جمعه 10 فروردين 1403
ایران در جایگاه بیست و نهم المپیک توکیو

المپیک توکیو

 المپیک توکیو
ایران در جایگاه بیست و نهم المپیک توکیو
ایران در پانزدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با وجود کسب مدال امیرحسین زارع، آزادکار برنزی یک پله نزول کرد و در جایگاه بیست و نهم ایستاد.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، نمایندگان ایران در این روز در کشتی به روی تشک رفتند که امیرحسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم در مبارزه رده‌بندی این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل نماینده چین، مدال ارزشمند برنز را گرفت و مرتضی قیاسی و محمدحسین محمدیان هم از دور رقابت ها حذف شدند. پرونده کشتی آزاد با یک نقره و یک برنز بسته شد.

ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی و کشتی و وزنه برداری ٢ مدال طلا و ۲ برنز و ٢ نقره کسب کرده است. جوادفروغی در تیراندازی و محمدرضا گرایی در کشتی فرنگی طلایی شدند، علی داوودی در وزنه برداری و حسن یزدانی در کشتی آزاد نقره گرفتند و محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی و زارع در آزاد به برنز دست یافتند.

در این روز چین با کسب یک برنز و در مجموع ۷۹ مدال (٣۶ طلا، ٢۶نقره و ۱۷ برنز) صدر جدولی را همچنان در انحصار دارد. آمریکا با کسب چهار مدال طلا امروز در مجموع ٩۷مدال (۳۱طلا، ٣٥ نقره و ۳۱ برنز) همچنان در رده دوم قرار دارد و میزبان با ۵۱ نشان (٢۴، ١۱نقره و ١۶ برنز) رتبه سومی را حفظ کرده است.


روسیه زیر پرچم کمیته ملی المپیک این کشور با وجود کسب چهار مدال طی امروز و در مجموع با ۶۲ مدال ١۷طلا، ٢۳نقره و ٢۲ برنز همچنان در رده پنجم ایستاد و انگلیس با۵۶ نشان از ششمی جدول مدال ها به چهارمی صعود کرد. استرالیا هم با ٤۴ مدال ١٧طلا، ۶ نقره و ۲۱ برنز ششم شد.

کشورهای آلمان ( ۳۶ مدالی)، ایتالیا (۳۷)، هلند (۳۱) و فرانسه (۲۷) به ترتیب در جایگاه های هفتم تا دهم جدوال مدالی قرار دارند. در المپیک توکیو یک‌هزار و ۵۸ مدال طلا، نقره و برنز توزیع می‌شود که از بین مجموع مدال ها ۳۳۹ مدال طلا، ۳۳۹ نقره و ۳۸۰ برنز است.

تاکنون در بین جایگاه مدالی زنان چین با ۴۱ مدال (٢۱ طلا، ۱۲ نقره و هشت برنز) و کسب ۶ نشان طی امروز همچنان بیشترین مدال کسب شده در بخش زنان را در اختیار دارد و آمریکا با ٥۷ مدال (با ١۷طلا، ٢١نقره و ١۹برنز) در جایگاه دوم و ژاپن با ٢۶مدال (با ١۳ طلا، پنج نقره و هشت برنز) جایگاه سوم را در اختیار دارد. اما در بین جایگاه مدالی مردان، آمریکا جای چین در صدر نشست. آمریکا با ٣۵ مدال (١۰ طلا، ١١ نقره، ۹ برنز) و یک پله صعود در سکوی نخست قرار دارد.


چین با ٣۲ مدال ۱۲ طلا، ۱١ نقره و ۹ برنز دوم شد و ژاپن با کسب ٢۲ نشان ۱۰ طلا، پنج نقره و هفت برنز و یک پله صعود به سومی بازگشت. ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

http://www.abai.ir/News/1/60960
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی