جمعه 10 فروردين 1403
فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری: «فارس الباخ» برای قطر تاریخ‌سازی کرد

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری:

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری:
«فارس الباخ» برای قطر تاریخ‌سازی کرد
فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در واکنش به کسب مدال طلای وزنه‌بردار قطری در المپیک توکیو نوشت: وزنه‌بردار مصری‌الاصل کاوران قطر با کسب مدال طلا برای این کشور تاریخ‌سازی کرد.

به گزارش آبا به نفل از ایرنا، روز گذشته مسابقات دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری مردان در بازی‌های المپیک توکیو برگزار و «فارس ابراهیم الباخ» قطری موفق شد با مجموع ۴۰۲ کیلوگرم نخستین مدال طلا کشور قطر را به نام خود ضرب کند. کشور قطر پیش از این چهار دوره المپیک شرکت کرده بود که حاصل کار ان یک مدال نقره و چهار برنز بود. نخستین مدال قطر در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون به دست آمد.

«فارس ابراهیم الباخ» قطری در حالی روز گذشته موفق به کسب مدال طلا شد که اصالتی مصری دارد و تابعیت قطر را دریافت کرده است. او در غیاب بزرگانی مانند سهراب مرادی، کیانوش رستمی و تیان تائو چینی این مدال را به نام خود کرد.

سایت فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در واکنش به این مدال نوشت: فارس الباخ با این مدال تاریخ‌سازی کرد و نخستین مدال طلای قطر را در ادوار المپیک به نام خود ثبت کرد. او می‌توانست با مهار وزنه ۲۳۲ کیلوگرم در دوضرب رکورد جدیدی به نام خود ثبت کند.

در این گزارش به نقل از وزنه‌بردار قطری آمده است: این پایان راه من نیست بلکه در مسیر بهتر شدن تلاش خواهم کرد.

رکورد یک‌ضرب جهانی این دسته با ۱۸۶ کیلوگرم در اختیار سهراب مرادی است. تیان تائو با مهار ۲۳۱ کیلوگرم رکورددار دوضرب و مرادی با ۴۱۶ کیلوگرم رکورد مجموع جهانی دستنه ۹۶ را در اختیار دارد.

فارس از قطر در حالی موفق به کسب مدال طلا شد که ۱۴ کیلوگرم کمتر از رکورد جهانی سهراب مرادی وزنه زد.



http://www.abai.ir/News/1/60930
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی