جمعه 31 فروردين 1403
تاريخ:شانزدهم آبان 1400 ساعت 12:15
کد : 61101

سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان: حریفان آسیایی را دست کم نمی‌گیریم

سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان:

سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان:
حریفان آسیایی را دست کم نمی‌گیریم
سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان گفت: سعی می‌کنیم تا در کاپ آسیا اردن بهترین عملکرد را داشته باشیم و از ملی‌پوشان خواستم تا حریفان را دست کم نگیرند.

شایسته مشترعی روز یکشنبه به گزارش آبا به نقل از ایرنا، اظهار داشت: اکنون ملی‌پوشان در پنجمین اردوی خود برای اعزام به مسابقات آسیایی اردن بسر می‌برند و قرار بود یک اردو در ترکیه برگزار شود و تمام کارهای اولیه انجام شد اما متاسفانه در لحظه آخر به دلیل هماهنگی‌هایی که صورت نگرفته بود به ترکیه اعزام نشدیم.

وی افزود: در مسابقات دسته ب کاپ آسیا ۲۰۲۱ اردن با تیم‌های روسیه و لبنان بازی می‌کنیم که از سطح خوبی برخوردار هستند و هر ۲ تیم از لیگ حرفه‌ای عربی بیرون آمدند و آمادگی کاملی دارند. این تیم‌ها پیش از مسابقات آسیایی بازی تدارکاتی داشتند و اخیرا بازیکن آمریکایی جذب کرده‌اند. این تیم‌ها شناخت دقیقی از هم دارند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان عنوان کرد: از سال‌های گذشته از لبنان شناخت خوبی داریم و تیم را به صورت کامل آنالیز کردیم و با برنامه‌هایی که برای ملی پوشان در نظر گرفتیم، می‌توانیم بازی خوبی برابر این تیم داشته باشیم.

وی یادآور شد: برای برگزاری اردوها و حتی رفت و آمدها به دلیل کرونا محدودیت داشتیم. حتی بازیکنان نمی‌توانستند در هر مکانی تمرین کنند اما با همه مشکلات توانستند با انرژی خوب بازی خود را بهبود بخشند.

مشترعی خاطرنشان کرد: دانش بسکتبالی ملی‌پوشان در طی این سال‌ها افزایش یافته و از نظر فیزیکی بهتر شدند. هر چند نیازمند بازی تدارکاتی هستیم اما در مجموع روی کار تیمی عملکرد خوبی داریم. ملی‌پوشان جوان و با انگیزه هستند و در دیدار تدارکاتی با تیم‌های داخلی بدنبال بهبود بازی تیمی بودیم.

وی اضافه کرد: سعی می‌کنیم تا در کاپ آسیا بهترین عملکرد را داشته باشیم و از ملی‌پوشان خواستم تا حریف را دست کم نگیرند یا این تیم‌ها را خیلی بزرگ نکنند. تیم‌های سوریه و لبنان بازیکنان توانایی دارند و برنامه داریم تا برخی از بازیکنان این تیم‌ها را متوقف کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان با اشاره به اینکه جذب بازیکنان خارجی در بستکبال زنان هنوز زود است، گفت: زمانی باید این بازیکنان را جذب کنیم که بازیکنان از نظر روحی و روانی و اعتماد بنفس در شرایط خوبی باشند و از نظر تکنیکی به بالاترین حد ممکن برسند تا بتوانند با بازیکنان خارجی هماهنگ شوند. هر چند در فصل گذشته از لیگ برتر حضور بازیکنان خارجی در برخی از تیم‌ها جذابیت بازی‌ها را بالا برد و کیفیت لیگ افزایش یافت.

وی درباره سطح پیشرفت بسکتبال زنان در آینده خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل خوب بازیکنان ایرانی اگر برنامه‌های مسنجم و منظمی داشته باشیم، می‌توانیم به سطح باقی تیم‌ها در آسیا برسیم. تیم‌های لبنان، سوریه و اردن ماه گذشته با حضور بازیکنان خارجی لیگ کوتاه مدتی داشتند. این تیم‌ها همچنین دیدارهای تدارکاتی را برگزار کردند و اردن در ترکیه ۲ بازی تدارکاتی داشت. سوریه و لبنان هم با هم دیدار دوستانه‌ای برگزار کردند.

مسابقات دسته ب کاپ آسیا ۲۰۲۱ از ۱۶ تا ۲۲ آبان در اردن برگزار می‌شود و تیم ملی بسکتبال زنان باید به مصاف تیم‌های سوریه و لبنان برود.

http://www.abai.ir/News/1/61101
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی