پنج شنبه 9 فروردين 1403
تاريخ:هفدهم مرداد 1400 ساعت 12:18
کد : 60955

طلایی به رنگ پهلوانی

به گزارش آبا

به گزارش آبا
طلایی به رنگ پهلوانی
«سجاد گنج‌زاده» کاراته‌کای تاریخ‌ساز ایران که با شایستگی مدال طلای بازی‌های المپیک توکیو را کسب کرد؛ پیش از این با اقدامات و خصایل انسان‌دوستانه‌اش طلایی به رنگ پهلوانی را به گردن آویخته بود.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا؛ در تاریخ ایران زمین هستند افرادی که به بیش از هر مساله ای به رفتارهای تحسین‌برانگیز ومنش پهلوانی خود شهرت یافته و این خصایل موجب می‌شود تا آنان هرگز از اذهان مردم بیرون نروند.

بی‌تردید جمع این بزرگان آنقدر زیاد است که نمی‌توان آنان را یک به یک یادآور شد؛ افرادی که از آنها بیش از موفقیت‌های فردی‌شان به داشتن قلبی بزرگ یاد می‌شود.

اکنون یکی از این افراد، «سجاد گنج‌زاده» است. جوانی که سالهاست ساکن جنوب تهران و منطقه اسلامشهر است و منش پهلوانی‌ و اقدامات انسان دوستانه او در سال‌های اخیر زبان‌زد شده است.

سجاد که روز گذشته سزاوارانه اولین و شاید آخرین مدال طلای کارته ایران را در المپیک دشت کرد، پیش از آن طلایی به رنگ پهلوانی ضرب کرده بود.
او از چند سال قبل زیستن و زندگی کردن با آحاد مردم را آغاز کرده بود. جمع‌آوری کمک و حضور در مناطق محروم که دچار مشکلات عدیده‌ای بوده و هستند از قبیل نهبدان، سربیشه در خراسان جنوبی، روستاهای محروم سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و ... از او یک چهره مردمی ساخته است.

سجاد در جنوب تهران نیز همراه با تنی چند از قهرمانان ورزشی از قبیل «شاهین موسوی»، «فرید حقیقی» و .... همواره در تلاش برای تهیه اقلام ضروری زندگی است تا آنها را در اختیار خانواده‌های کم بضاعت قرار دهد.

گنجِ کاراته ایران حتی پس از رسیدن به قله افتخار در المپیک نیز مردم کشورش را فراموش نکرد و این مدال را به مردم ایران زمین تقدیم کرد و بازهم هموطنان مناطق محروم کشورش را مثال‌زده و از آنان به نیکی یاد کرد.

شاید زمانی که در مبارزه فینال او با حریف عربستانی که سجاد با ضربه وحشتناک و خطای رقیب نقش بر زمین شد و قلب میلیون‌ها ایرانی را به درد آورد؛ دعای همان هموطنانی که روزی سجاد به کمک آنها شتافته بود این مرتبه دست جوان رعنای کاراته ایران را گرفت تا داوران به درستی ضربه «طارق حمدی» عربستانی را خطا تشخیص داده و مدال طلا را به سجاد بدهند. این جمله «شهرام هروی» پس از مبارزه فینال گواه همین ادعاست. سرمربی موفق تیم ملی ایران گفت "از صمیم قلبم وجود خدا را حس کردم"
پس یادمان باشد. افتخارات و مدال‌ها زودگذر و فراموش شدنی هستند اما آنچه موجب حک شدن نام افراد بزرگ در ذهن مردم می‌شود؛ پهلوانی و بودن با مردمی است که دعای خیر آنان همواره بدرقه راه قهرمانان است.

امیدوارم گنج‌زاده که با هدایت «شهرام هروی» سرمربی اخلاق‌مدار کاراته ایران هر روز به افتخارات جدیدی دست می‌یابد همچنان در زندگی ورزشی و شخصی‌اش موفق بوده و موجبات شادی مردم را فراهم کند. مردمی که پهلوانان را همواره در قلب خود نگه می‌دارند.

http://www.abai.ir/News/1/60955
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی