جمعه 31 فروردين 1403
نگاهی به تیم ملی آمریکا؛

نگاهی به تیم ملی آمریکا؛

نگاهی به تیم ملی آمریکا؛
بزرگترین حریف تاریخ بسکتبال ایران؛ المپیک در تسخیر غول‌های NBA
تیم ملی بسکتبال ایران در المپیک توکیو با تیم آمریکا همگروه شده و به طور حتم رویارویی با این تیم قدرتمند، یکی از بزرگترین بازی‌های تاریخ بسکتبال کشورمان می‌تواند باشد.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، تیم ملی بسکتبال آمریکا که عنوان پرافتخارترین تیم بسکتبال در المپیک را به یدک می‌کشد، در المپیک توکیو نیز به دنبال چهارمین قهرمانی متوالی خود است. آمریکایی‌ها که از عملکرد خود در جام جهانی ۲۰۱۹ نا امید شدند، حالا می‌خواهند با روانه کردن بازیکنان خوب لیگ NBA به المپیک، سلطنت تمام‌نشدنی خود را به بسکتبال دنیا نشان دهند.

از این رو «گِرِگ پوپویچ» سرمربی باسابقه و پا به سن گذاشته تیم بسکتبال ایالات متحده آمریکا لیست ۱۲ نفره خود را برای حضور در المپیک توکیو اعلام کرده که به شرح زیر است:

کوین دورانت (بروکلین نتس)، دامیان لیلارد (پورتلند تریل بلیزرز)، بردلی بیل (واشینگتن ویزاردز)، جیسون تاتوم (بوستون سلتیک)، دوین بوکر (فینیکس سانز)، زک لاوین (شیکاگو بولز)، کوین لاو (کلیولند کاوالیرز)، بام آدبایو (میامی هیت)، دریموند گرین (گلدن استیت واریرز)، جرو هالیدی (میلواکی باکس)، کریس میدلتون (میلواکی باکس) و جرمی گرانت (دیترویت پیستونز).

بزرگترین حریف تاریخ بسکتبال ایران؛ المپیک در تسخیر غول‌های NBA

سر لیست این تیم کوین دورانت با تجربه است. او در المپیک قبلی نیز در تیم حضور داشت. جیسون تاتوم و کریس میدلتون نیز تنها بازیکنانی در این فهرست هستند که در جام جهانی گذشته نیز حضور داشتند. ۱۰ بازیکن دیگر این لیست، نفرات جدیدی هستند که در NBA عملکرد بسیار درخشانی داشتند. همچنین در این لیست ۶ بازیکن حضور دارند که در فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا جزو آل استارز(تیم منتخب لیگ NBA) بودند.

کادر فنی تیم بسکتبال آمریکا

گرگ پوپویچ مربی ۷۲ ساله آمریکا هدایت تیم بسکتبال این کشور را بر عهده دارد. او پیش از هدایت تیم آمریکا،هدایت سن آنتونیو اسپرز را عهده‌دار بود. «لوید پیرس» مربی سابق هاوکس و «جی رایت» مربی ویلانوا دستیاران او هستند.

«جری کولانژلو» نیز مدیر تیم بسکتبال آمریکا است. او تا کنون چهار بار برنده بهترین مدیر NBA را از آن خود کرده است. کولانژلو سابقه هدایت تیم فینیکس سانز را نیز در کارنامه خود دارد.

بزرگترین حریف تاریخ بسکتبال ایران؛ المپیک در تسخیر غول‌های NBA

افتخارات در ادوار مختلف المپیک

تیم ایالات متحده آمریکا تا کنون ۱۸ بار در بسکتبال مردان مدال گرفته است. ۱۵ مدال طلا ، دو برنز و یک مدال نقره در کارنامه این تیم قدرتمند ثبت شده است. این تیم در المپیک ۱۹۸۰ که در مسکو برگزار شد، به دلیل مسایل سیاسی شرکت نکرد.

تیم ملی بسکتبال آمریکا در المپیک توکیو با ایران و فرانسه هم‌گروه است و برنامه بازی‌های این تیم در مقابل این دو تیم به شرح زیر است:

۳ مرداد ماه

ایالات متحده آمریکا و فرانسه

۶ مرداد ماه

ایالات متحده آمریکا و ایران

http://www.abai.ir/News/1/60871
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی