جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:نهم خرداد 1400 ساعت 15:00
کد : 60748

نایب رئیس هیأت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی

نایب رئیس هیأت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی

نایب رئیس هیأت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی
کمبود فضا و امکانات مهمترین مشکل ورزش‌های آبی استان مرکزی است
نایب رئیس هیأت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی گفت: کمبود فضاهای آبی و امکانات مورد نیاز ورزش‌های آبی در استان مرکزی مهمترین مشکل این رشته‌ها در استان است.
زهره حسن خانی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با وجود اینکه استان مرکزی از لحاظ فضاهای آبی امکانات مورد نیاز این رشته ورزشی نسبت به برخی استان‌های کشور در شرایط نامطلوب قرار دارد، اما از استعدادها و ظرفیت‌های خوبی برخوردار است. چنانچه ۶ ورزشکار رشته کانوپولو شامل چهار پسر و ۲ دختر به اسامی، محمد جمشیدیان ثلاث، فرزاد جعفری، رامین غیاث وند، آرش درویشی، ملیکا برون و آمنه شیرزادی در این رشته از استان مرکزی از سال ۹۱ تاکنون عضو ثابت تیم ملی هستند و این افتخاری بزرگ برای ورزش استان به شمار می‌رود.

وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های ساوه، تفرش و خمین با امکانات و تجهیزاتی که از سوی هیأت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی در اختیارشان گذاشته شده است، در رشته‌های کایاک، اسلالوم و کانوپولو فعالیت خود را آغاز کردند.
حسن خانی خاطرنشان کرد: البته در ابتدا به علت نداشتن فضای مناسب آبی فعالیت فقط منحصر به رشته کانوپولو آن هم در استخرهای غیر استاندار بود. اما بعد از مدتی با حمایت و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی تمرینات در استخر استاندارد و مجهز مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک استارت خورد. سپس با مساعدت باشگاه آلومینیوم اراک کار تمرینات به صورت گسترده‌تر در دریاچه آلومینیوم اراک ادامه پیدا کرد. که آن هم بعد از ۲ سال به دلایلی تمرینات دریاچه نیز متوقف شد.

نایب رئیس هیأت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی، خاطرنشان کرد: در سال ۸۶ تیم استان مرکزی برای اولین بار در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور شرکت کرد، که در همان سال به لیگ برتر صعود کرد.
وی افزود: پس از استعدادیابی و شناخت ورزشکاران مستعد تیم کانوپولو در رده سنی جوانان در دو بخش دختران و پسران با عنوان باشگاه خانه جوان به سرپرستی آقای هاشمی نژاد تشکیل و تمرینات برای حضور در رقابت‌های کشوری آغاز شد. که در مسابقات کشوری نیز افتخاراتی کسب شد. اما متأسفانه با شیوع بیماری کرونا هم اکنون فعالیت‌ها متوقف شده است.

حسن خانی بیان کرد: از اوایل سال گذشته توسط رئیس هیأت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی، مجموعه بزرگ تفریحی قایقرانی در سد «کشه» تأسیس و با راه اندازی باشگاه قایقرانی در این مجموعه با هدف توسعه ورزش مفرح قایقرانی و ایجاد پایگاه قهرمانی این رشته ورزشی در استان مرکزی تأسیس شد که گامی بزرگ برای این رشته ورزش آبی است. البته برای توسعه این ورزش مفرح و جذاب نیازمند حمایت بیشتر مسئولین استان هستیم که امیدواریم در این راستا از سوی مسؤلین توجه بیشتری را به این ورزش را شاهد باشیم.

به گفته نایب رئیس هیأت قایقرانی و اسکی روی آب استان مرکزی، هم اکنون هشت مربی فعال شامل چهار زن و چهار مرد و ۲ داور شامل یک خانم و یک آقا با این هیأت همکاری دارند. و همچنین تعداد ۳۵ ورزشکار سازمان یافته تحت پوشش این هیأت هستند. البته ورزشکاران سازمان یافته در سال‌های گذشته چند برابر این رقم بوده است، اما این کاهش به دلیل شیوع بیماری در ۲ سال اخیر اتفاق افتاده است. همچنین به علت عدم امکانات لازم و فضای آبی مورد نیاز این ورزش در استان مرکزی، تعدادی از ورزشکاران پر افتخار اراک جذب دیگر استان‌های کشور که از امکانات بیشتری برخورد دار هستند، شده‌اند که امیدواریم با حمایت مسئولین و افزایش فضاهای ورزشی و امکانات لازم بتوانیم نسبت به جذب و پرورش ورزشکاران با استعداد دیگریی اقدام کنیم.

http://www.abai.ir/News/1/60748
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی