پنج شنبه 30 فروردين 1403
بهترین رشته ورزشی برای بانوان

بهترین رشته ورزشی برای بانوان کدام است؟

بهترین رشته ورزشی برای بانوان کدام است؟
منبع: Kahkeshan
بهترین رشته ورزشی برای بانوان کدام است؟
این سوال بسیاری از بانوانی است که قصد شروع کردن یک رشته ورزشی را دارند و از بین رشته های مختلف ورزشی دچار سردرگمی هستند. خب در این مقاله ما قصد داریم قدم به قدم با شما جلو بریم تا به بهترین تصمیم برای انتخاب رشته ورزشیتون برسیم.

لاغری یا اضافه وزن یا تناسب اندام

خب اولین قدم بسیار ساده هست و اون اینکه هدف خودتون رو از ورزش کردن مشخص کنید. همه ما معمولا چهار هدف بیشتر برای ورزش نداریم. دسته اول که بیشترین تعداد رو در کشور ما تشکیل میدن کسانی هستند که میخوان لاغر بشن. دسته دوم کمبود وزن دارن و به اصطلاح لاغر هستند و میخوام حجم اضافه کنن. دسته سوم فقط برای حفظ تناسب اندام و افزایش روحیه شادی و نشاط ورزش میکنن. و دسته آخر که متاسفانه از همه کمتر هستن کسایی هستن که میخوان حرفه ای ورزش کنن. شما هدفتون چیه؟

آیا میخواید لاغر بشید ؟

اگر هدف شما لاغر شدن هست گول هیچ تبلیغات الکی رو نخورید! شما فقط با کالری کمتر و تحرک بیشتر میتونید به این هدفتون برسید. و این به معنی ورزش کردن هست. بهترین انتخاب براش شما ورزش هایی هست که میزان تحرک بدن و تپش قلب رو بالا میبره.

نه میخوام وزن اضافه کنم!

خب این فرمول هم بسیار ساده هست. شما باید کالری بیشتری به بدنتون برسونید و در کنارش با ورزش های قدرتی بدنتون رو آماده دریافت بهتر کالری ها کنین. وقتی ورزش میکنید بدن شما نیاز به کالری پیدا میکنه که با یک برنامه غذایی درست و اصولی به راحتی میتونید حجم مورد نیاز بدنتون رو تامین کنید.

ای بابا من نه چاقم نه لاغر میخوام تناسبم حفظ بشه و بدنم قشنگتر بشه

خب شما هم به راحتی میتونی با ورزش روزانه و اصولی زیر نظر یه مربی خوب علاوه بر حفظ تناسب اندام روز به روز بدن خودتو رو بهتر و بهتر کنی. فقط این نکته رو فراموش نکن که باید رژیم غذایی خوب و تحرک مناسبی در روز داشته باشی.

حالا که تصمیمتون رو گرفتین بریم ببینیم کدوم رشته ها برای شما مناسبتره.

رشته های ورزشی ای که به شما برای رسیدن به هدفتون کمک میکنن

1- رشته ورزشی تی آر ایکس
این رشته ورزشی یک رشته جدید و بسیار محبوب هست که از نظر ما بهترین رشته ورزشی برای بانوان هم محسوب میشه. این رشته ورزشی با چربی سوزی بسیار بالا (تا ۱۰۰۰ کالری در یک جلسه تمرین ) خیلی سریع میتونه شما رو به فرم ایده عال خودتون برسونه. جلسات تمرینی این ورزش بین ۴۵ دقیقه تا ۲ ساعت متغییر هست. مربی شما باید ابتدا اصول کار با بند های تی آر ایکس رو به شما یاد بده و سپس به سمت آموزش حرکت های مبتدی متوسط و پیشرفته بره. این رشته ورزشی علاوه بر چربی سوزی شما رو بسیار عالی میتونه به افزایش وزن برسونه و بدنتون رو خطی کنه. تمرینات شما باید مطابق با نیاز بدنی شما طراحی بشه.

از مزایای این رشته ورزشی به موارد زیر میشه اشاره کرد :

مورد تایید سازمان FDA امریکا
مفید برای هر سن سالی از کودک ۱۰ ساله تا افراد مسن
چربی سوزی بسیار بالا
فرم دهی بسیار سریع
خطی کردن بدن
غیر قابل بازگشت بودن بدن به حالت قبل حداقل در چندین ماه بعد
هماهنگی اعصاب و عضله
آموزش در سه سطح مبتدی ٬ پیشرفته و پیشرفته
تمرینات انفرادی و گروهی

2- رشته ورزشی ایروبیک

مناسب برای لاغری
مناسب برای افزایش روحیه
رشته ایروبیک یک رشته با قدمت در کشور ما محسوب میشه. این رشته از رشته های محبوبی هست که بانوان همیشه از کلاس های آن استفاده میکردند. در رشته ایروبیک به علت تحرک زیاد در طول برگزاری کلاس بدن شما شروع به کالری سوزی میکنه و در نتیجه لاغری برای شما به همراه داره. این کلاس ها معمولا به صورت گروهی برگزار میشه به نحوی که یک مربی در مقابل نفرات شرکت کننده در کلاس قرار گرفته و با انجام حرکات این رشته ورزشی و دنبال کردن نفرات کلاس رو به سمت جلو میبره. این رشته ورزشی در مناطق مختلف به صورت متفاوت ارائه میشه و بستگی به سطح توانایی های هر کلاس داره. اگر رشته تی آر ایکس رو به هر دلیلی دوست نداشتید این رشته برای کاهش وزن عالی هست.

از مزایای این رشته ورزشه ورزشی به این موارد میشه اشاره کرد :

برگزاری کلاس های گروهی
چربی سوزی بالا
کلاس های شاد و بر تحرک
بالا رفتن گردش خون در بدن
افزایش انعطاف

3- رشته ورزشی فیتنس
خب به فیتنس میرسیم ! این رشته ورزشی یک رشته بسیار مشهور هست به طوری که اکثر کسانی که میخوان ورزش رو شروع کنن اولین رشته ای که به ذهنشون میرسه فیتنس هست. باید یک نکته بسیار مهم به شما بگم که رشته ورزشی فیتنس با بدنسازی خیلی فرق میکنه. فیتنس یک رشته مجزا محسوب میشه که البته در ایران این رشته ورزشی رو همیشه با بدنسازی یکی میدونن! خب بگذریم. در فیتنس اصلا نیازی به استفاده از وزنه های سنگین نیست . هدف این ورزش خوش فرم کردن بدن شماست و علاوه بر اون چربی سوزی نیز در این ورزش اتفاق میوفته. فیتنس ورزشی هست که به زمان نیاز داره تا خودشو نشون بده.

از مزایای این رشته ورزشی به این موارد میشه اشاره کرد :

انجام تمرینات با وزنه
سرعت بالا در فرم دهی
تمرینات انفرادی
خطی کردن بدن
عضلانی کردن بدن
چربی سوزی خوب
تمرینات سرعتی و قدرتی

4- رشته ورزشی پیلاتس

مناسب برای لاغری
مناسب برای فرم دهی و افزایش وزن
رشته ورزشی پیلاتس هم یک رشته بسیار خوب هست برای بانوان. این رشته ورزشی با انجام حرکات قدرتی و کششی در مدت زمان بسیار کمی تغییرات بزرگی رو در بدن شما بوجود میاره. این رشته ورزشی نسبت به توانایی که داره کمتر مورد استقبال قرار میگیره که کاملا غلط هست. مطمئنا یکی از بهترین رشته ها برای بانوان همین رشته ورزشی پیلاتس هست. این رشته ورزشی قدرت بدنی شما رو بسیار بالا میبره. درد های مفصلی و نقایص بدن رو به خوبی بهبود میبخشه.

از مزایای این رشته ورزشی میشه به موارد زیر اشاره کرد :

انجام تمرینات گروهی و انفرادی
افزایش انعطاف
افزایش قدرت بدنی
هماهنگی اعصاب و عضله
چربی سوزی بالا
فرم دهی سریع
خطی کردن بدن

5- رشته ورزشی اسپینینگ

مناسب برای لاغری
مناسب برای افزایش استقامت بدنی
این رشته ورزشی هم یک رشته بسیار خوب برای ورزش کردن بانوان است. این رشته ورزشی در باشگاهای کمتری موجود هست اما با توجه به رکاب زدن زیاد در یک جلسه تمرینی شما رو به سرعت به اندام ایده عالتون میرسونه. زمان برگزاری کلاس های این رشته ورزشی بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت هست و در طول تمرین مربی بر اساس موزیکی که در سالن پخش میشه سرعت رکاب زدن رو بالا و پایین میبره و به اصطلاح تمرینات به صورت اینتروال انجام میشه. همچنین حرکات بدنی نیز روی این دوچرخه ها انجام میشه که مربی پیشگام و مابقی نفرات اون رو دنبال میکنن.

از مزایای این رشته ورزشی میشه به موارد زیر اشاره کرد:

چربی سوزی بالا
افزایش میزان تنفس
کلاس های گروهی
افزایش گردش خون در بدن
تعرق بالا
و…..
حالا که با رشته های مناسب برای بانوان آشنا شدید به چند نکته حتما توجه کنید.

این رشته ها تنها رشته های مناسب بانوان نیستند و رشته های بسیار زیادی وجود دارند.
این رشته های ورزشی در باشگاه برگزار میشن و رشته های بسیاری هم هستند که خارج از باشگاه انجام میشن که توی این مقاله فرصت اومدنشون نبود.
ورزش شما باید حتما با تغذیه سالم و مناسب انجام بشه .
از کشیدن سیگار و خوردن مشروبات در طول دوره ورزش جدا خودداری کنید.
فست فود نخورید.
اگر تازه کار هستید و هنوز مربی نشدید زیر نظر مربی کار کنید.
با آرزوی موفقیت



نویسنده مقاله : سید محسن طاهری

http://www.abai.ir/News/1/60409
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی