پنج شنبه 9 فروردين 1403
تاريخ:سوم خرداد 1400 ساعت 12:32
کد : 60731

کار بزرگ کیانی؛ مومن‌زاده، استعدادی که نباید تخریب شود

کار بزرگ کیانی؛

کار بزرگ کیانی؛
مومن‌زاده، استعدادی که نباید تخریب شود
بی‌تردید کسب سهمیه المپیک از سوی «ناهید کیانی» بانوی تکواندوکار کشورمان موفقیتی ارزشمند است. در این بین نباید با انتقادهای مغرضانه، آینده «مهلا مومن‌زاده» را در اوج جوانی تخریب کرد.
به گزارش  آبا به نقل از ایرنا؛ رقابت‌های تکواندوی گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا در حالی به میزبانی اردن برگزار شد که تیم ایران در بخش زنان به مصاف حریفان رفت.
مهلا مومن‌زاده و ناهید کیانی در حالی روی شیاپچانگ حاضر شدند که کیانی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم با شکست دادن حریفانش، مسافر توکیو شد.
اوج هنرنمایی کیانی برتری مقابل قهرمان جهان از تایلند در مرحله نیمه‌نهایی بود. کیانی که هوگوپوشی با روحیه و جنگنده است در شیاپچانگ اردن عملکرد درخشانی داشت تا نماینده بانوان تکواندوی ایران در المپیک باشد.
اکنون به موفقیت او در توکیو نیز امید زیادی می‌رود و او می‌تواند در بزرگترین آوردگاه ورزش جهان نیز مدال آور باشد.
جدا از عملکرد درخشان کیانی اکنون انتقادهای مغرضانه از مهلا مومن‌زاده می‌تواند آینده این دختر تکواندوکار کشورمان را از بین ببرد.
مومن‌زاده در وزن ۴۹ کیلوگرم نتوانست سهمیه بگیرد و در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نماینده تایوان عملکرد دور از انتظاری داشت اما بهتر است مبارزه او کارشناسی شده و معایب را شناخت تا به آینده او کمک کنیم.
او در ۱۷ سالگی به مدال مسابقات جهانی بزرگسالان در منچستر دست یافت و بی‌تردید می‌تواند آینده درخشانی داشته باشد. به شرطی که دست از تخریب برداشته و با نقدهای کارشناسی مسیر را برای موفقیت مهلا و سایر دختران تکواندوی ایران در آینده باز کنیم.
بارها در ورزش ایران شاهد بودیم که استعدادها با یک باخت به دلیل تخریب‌های غیر معقول از دنیای قهرمانی فاصله گرفته و درحالیکه می‌توانستد سال‌ها مدال‌آوری کنند، خیلی زود خانه‌نشین شدند.
امیدوارم از حالا شاهد نقدهای فنی و کمک کننده در رشته‌های مختلف ورزشی باشیم تا کمکی برای جوانان آینده‌دار ورزش باشیم.


 

http://www.abai.ir/News/1/60731
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی