شنبه 1 ارديبهشت 1403
کناره‌گیری ستاره ژیمناستیک آمریکا از المپیک به دلیل مشکلات روحی

ستاره ژیمناستیک آمریکا

 ستاره ژیمناستیک آمریکا
کناره‌گیری ستاره ژیمناستیک آمریکا از المپیک به دلیل مشکلات روحی
«سیمون بیلز» فوق ستاره ژیمناستیک زنان آمریکا به دلیل مشکلات روحی و روانی تصمیم گرفت از مسابقات المپیک کناره‌گیری کند.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، بعد از پایان مسابقات تیمی، رقابت‌های انفرادی ژیمناستیک المپیک ۲۰۲۰ قرار است از فردا (پنجشنبه) در بخش‌های مختلف برگزار شود اما پیش از شروع این رقابت‌ها، جامعه ژیمناستیک در شوک عجیبی فرو رفت.

سیمون بیلز، ورزشکار پرافتخار و ۲۴ ساله آمریکا در تصمیمی عجیب به دلیل مشکلات روحی و روانی و فشار زیادی که احساس می‌کرد از حضور در مسابقات انصراف داد و کناره‌گیری کرد. دارنده چهار مدال طلای المپیک ریو دوژانیرو که در مسابقات تیمی المپیک توکیو موفق شد مدال نقره را به ارمغان بیاورد اعلام کرد برای رسیدگی به سلامت روانی‌اش در ادامه رقابت‌ها شرکت نمی‌کند.

بیلز در بخش تیمی چند اشتباه را مرتکب شد اما بازهم جزو بهترین‌ها بود و موفق شد در هر چهار بخش انفرادی مجوز حضور پیدا کند که در نوع خودش یک رکورد به حساب می‌آید اما بازهم سلامت خود را در اولویت قرار داد. فدراسیون ژیمناستیک ایالات متحده نیز با تایید این خبر از بیلز حمایت کرد و شجاعت او را مورد تحسین قرار داد و اشاره کرد که بیلز با این حرکت نشان داد که چرا الگوی بسیاری از جوانان است.

قرار است به جای بیلز، جید کری در مسابقات حاضر شود. کری تا به اینجای کار چهار طلا، یک نقره و یک برنز المپیک را در کارنامه خود دارد. ۱۹ طلا، سه نقره و سه برنز در مساتبقات قهرمانی جهان برای این ورزشکار ۲۴ ساله به ثبت رسیده است.

بعد از این تصمیم ورزشکاران بزرگ جهان از جمله پل گسول و مایکل فلپس از بیلز حمایت کردند.

http://www.abai.ir/News/1/60914
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی