پنج شنبه 9 فروردين 1403
وزنه‌برداری در خطر حذف از بازی‌های المپیک

وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک

وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک
وزنه‌برداری در خطر حذف از بازی‌های المپیک
کمیته بین‌المللی المپیک در نشست روز یکشنبه، اصلاحاتی در منشور این کمیته را به تصویب رساند که می‌تواند به حضور طولانی مدت وزنه‌برداری در بازی‌های المپیک خاتمه دهد.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا و بنا به اعلام فدراسیون وزنه برداری، کمیته بین‌المللی المپیک روز یکشنبه و همزمان با پایان بازی‌های المپیک توکیو طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن به کمیته اجرایی اجازه داده می‌شود هر رشته ورزشی را در صورت صلاحدید، بدون نیاز به برگزاری مجمع، از حضور در بازی های المپیک حذف کند.

در اصلاحیه منشور IOC تصریح شده است که کمیته اجرایی می تواند هر رشته ورزشی را در صورت عدم تبعیت فدراسیون بین المللی مربوطه از تصمیمات کمیته اجرایی IOC و ارتکاب هر رفتاری که به اعتبار و وجهه جنبش المپیک لطمه وارد کند، از برنامه بازی ها حذف کند.

«جان کوتس» نایب رییس IOC در مورد این مصوبه خاطرنشان کرد که این تصمیم در واکنش به اقدامات فدراسیون جهانی وزنه برداری به دلیل موارد متعدد تخطی از دستورات کمیته اجرایی در خصوص بهبود وضعیت دوپینگ و مدیریت آن فدراسیون، اتخاذ شده است.

وی همچنین به عنوان رییس کمیسیون امور حقوقی IOC اظهارداشت: کمیته اجرایی پیش از این راهکارهای مختلفی به IWF ارایه نموده که هدف از آن حفظ اعتبار جنبش المپیک است اما اگر قرار است فدراسیون ها همچنان نسبت به این اصول بی توجه باشند، کمیته اجرایی باید ابزار قانونی لازم را در اختیار داشت باشد.

به این ترتیب رشته وزنه برداری در خطر حذف از برنامه بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس روبروست مگر اینکه با تبعیت از قوانین و منشور المپیک، در بازی های پاریس ۲۰۲۴ تعلیق شده و با مدیریت جدید به المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس بازگردد.



http://www.abai.ir/News/1/60963
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی