، میزان امن بودن آن محل را بررسی کنید و با اطمینان از آن، بپرید.

اگر ورزش های هوایی را دوست دارید، دیگر منتظر چه هستید؟ 😉

منبع: وبلاگ اقامت۲۴

http://www.abai.ir/News/1/50290
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی