سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
تاريخ:نهم آبان 1400 ساعت 12:28
کد : 61086

هزینه مربیان خارجی دوومیدانی چگونه پرداخت می‌شود؟

رئیس فدراسیون دوومیدانی:

رئیس فدراسیون دوومیدانی:
مربی خارجی باید به ایران بیاید
رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌گوید اگر قرار باشد ورزشکاری با مربی خارجی کار کند، باید این مربی به ایران بیاید تا چند ورزشکار زیر نظرش تمرین کنند.

به گزارش آبا به نقل از ایسنا، اردوهای برون مرزی ورزشکاران دوومیدانی در سال‌های اخیر نقدهای زیادی را به همراه داشته است؛ اردوهایی که نتیجه مشهودی در پی نداشته اما هزینه زیادی را به فدراسیون دوومیدانی تحمیل کرده است. به تازگی فدراسیون دوومیدانی اعلام کرده که از این پس اردوهای بدون نظارت برای هیچ ورزشکاری در نظر گرفته نمی‌شود و تاکید بر اردوهای داخلی است، اما اگر ورزشکاری بخواهد به خارج از کشور اعزام شود، فدراسیون تنها مبلغی که برای اردوی داخلی آن ورزشکار در نظر گرفته را پرداخت می‌کند و مابقی هزینه باید به صورت شخصی تامین شود.

نکته دیگر تمایل برخی از دوومیدانی‌کاران برای تمرین زیر نظر مربی خارجی است. احسان حدادی و حسن تفتیان سال‌هاست با مربیان آمریکایی و فرانسوی کار می‌کنند اما هزینه این مربیان تا چه بر عهده فدراسیون است و آیا فدراسیون در مورد مربیان شخصی ورزشکاران هم تصمیم تازه‌ای گرفته یا همچنان هزینه آنها را پرداخت می‌کند؟

هاشم صیامی در پاسخ به این سوال گفت: زمانی که آقای تفتیان در ایران حضور داشت، تنها به مربی ایرانی و ماساژورش پول می‌دادیم اما وقتی که به فرانسه اعزام می‌شد، هزینه مربی خارجی را هم پرداخت می‌کردیم. آقای حدادی هم زمانی که در خارج از کشور بود کل هزینه مربی را تامین می‌کردیم اما وقتی در ایران تمرین داشت، نصف آن مبلغ را به آقای مک ویلکینز می‌دادیم.

او افزود: بحث ما بیشتر هزینه‌ اردوهای برون مرزی بود اما اگر ورزشکاری بخواهد با مربی خارجی کار کند، هزینه‌ای که برای مربی درجه یک ایرانی تعیین کرده‌ایم را به او پرداخت می‌کنیم. از طرفی اگر کسی بخواهد با مربی خارجی کار کند باید به ایران بیاید و چند ورزشکار زیر نظرش تمرین کنند. روال در سال‌های گذشته هم همین بود.

صیامی در پایان گفت: سیاست فدراسیون باتوجه به شرایط اقتصادی کشور برگزاری اردوها و ارائه خدمات در ایران و استفاده از مربیان داخلی است، اما باید قبول کنیم ورزشکاران برای حضور در مسابقات جهانی و بین‌المللی باید یکسری رقابت‌های برون مرزی را تجربه کند. بنابراین تلاش می‌کنیم تا نزدیک مسابقات رسمی، رویدادهایی برون مرزی هم در نظر بگیریم.
 

http://www.abai.ir/News/1/61086
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی