جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:هفدهم شهريور 1400 ساعت 12:06
کد : 61020

تیم ملی فوتبال

بهترین تیم آسیا هستیم؛

 بهترین تیم آسیا هستیم؛
این تیم حتما به جام جهانی می‌رود
بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت: ایران بدون شک بهترین تیم حال حاضر قاره آسیاست. بهترین نسل‌ فوتبال کشورمان را همین جوانان شایسته تشکیل داده‌اند و باید در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر شویم.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، «ابراهیم قاسمپور» از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود، فوتبالیست جنوبی که در اوج جوانی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را پوشید و یکی از بازیکنان حاضر در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین بود. قاسمپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا به تعریف و تمجید از عملکرد شاگردان «دراگان اسکوچیچ» در دیدار مقابل عراق پرداخت و گفت: بدون شک ایران بهترین تیم حال حاضر قاره آسایست و باید در جام جهانی قطر حاضر باشد.

مشروح این گفت و گو را در زیر می‌خوانیم:

پیروزی قاطع ایران برابر عراق؛ نظر شما در این باره چیست؟

یک نمایش ایده‌ال و بدون نقص را از ملی‌پوشان در این بازی شاهد بودیم، پیروزی برابر عراق همیشه و تحت هر شرایطی برای ایران لذت‌بخش است و من به عنوان یک ایرانی از اینکه چنین اتفاق خوشایندی رخ داد احساس غرور کردم.

از همان دقیقه اول شوک را به حریف وارد کردیم.

وقتی در ترکیب تیم بازیکنان بین‌المللی با کیفیت فنی بالایی داشته باشید این اتفاقات رخ می‌دهد، در زمانی که هنوز ۲ دقیقه از جریان بازی نگذشته بود مهدی طارمی با هوش سرشار خود پاس فوق‌العاده‌ای را برای علی‌رضا جهانبخش ارسال کرد و این بازیکن نیز که در اوج دوران آمادگی به سر می‌برد با حضور به موقع در محوطه جریمه و جای‌گیری مناسب گل زد تا تمرکز حریف به هم بریزد. در چنین بازی‌های مهمی زدن گل اول در دقایق ایتدایی خیلی مهم است، می‌دانید چرا؟

چرا؟

حریف از نظر روحی به هم می‌ریزد و تمرکز بازیکنانش از بین می‌رود. شما نگاه کنید مدافع چپ و مدافعان عراق بعد از این گل تا دقایقی از جریان بازی خارج شده و دستپاچه عمل می‌کردند؛ در ادامه کار نیز ترس از این داشتند مبادا چنین اتفاقی دوباره تکرار شود و به عبارت ساده‌تر گل جهانبخش باعث شد چند بازیکن عراق از جریان بازی خارج شوند.

نیمه اول توپ و میدان در اختیار ما بود، به میل و علاقه خود بازی را اداره کردیم.

عراق گل اول را دریافت کرده بود و ایران می‌خواست مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد و به دلیل خط هافبک، دوندگی بیشتری را انجام و فضاهای کناری را از حریف گرفتند، عراق با ترس اما پایاپای بازی کرد و همانطور که اشاره کردید تیم برتر میدان بودیم و بازیکنان تمام وظایفی را که بر دوششان گذاشته شده بود را مو به مو و بدون کوچک‌ترین اشتباهی انجام دادند.

در نیمه دوم ۲ گل دیگر به ثمر رساندیم.

ایران تمرکز بیشتری نسبت به حریف خود داشت و کیفیت فنی بالای بازیکنان ایران خصوصا لژیونرها باعث شد تا ۲ بار دیگر دروازه عراق باز شود؛ شما یک بار دیگر به گل دوم ایران نگاه کنید تا متوجه شوید تجربه، توانایی و خلاقیت بازیکنان باعث می‌شود چطور از یک موقعیت معمولی گل بسازید. سردار آزمون در فضایی که زیاد مناسب نبود و از سوی بازیکنان حریف به شدت کنترل می‌شد پاس فوق‌العاده‌ای را به مهدی طارمی داد و او نیز با کنترل عالی و ضربه‌ای فنی گل دوم را به ثمر رساند.این گل اروپایی تفاوت بازیکنان ایران و عراق را به نمایش گذاشت.

با این بازیکنانی که در اختیار داریم می‌توانیم ۲ تیم ملی هم سطح همزمان داشته باشیم.

دقیقا، بازیکنانی که در ترکیب ثابت قرار دارند یا نفراتی که روی نیمکت هستند از نظر فنی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و می‌توانیم بگوییم تفاوتی بین آنها وجود ندارد، ایران بدون شک بهترین تیم حال حاضر قاره آسیاست، یکی از بهترین نسل‌های فوتبالمان را این جوانان شایسته تشکیل داده‌اند و باید در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر شویم.

ایران با ۶ امتیاز صدرنشین گروه است، این روند ادامه خواهد داشت.

این ۲ برد با شایستگی صورت گرفته است و به طور حتم شایستگی و لیاقت را داریم که صدرنشینی‌ را تا روز آخر ادامه داده و به عنوان تیم اول راهی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان شویم.

بازی بعدی ایران مقابل کره‌جنوبی است. نظر شما درباره این تیم چیست؟

اگرچه کره‌جنوبی جدی‌ترین رقیب ایران در این گروه است و همواره جدال ۲ تیم حساسیت بالایی داشته است اما ما ایران هستیم و به طور حتم ملی‌پوشان ایران انگیزه‌های فراوانی برای این مسابقه خواهند داشت.

http://www.abai.ir/News/1/61020
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی