سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
تاريخ:دوازدهم مرداد 1400 ساعت 13:35
کد : 60939

المپیک توکیو؛ رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع مردان جهان شکست

المپیک توکیو؛

المپیک توکیو؛
رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع مردان جهان شکست
دونده نروژی یک بار دیگر رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع مردان جهان را شکست.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، امروز (سه‌شنبه) فینال مسابقه دو ۴۰۰ متر بامانع مردان المپیک توکیو برگزار شد و کارستن وارهولم از نروژ با زمان شگفت‌انگیز ۴۵ ثانیه و ۹۴ صدم ثانیه به مدال طلا رسید و رکورد جهانی جدیدی در این ماده ثبت کرد. وارهولم حدود یک ماه پیش رکورد ۴۰۰ متر بامانع جهان را پس از ۲۵ سال شکسته و به ۴۷ ثانیه و ۷۰ صدم ثانیه رسانده بود. حالا و در مسابقه امروز با نمایشی دیدنی، این رکورد را ۷۶ ثانیه ارتقا داد.

این دونده ۲۵ ساله که مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ را هم در کارنامه دارد، رکورد المپیک را هم شکست. رکورد پیشین المپیک در اختیار کوین یانگ از آمریکا بود که در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون به ثبت رسیده بود.

پس از وارهولم، رای بنجامین از آمریکا با رکورد ۴۷ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه در رده دوم قرار گرفت. بنجامین هم توانست از رکورد پیشین جهان عبور کند ولی از بدشانسی او بود که رقیبی چون وارهولم داشت تا سهم این ورزشکار ۲۳ ساله فقط مدال نقره باشد. آلیسون دوس‌سانتوس از برزیل هم با ۴۷ ثانیه و ۷۲ صدم ثانیه و با وجود عملکرد عالی خود، در رقابت با دوندگان آماده‌ای چون وارهولم و بنجامین به مدال برنز رسید.

رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع مردان جهان شکست

امروز فینال پرش طول زنان نیز برگزار شد. مالایکا میهامبو از آلمان که تا آخرین پرش خود در رده سوم قرار داشت، در پرش پایانی رکورد ۷ متر را ثبت کرد و مدال طلا را به چنگ آورد. بریتنی رسه از آمریکا و اسه برومه از نیجریه هم هر ۲ با رکورد ۶ متر و ۹۷ سانتی‌متر به مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

رکورد دو ۴۰۰ متر بامانع مردان جهان شکست

در مسابقات دو و میدانی المپیک توکیو تاکنون مدال‌های ۱۵ ماده توزیع شده است و ایتالیا با ۲ طلا، آمریکا با یک طلا، ۵ نقره و یک برنز و جامائیکا با یک طلا، یک نقره و ۲ برنز موفق‌ترین کشورها در این مسابقات هستند.

عصر امروز فینال پرش بانیزه مردان و پرتاب نیزه، ۲۰۰ متر و ۸۰۰ متر زنان برگزار

http://www.abai.ir/News/1/60939
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی