جمعه 31 فروردين 1403
تاريخ:ششم مهر 1400 ساعت 13:47
کد : 61056

به گزارش آبا

قهرمان پارالمپیک:

قهرمان پارالمپیک:
سخنان مقام معظم رهبری راهبرد ورزش کشور می‌تواند باشد
دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر عدالت ورزشی گفت: سخنان معظم‌له در دیدار با مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک می‌تواند راهبرد ورزش کشور باشد و امیدوارم توصیه‌های ایشان در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، «مهدی اولاد» پرتابگر پارالمپیکی ایران تنها ورزشکاری از کاروان سردار دل‌ها بود که موفق شد ۲ مدال را برای ایران به ارمغان بیاورد. او در پرتاب وزنه موفق به کسب مدال طلا شد و در پرتاب دیسک نیز مدال نقره گرفت. اولاد باور دارد که شرایط سخت آب و هوایی موجب تغییر رنگ مدال او شده و می‌توانست ۲ مدال طلا را به نام خود کند.

«مهدی اولاد» روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با گلایه از برخی مصوبات ورزشی و لزوم اصلاح آن گفت: تلاشم به اندازه ۲ ورزشکار بود و عملکردم هم این را نشان می‌دهد اما زمانی که از پاداش مدال سخن به میان خواهد آمد مدال نقره من بی‌ارزش جلوه داده می‌شود زیرا براساس مصوبه به مدال دوم من تنها ۱۰ درصد پاداش تعلق خواهد گرفت.

متن کامل مصاحبه خبرنگار ایرنا با قهرمان پارالمپیک را در زیر می‌خوانیم:

دیدار با مقام معظم رهبری در کمترین زمان بعد از پایان المپیک و پارالمپیک موجب ایجاد روحیه خاص و نشاط در بین ورزشکاران شد. در این دیدار ۲ نماینده از مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی مشکلات ورزشکاران را طرح و معظم‌له به دقت گوش دادند و توصیه به رفع مشکلات داشتند. ورزشکاران با دیدن روحیه مقام معظم رهبری قوت قلب گرفتند و موجب خواهد شد تا برای مسابقات آتی با انگیزه بیشتر به میدان بروند.

روزهای سختی را سپری کردم

رسیدن به مدال طلای پارالمپیک کار راحتی نیست، من تمام برنامه خودم را براساس موفقیت در توکیو طرح‌ریزی کرده بودم و به همراه مربی خود ۲ سال تمام تلاش کردم. باید از «ابراهیم مومنی» تشکر کنم که در این ۲ سال برای من کم نگذاشت. این مدال‌ها در شرایطی به دست آمد که با شیوع و فراگیری ویروس کرونا مواجه بودیم و المپیک نیز یک سال به تاخیر افتاد تا میزان تمرینات ما ۲ برابر شود.

برای ۲ طلا رفته بودم

با تمام آمادگی در توکیو شرکت کردم و هدفم کسب ۲ مدال طلای پارالمپیک بود. اما تنها حریفی که پیش‌بینی آن را نکرده بودم باران‌های سیل آسای توکیو بود. شرایط برایم سخت شد و حتی نگه داشتن دیسک کار راحتی نبود. می‌توانستم با اختلاف مدال طلای پرتاب دیسک را کسب کنم اما باران اجازه کار را نداد. صبح مسابقه داشتم و تجربه بدی بود. شب نیز از تلویزیون مسابقه «علی‌اصغر جوانمردی» دیگر ملی‌پوش دوومیدانی را نگاه کردم و می‌دانستم با چه سختی دارد کار می‌کند. در آن شرایط ورزشکار هم تمرکز خود را از دست می دهد و هم عصبی خواهد شد.

مدال نقره‌ام بی‌ارزش شد

چند ورزشکار در کاروان سردار دل‌ها برای کسب ۲ مدال به میدان رفتند و من نیز یکی از آنها بودم و تنها من موفق به ضرب دو مدال شدم. بسیار خوشحالم که برای کشورم افتخارآفرینی کردم. برای این ۲ مدال سختی‌های زیادی را تحمل کردم، اما آنچه موجب شد خستگی به تنم بماند مصوبه ورزشی پاداش‌ها است. مصوبه‌ای که پاداش مدال دوم را تنها ۱۰ درصد اعلام کرده و با این شرایط مدال نقره من کاملا ارزش خود را از دست خواهد داد.

در بازی‌های آسیایی به راحتی می‌توانم ۲ مدال طلا را کسب کنم زیرا با حریفانم اختلاف رکورد زیادی دارم. نمی‌دانم با این شرایط می‌شود در ۲ ماده دوومیدانی شرکت کرد یا نه؟ اگر مصوبه اصلاح نشود بی‌تردید انگیزه من و سایر قهرمانانی که برای چند مدال به چین خواهند رفت کم خواهد شد. چرا ورزشکاری که ۲ مدال برای ایران به ارمغان آورده باید از پاداش یک مدال محروم شود؟ آیا پاداش مدال نقره ۱۲۰ میلیون تومان است. اگر یک ورزشکار دیگر آن را به دست می‌آورد به وی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان داده می‌شد. به تنهایی و با هزینه یک ورزشکار ۲ مدال کسب کردم چرا باید پاداش یک مدال را بگیرم.

مصدومیت‌هایم به خاطر پرتاب دیسک بود

مدال نقره پرتاب دیسکی که در پارالمپیک گرفتم در حالی این روزها دیده نمی‌شود که برای کسب این مدال بیش از مدال طلا تلاش کردم. تخصص من پرتاب وزنه است و در آن رکورددار جهان هستم اما در پرتاب دیسک برای رسیدن به مدال تلاش بیشتری کردم. برای من مدال برنز پیش‌بینی شده بود که تبدیل به نقره کردم.

عدالت ورزشی مورد تاکید مقام معظم رهبری بود

خوشحالم که کمتر از ۲ هفته بعد از پایان پارالمپیک به محضر مقام معظم رهبری رفتیم. حضوری که برای تمام ورزشکاران قوت قلب بود. معظم‌له در این دیدار بر چند مولفه تاکید داشتند که یکی از آنها عدالت ورزشی بود. عدالت ورزشی اکنون باید در چند مولفه مورد بررسی قرار گیرد. یکی پرداخت حقوق ماهیانه به مدال‌آوران است که برای پارالمپیکی‌ها تنها یک میلیون تومان مصوب شده است. دوم، استخدام مدال‌آوران است.

اصلاح پاداش‌ها نمود عدالت ورزشی است

یکی دیگر از مولفه‌های عدالت ورزشی اصلاح مصوبه پاداش مدال‌آوران است. در بخش ورزشکاران پارالمپیکی هستند، کسانی که در چند ماده شرکت می‌کنند و در برخی از مواقع تا ۶ مدال طلا هم کسب می‌کنند که برای مدال‌های دیگر پاداش کامل پرداخت نمی‌شود. این اتفاق پیش از من برای «شاهین ایزدیار» دارنده ۶ مدال طلای پاراآسیایی پیش آمده بود. امیدوارم این مصوبه در راستای تاکید مقام معظم رهبری بر عدالت ورزشی اصلاح شود.

توصیه رهبری راهبرد ورزش ایران است

زمانی که بالاترین مقام کشور در کنار ورزشکاران قرار می‌گیرد، نشان از اهمیت ورزش برای بالاترین مقام ایران دارد. معظم‌له در این دیدار نکاتی را یادآور شدند که می‌تواند راهبرد ورزش کشور باشد. همچنین نکاتی هم به وزیر ورزش توصیه کردند که امیدوارم در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گیرد.

سجادی از خانواده دوومیدانی است

انتخاب «حمیدرضا سجادی» به عنوان وزیر ورزش یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود اقدامی که نشان داد ورزش در این دولت یکی از اولویت‌ها است. دکتر سجادی فردی ورزشی و از خانواده دوومیدانی به شمار می‌رود و امیدوارم مشکلات ما را به بهترین شکل ممکن حل کند.

http://www.abai.ir/News/1/61056
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی