پنج شنبه 30 فروردين 1403
تاريخ:هشتم خرداد 1400 ساعت 12:38
کد : 60740

مسابقه جایزه بزرگ اسکواش کیش آغاز شد

مسابقه اسکواش

مسابقه  اسکواش
مسابقه جایزه بزرگ اسکواش کیش آغاز شد
مسابقه جایزه بزرگ جام یاسی کیش پس از سه سال وقفه امروز با حضور ۲۴ ورزشکار از سطح کشور آغاز شد.
رییس کمیته مسابقات فدراسیون اسکواش ایران روز چهارشنبه به گزارش آبا به نقل از خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مسابقه با حضور ۲۴ ورزشکار از امروز تا صبح روز جمعه برگزار می‌شود و در آن اسکواش بازان برای کسب مقام قهرمانی با هم رقابت می کنند.
علی کتابفروش با بیان اینکه ورزشکاران از استان های مختلف کشور به این مسابقه اعزام شده اند یادآور شد: نخستین رقابت مسابقه جایزه بزرگ جام یاسی بین سیهل شاملی از کیش و پویان کمالی برگزار شد.
وی افزود: در این مسابقه ۲۳ رقابت برگزار می شود در نهایت ۲ فینالیست ساعت ۱۱ صبح جمعه به صورت زنده از شبکه ورزش سیما باهم برای کسب مقام قهرمانی رقابت خواهند کرد.

رییس کمیته مسابقات فدراسیون اسکواش ایران گفت: این مسابقه پس از سه سال تعطیلی بدلیل مرمت مجموعه اسکواش می شود و تمام شرکت کنندگان آن عضو انجمن حرفه ای اسکواش بازان جهان و دارای رنکنیگ بین المللی هستند.
کتابفروش اضافه کرد: طبق تاکیدات فدراسیون جهانی اسکواش امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا مسابقات جایزه بزرگ هر کشور با حضور ورزشکاران دارای رنکینگ جهانی آن برگزار و برترین ها بر اساس این امتیازات رتبه بندی خواهند شد.
وی افزود: به منظور جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا و حفط و ارتقای سلامت ورزشکاران و افراد جامعه مجوز شرکت در این مسابقه به ورزشکارانی داده شد که برگه تست منفی کرونا را همراه داشتند.
اسکواش یا دیوارتوپ ورزشی راکتی است که به صورت تک‌نفره (۲ بازیکن) و ۲ نفره (چهار بازیکن) در زمینی احاطه‌شده با دیوارهای معمولاشیشه‌ای بازی می‌شود.
هم اکنون ۳۸ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش هم اکنون ۴۴ هزار نفر جمعیت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

http://www.abai.ir/News/1/60740
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی