پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و دوم شهريور 1400 ساعت 15:44
کد : 61031

تنیس یو اس اوپن

تنیس یو اس اوپن

تنیس یو اس اوپن
اِما رادوکانوی ۱۸ ساله با شکست لیلا فرناندز قهرمان شد
به گزارش آبا به نقل از سایت طرفداری، در فینال رقابت های تنیس آزاد آمریکا، در بخش زنان اِما رادوکانو‌ از انگلیس به مصاف لیلا فرناندز از کانادا رفت. این نبرد که یک مسابقه مهم میان دو تنیسور جوان بود، یکی از عجیب ترین رویدادهای تنیس در بخش زنان بود چرا که این دو تنیسور فوق العاده جوان در مسابقات یو‌ اس اوپن رقبای سرشناسی را شکست دادند و به این مرحله رسیدند.

در مرحله نیمه نهایی، رادوکانو که تنها ۱۸ سال سن دارد موفق به شکست ماریا ساکاری شده بود و فرناندز نیز آرینا سابالنکا را از پیش رو برداشته بود.

در هرحال این فینال جذاب میان دو تنیسور جوان از ساعت ۰۰:۳۰ آغاز شد. ست اول بازی فوق العاده جذاب بود و هر دو‌طرف تمام تلاش خود را به کار بستند اما در نهایت این رادوکانو بود که موفق شد با نتیجه ۶-۴ این ست را پیروز شود.

رادوکانو که در این مسابقات حتی یک ست هم به رقبای خود نباخته بود، در ست دوم هم قدرت خود را نشان داد و با نتیجه ۶-۳ پیروز این ست و در نهایت پیروز مسابقه با حساب ۲-۰ شد.

رادوکانوی بریتانیایی در این مسابقات شگفت انگیز ظاهر شد و موفق به کسب اولین گرنداسلم خود شد. در این راه او رکوردهای فراوانی را نیز ثبت کرد. او‌ اولین تنیسور زن تاریخ است که در دومین گرنداسلم خود قهرمان می شود.

همچنین تا به حال هیچ تنیسوری در تاریخ نتوانسته از مرحله مقدماتی تا قهرمانی یک رویداد گرنداسلم پیش برود. ۲۰ برد و صفر باخت در ست ها، رکورد رادوکانو در مسابقات تنیس آزاد آمریکاست.

در هرحال این دختر ۱۸ ساله نشان داد که در آینده حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت و می توان گفت این یک شروع برای ظهور یک ستاره در دنیای تنیس زنان است. گفتنی است، او نفر شماره ۱۵۰ تنیس زنان پیش از مسابقات یو اس اوپن ۲۰۲۱ بود.

http://www.abai.ir/News/1/61031
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی