جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:دوازدهم ارديبهشت 1400 ساعت 12:31
کد : 60699

ورزشگاه چهار هزار نفری کریکت چابهار امسال به بهره‌برداری می‌رسد

ورزشگاه کریکت چابهار

ورزشگاه کریکت چابهار
ورزشگاه چهار هزار نفری کریکت چابهار امسال به بهره‌برداری می‌رسد
چابهار مدیر عمران و طرح‌های زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: امسال ورزشگاه چهار هزار نفری کریکت این منطقه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
عبدالباسط میرکازهی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار داشت: زمین چمن کریکت چابهار به شعاع ۸۷ متر و مساحت ۲۴ هزار مترمربع در دست احداث است.
به گفته وی، در این ورزشگاه ۲ محل ( شرقی و غربی ) به مساحت پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع برای استقرار تماشاچیان درنظر گرفته شده است.
مدیر عمران و طرح‌های زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به امکانات مجموعه ورزشی کریکت بیان داشت: ۲ سالن بدنسازی و فضاهایی همچون اتاق مربیان، رختکن، سرویس‌های بهداشتی، استراحتگاه همراهان تیم‌ها و اتاق کمک‌های اولیه و معاینات پزشکی برای هر یک از تیم‌های کریکت ازجمله امکانات این مجموعه ورزشی است.
میرکازهی با بیان اینکه در ورزشگاه کریکت چابهار امکانات ویژه‌ای برای حضور معلولان درنظر گرفته شده است گفت: استراحتگاه مجریان مسابقات، اتاق مانیتورینگ، اتاق تست دوپینگ، رختکن، استراحتگاه و دوش داوران ازجمله امکانات موجود در این ورزشگاه خواهد بود.
وی با اشاره به احداث ۲ مجموعه سرویس و لابی سرویس برای تماشاچیان کریکت بیان داشت: اتاق‌های جلسات و ویدئوکنفرانس، اتاق رسانه برای مصاحبه تیم‌ها و اتاق مدیریت نیز در این ورزشگاه جانمایی شده و در دست احداث است.
مدیر عمران و طرح‌های زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در قسمت جایگاه ویژه، محل استقرار مسوولان داخلی و خارجی، بخش پذیرایی و استقرار تیم‌های رسانه‌ای پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ورزشگاه کریکت در شهریورماه ۹۸ آغاز شده است ادامه داد: بهره‌برداری از این ورزشگاه بین‌المللی در سواحل مکُران می‌تواند باعث گسترش مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با کشورهای همسایه در حوزه‌های خلیج‌فارس، دریای عمان و اقیانوس هند شود.
کریکت یک ورزش تیمی است که در زمین چمن دایره‌ای یا بیضی‌شکل میان ۲ تیم یازده نفره بازی می‌شود.
کریکت در بیش از ۱۰۰ کشور بازی می‌شود و محبوب‌ترین بازی در هند، بنگلادش، نپال، پاکستان، امارات متحده عربی، سری لانکا و استرالیا است. این بازی در انگلستان، ولز، کنیا، زیمبابوه، نپال، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و جزایر انگلیسی زبان دریای کارائیب که با عنوان هند غربی در مسابقات بین‌المللی حاضر می‌شوند، یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها است.

http://www.abai.ir/News/1/60699
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی