جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:بيست و هشتم شهريور 1400 ساعت 13:57
کد : 61046

ایمنی و خطرات پاراسل : همه آنچه باید در مورد ایمنی پاراسل بدانیم

ایمنی و خطرات پاراسل

ایمنی و خطرات پاراسل
همه آنچه باید در مورد ایمنی پاراسل بدانیم
پاراسل ورزشی هیجان انگیز است که در آن می‌توانید بر فراز دریا پرواز کنید و از ارتفاعی زیاد امواج خروشان دریا را مشاهده کنید.

پاراسل هم مانند هر فعالیت هیجانی دیگری، ریسک وقوع حادثه در آن وجود دارد، اما اگر موارد ایمنی ای که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را رعایت کنید خطرات پاراسل به حداقل خواهد رسید و می‌توان ادعا کرد که این ورزش فعالیتی صد در صد ایمن است و تجربه ‌ی فوق العاده و فراموش نشدنی‌ای را برای شما رقم خواهد زد.

از لحاظ آماری پاراسل ورزشی بسیار ایمن است. در بین سال های ۱۹۸۲ تا سال ۲۰۱۲ حدود ۱۵۰ میلیون پرواز با پاراسل انجام گرفت که فقط ۱۷۰۰ مورد از آنها با حادثه همراه شد.

فعالیتی که در آن تنها ۰.۰۰۰۰۱ شانس رخ دادن حادثه وجود دارد را قطعا نمی‌توان فعالیتی پر خطر به حساب آورد اما با این حال در هنگام پاراسل سواری مواردی وجود دارند که رعایت نکردن آنها ممکن است شما را در میان آن ۰.۰۰۰۰۱ درصد پرواز همراه با حادثه قرار دهد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

از معتبر بودن مکانی که می‌خواهید در آن پاراسل سواری کنید اطمینان حاصل کنید
هر چند که پاراسل فعالیتی به شدت هیجان انگیز است اما همانطور که گفته شد اگر موارد ایمنی رعایت نشوند ممکن است پرواز شما با حادثه همراه شود. در هنگام پرواز شما به حضور افراد با دانش و متخصصی نیاز دارید که نحوه‌ی صحیح استفاده از تجهیزات را بدانند و پرواز و فرودی ایمن را با استفاده از آن ها برای شما فراهم کنند تا خطرات پاراسل کاهش یابد. پس حتما قبلا از اقدام به رفتن به مکانی برای پاراسل سواری، در مورد اینکه آن مکان سابقه‌ی خوبی در ارائه خدمات دارد یا خیر تحقیق کنید و تنها به هزینه آن و اینکه کجا ارزان تر است توجه نکنید.

قبل از پرواز شرایط آب و هوایی را بررسی کنید
راهنمای شما در سایت پرواز با پاراسل باید از شرایط آب و هوایی آن روز با خبر باشد، اما بهتر است که خود شما هم قبل از اقدام به پرواز و از چند روز قبل، از وضعیت آب و هوایی اطلاع حاصل کنید و از مساعد بودن آن مطمئن شوید.

اگر هوا طوفانی بود حتی به پرواز با پاراسل فکر هم نکنید. هوای آفتابی با نسیمی ملایم بهترین شرایط هوایی برای پرواز است و سعی کنید در این شریط هوایی که خطرات پاراسل به حداقل خود می‌رسد برای پرواز بروید.

خطرات پاراسل سواری و ایمنی آن

کیفیت تجهیزات پاراسل را چک کنید
در پاراسل ایمنی پروازتان کاملا وابسته به تجهیزات است. اکثر مکان هایی که این فعالیت تفریحی در آن انجام می‌شود، از تجهیزات به روز و با کیفیتی استفاده می‌کنند، اما بهتر است که خودتان هم قبل از پرواز هارنس و طناب ها را چک کنید تا پوسیده و فرسوده نباشند.

اگر مشکلی در تجهیزات مشاهده کردید یا موردی دیدید که به نظرتان عجیب آمد حتما آن را به راهنما اطلاع دهید و اگر تجهیزات فرسوده بودند از پرواز در آن مکان صرف نظر کنید.

از اینکه چطور باید با همراهانتان در قایق ارتباط برقرار کنید مطلع شوید
زمانی که در آسمان هستید ارتباط برقرار کردن با راهنما و افرادی که در قایق هستند یکی از مهمترین مسائل است و اگر اقدامات لازم قبل از پرواز صورت نگیرد ممکن است برقراری این ارتباط مشکل باشد. قبل از پرواز افراد حاضر در قایق باید هر آنچه که شما نیاز به دانستن آنها دارید را به شما بگویند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد کایت سواری

حتما اطمینان حاصل کنید که راهنما به شما سیگنال ها و علائم دستی را آموزش دهد تا شما بتوانید زمانی که در ارتفاع هستید و با مورد نگران کننده‌ای برخورد کردید با آن ها ارتباط برقرار کنید. در صورت امکان از عوامل آن مکان بخواهید که یک وسیله‌ی ارتباطی دارای بلندگو در اختیار شما قرار دهند تا ارتباط با آن ها راحت تر شود.

اگر نگرانی زیادی در مورد ایمنی پرواز با پاراسل دارید حتی می‌توانید درخواست کنید که یک فرد با تجربه همراه شما پرواز کند تا در کنترل پرواز و فرود به شما کمک کند تا در این صورت نگرانی هایتان کاملا برطرف شوند.

در ارتفاع مناسب پرواز کنید
با اینکه ارتفاع بیشتر هیجان انگیز تر به نظر می‌رسد، اما فاصله‌ی بیشتر از ۱۸۰ متر بین شما و قایق نمی‌تواند ایده‌ی خوبی در پرواز با پاراسل باشد به این علت که برقراری ارتباط با قایق تقریبا غیر ممکن می‌شود.

گرفتن بیشتر از ۳۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا چندان توصیه نمی‌شود و بهتر است در ارتفاعی به مراتب پایین تر پرواز کنید تا خطرات پاراسل تا حد ممکن کاهش یابند.

محدودیت هایی هم برای انجام این فعالیت وجود دارند مانند اینکه شما باید سنی بیشتر از ۱۶ سال داشته باشید و همینطور اضافه وزن شدید نداشته

http://www.abai.ir/News/1/61046
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی