شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاريخ:دهم خرداد 1400 ساعت 12:19
کد : 60751

پیشرفت وزنه‌برداری زنان ایران فوق‌العاده است

سرپرست سابق فدراسیون بین‌المللی:

سرپرست سابق فدراسیون بین‌المللی:
پیشرفت وزنه‌برداری زنان ایران فوق‌العاده است
سرپرست سابق فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری با اشاره به موفقیت «یکتا جمالی» در پیکارهای قهرمانی جوانان جهان در ازبکستان گفت: این فوق‌العاده است و توسعه وزنه‌برداری در بین زنان ایران رشد چشمگیری دارد.
به گزارش آبا به ایرنا، «یکتا جمالی» وزنه‌بردار دسته ۸۷ کیلوگرم تیم ملی جوانان دختر ایران روز گذشته در پیکارهای جهانی کاری کرد کارستان. او توانست با ثبت وزنه ۹۲ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، ۱۱۶ کیلوگرم در حرکت دوضرب و مجموع ۲۰۸ کیلوگرم به سه مدال برنز دست یابد و اولین مدال‌های تاریخ وزنه‌برداری زنان کشورمان را در مسابقات جهانی کسب کند.

جمالی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در ازبکستان به نخستین زن ایرانی تبدیل شد که توانست یکی از سکوهای سه‌گانه وزنه‌برداری را فتح کند و با کسب مدال برنز علاقه‌مندان به این رشته را نسبت به آینده امیدوار نگه دارد. مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جوانان جهان از دوم خرداد در تاشکند ازبکستان آغاز و تا دهم ادامه دارد.

خانم «اورسلا پاپاندرا» سرپرست سابق فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری روز دوشنبه در گفت و گو افزود: کار «یکتا جمالی» بسیار عالی بود و می‌شود آن را انگیزه جوانی دانست که این حرکت قابل تقدیر و چشمگیر است.

وی که ریاست فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا را نیز برعهده دارد با اشاره به آغاز راه وزنه‌برداری زنان ایران خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اقدامی که فدراسیون ایران برای توسعه این رشته در بین زنان در دستور کار قرار داده نتیجه بخش بود و زنان ایران در رشته وزنه‌برداری به سرعت در حال رشد و رسیدن به عناوین آسیایی و جهانی هستند.
پاپاندرا همچنین در پاسخ به سووالی مبنی بر انتخابات فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری و برکناریش از سرپرستی گفت: در جایی که مسوولیتی ندارم، حرف نمی‌زنم.

 

http://www.abai.ir/News/1/60751
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی