جمعه 31 فروردين 1403
تاريخ:دوم مرداد 1400 ساعت 12:39
کد : 60891

المپیک توکیو؛

المپیک توکیو؛

المپیک توکیو؛
سرمربی تیم ملی تیراندازی: نمایندگان ما بی‌تجربه بودند
سرمربی تیم ملی تیراندازی ایران، گفت: نمایندگان ما بی تجربه بودند و فشار مسابقات بزرگی چون المپیک بر عملکرد آنها تاثیرمنفی گذاشت.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، «الهام هاشمی» امروز (شنبه) پس از پایان رقابت ٢ بانوی ایران در تفنگ بادی بازی‌های المپیک توکیو، گفت: تعداد شرکت کنندگان زیاد و امتیازات خیلی بالا بود که چنین چیزی تا حالا نداشتیم. البته شیوع ویروس کرونا هم تمام برنامه‌های ما را بهم ریخت.

وی افزود: نمایندگان ما در مسابقات جام‌جهانی عملکرد خوبی داشتند. «فاطمه کرم‌زاده» تنها ۴ دهم زیر رکورد جهان تیر زد اما بالاخره المپیک است و فشار روانی زیادی دارد. با توجه به عملکردی که نمایندگان ایران در دو ماه گذشته داشتند، انتظار داشتم در المپیک هم عملکرد خوبی ارائه کنند اما دو نماینده ما کم سن و سال و بی تجربه بودند. البته فشار مسابقه بر عملکرد بسیاری از بزرگان این رشته هم تاثیر منفی داشت و آنها هم نتوانستند خوب کار کنند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که چقدر تلاش شد تا ملی‌پوشان تحت تاثیر المپیک و فضای المپیک قرار نگیرند، گفت: هر آنچه لازم بود تا حدممکن انجام شد اما بی تجربگی و فشار مسابقات کار خودش را کرد حتی در این رقابت خیلی از بازیکنان بزرگ هم رکوردهای خوبی ثبت نکردند. ملی‌پوشان ما ۳-٤ امتیاز زیر رکورد خود تیر زدند که این مسئله طبیعی است. تعداد شرکت کنندگان بالا بود و ۵۰ نفر همزمان به رقابت پرداختند و فکر نمی‌کنم در هیچ رشته‌ای چنین چیزی را شاهد باشیم.

سرمربی تیم ملی تیراندازی در پاسخ به این پرسش که تمام برنامه‌هایی که مدنظر داشت را توانست برای ملی پوشان اجرایی کند، تصریح کرد: کرونا تمام برنامه‌های ما را به هم ریخت؛ مسابقات هند را به این دلیل که ریسکش بالا بود، شرکت نکردیم. مسابقات کره و توکیو کنسل شد. ملی‌پوشان در یک سال و نیم گذشته فقط توانستند در دو مسابقه شرکت کنند و طبیعی است که نتوانند عملکرد خود را به نمایش بگذارند. امیدوارم روزهای آینده نتایج بهتری داشته باشیم.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ٢٣ جوالی ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد. ژاپن پیش از این میزبان المپیک ۱۹۶۴ بوده است.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مر د) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده ( ۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک می‌روند. با این حال کاروان ستارگان ایران‌زمین به دلیل دوپینگ نماینده کاراته و آسیب دیدگی پریسا جهانفکریان در وزنه برداری دو سهمیه را از دست داده و از این رو، ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶) راهی توکیو شدند.



http://www.abai.ir/News/1/60891
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی