شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاريخ:هفتم فروردين 1400 ساعت 16:16
کد : 60604

چگونه در مسابقه طناب کشی برنده شویم؟
چگونه در مسابقه طناب کشی برنده شویم؟

چگونه در مسابقه طناب کشی برنده شویم؟

چگونه در مسابقه طناب کشی برنده شویم؟
طناب کشی
افرادی که قد متوسطی را دارند برای تیم انتخاب کنید و قبلا سابقه بازی طناب کشی را داشته باشد.
این فرد باید بتواند در حالیکه در یک موقعیت در حال کشیده شدن است بتواند طناب را محکم گرفته و قدرت کافی برای نگهداری خود از کشیده شدن به جلو داشته باشد این ممکن است برای هم تیمی ها مفید باشد که از بلندترین تا کوتاهترین قد بایستند و سپس فردی را نزدیک به خط بعنوان رهبر انتخاب میکنند،فردی قوی باشد.
طناب کشی
تمرین مسابقه طناب کشی
برای افزایش روحیه تیمی با تیم های هم سطح یا متوسط تمرین کنید.یکی از اعضای با تجربه کمتر، در بین 2 نفر از با تجربه های تیم قرار گیرد تا بتواند در طول بازی با آنها ارتباط برقرار کند.
بر این اساس هم تیمی های با تجربه میتواند سرعت چرخش بازی را کنترل کند.و هم تیمی های کم تجربه میتوانند در ایجاد استقامت و قدرت کمک کنند.
صحبت کردن و برقراری ارتباط در طول بازی میتواند برای برخی از اعضا مفید باشد،اما به یاد داشته باشید که استراتژی تیم خود را به تیم دیگری تحمیل نکنید.

طناب کشی
کسی را با استقامت خوب در پشت تیم قرار دهید.افرادی را که دارای قدرت بدنی کمتری هستند آنها را در انتهای طناب قرار دهید تا بتوانند تیم را نگهدارند(لنگر کنند).
اطمینان حاصل کنید که آنها به اندازه کافی قدرت دارند تا بتوانند بطور مداوم به عقب حرکت کنند و طناب را در دست نگهدارند.بطور کلی افرادی که در پشت ایستادند و نقش لنگر دارند طناب را به پشت خود می کشند و تیم را به سمت عقب هدایت میکنند.
بطور معمول لنگر سرعت کشیدن طناب را تنظیم میکندو هر 3 الی 4 ثانیه به عقب گام برمیدارد.اگر یکی از اعضای تیم نتواند ادامه دهد به افراد پشت اطلاع میدهد که طناب او را گرفته تا فرد تعویض شود.
طناب کشی

گام 2 - تکمیل تکنیک طناب کشیتکمیل تکنیک طناب کشیطناب را کف دستای خود محکم بگیرید و دستها را به هم نزدیک کنید.در سمت چپ طناب ایستاده و طناب را با دست راست خود بالا ببرید و دست چپ خود را پشت یا جلوی دست راست قرار دهید.مشت خود را اطراف طناب ببندید تا انگشت شصتتان رو به بالا باشد.

برخی توصیه میکنند دستای خود را به گچ آغشته کنند تا بتوانند طناب را دست بگیرند،اینکار برای برخی افراد خوب است، اما شما هنوز هم میتوانید بدون آن برنده شوید.
طناب کشی اسکات و پشت خود را به سمت زمین مایل کنید هنگامی که سوت داور زده میشود.
هنگامی که شما تو لیست بازی هستید پاهای خود را بگونه ای قرار دهید،که تقریبا به اندازه شانه از هم جدا کنید و به سمت زمین مایل شوید تا زانو ها کمی خم شود.وقتی که بازی شروع میشود پشت شما با زاویه 45 درجه نسبت به حالت ایستاده شما در زمین قرارگیرد.تا پاشنه های پاها را روی زمین بچرخانید و در جایگاه خود قرار بگیرید.هنوز طناب را نکشید و اجازه دهید به جای آن وزن شما اینکار را به جای شما انجام دهد.اگر پشت خود را خم کنید یا بیش از حد زانو بزنید، میتوانید فشار عضله ای غیر ضروری را ایجاد کنیدکه میتواند به استقامت شما آسیب برساند.طناب کشی برداشتن گام های کوچک همراه تیم گام های کوچک با پاشنه به عقب بردارید.
قبل مسابقه با هم تیمی های خود صحبت کنیدو نقشه ی هر 3 الی 4 ثانیه گام به عقب را برای آنها توضیح دهیدو شروع آن را با پای چپ خود انجام دهید.وقتی که بازی شروع شد با دقت پاشنه چپ خود را 1 الی 2 اینچ از نقطه شروع آن به عقب بچرخانید و حرکت دهید.سپس این حرکت را با پاشنه ی پای راست خود به آهستگی به عقب تکرار کنید.اگر میتوانید تلاش کنید تیم روبرو خسته شود،شما نباید طناب را بکشید در عوض فقط آن را محکم در نزدیک بدن خود نگهدارید و خودتان به عقب بروید.در طول بازی شما میتوانید با بازیکن جلوی خود صحبت کنید و به صحبتهای بازیکن پشت سر گوش کنید،با این حال در حین بازی چیزهایی مانند کشیدن یا حرکت به عقب را فراموش نکنید،زیرا تیم روبرو ممکن است صحبتهای شما را بشنوند و زمان را برای بدست آوردن موقعیت بهتر غنیمت بشمارد.
طناب کشی
وقتی در موقعیت ضد حمله قرار میگیرید پای چپ خود را مستقیم فشار دهید.اگر موقعیت پای خود را از دست میدهید سعی کنید بدن خود را به سمت راست طناب بچرخانید تا حرکت ضد حمله را انجام دهید.پای چپ خود را به زمین بصورت افقی بچرخانید تا هر حرکت را به جلو کٌند،کند.و آن را فشار دهید تا بدن خود را به عقب بیاورید،در حالیکه خودتان را در عقب میبینید پاهای خود را به اندازه 1 اینچ(2/5 سانتی متر) به عقب بکشید.اگر نمیتوانید به عقب بکشید سعی کنید در جای خود محکم باستید تا تیم خسته شده و از کشیده شدن جلوگیری کنید سپس ممکن است دوباره شروع به حرکت بکنید.


اگر سوالی در مورد مسابقه طناب کشی دارید، در قسمت نظرات مطرح فرمایید.

http://www.abai.ir/News/1/60604
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی