چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

به گزارش آبا

به گزارش آبا
سقفِ سوراخ استخر آزادی
سقفِ سوراخ استخر آزادی؛ شنا زیر باران!
با شروع بارشهای زمستانی و با توجه به سقف سوراخ استخر سرپوشیده آزادی، تمرینات و مسابقات شناگران با مشکلاتی مواجه شده است.

به گزارش آبا به نقل از ایسنا، استخر آزادی تنها استخر استاندارد در ایران برای برگزاری مسابقات بین‌المللی شنا، شیرجه، ترای‌اتلون، نجات غریق، همچنین محلی برای برگزاری دوره‌های آموزشی و کمپ تیم‌های ملی شنا، شیرجه و حتی تمرینات ورزشکاران جانبازان و معلولان است. از عمر این سازه بیش از ۴۵ سال می‌گذرد اما هیچ‌گاه تعمیرات اصولی بر روی آن انجام نشده و چند سالی است که تمرینات و مسابقات در این مجموعه با بارش باران دچار مشکلات می‌شود.

آنطور که گفته می‌شود سقف این سازه در این سال‌ها تعمیر اساسی نشده و تنها هر ساله بعد از بارندگی‌ها تعمیرات جزئی روی آن صورت گرفته است. آن‌طور که مسئولان می‌گویند سقف استخر آزادی با مصالح خاصی پوشیده شده و باید این سازه با مصالح وارداتی خاص تعمیر و تجهیز شود.

شنبه ۲۷ آذر با شروع بارندگی‌های فصل زمستان و همزمان با تمرینات ورزشکاران در استخر آزادی، باران از سقف این مجموعه به داخل محوطه استخر نفوذ کرده و قطعا در این شرایط مشکلاتی ایجاد می‌شود.

آب باران که ناشی از تقطیر بخار آب در جو است، حتماً دارای ناخالصی هایی است که بستگی به کیفیت جو منطقه بارش دارد. این ناخالصی ها می تواند ناشی از دود، غبار، آلاینده های صنعتی، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و مواد آلی موجود در هوا باشد. آب باران در تهران با این حجم از آلودگی ناخالصی های زیادی خواهد داشت که این ناخالصی ها همراه باران وارد استخر شده و با مواد ضدعفونی کننده موجود در آب واکنش نشان می‌دهد. همچنین بارش باران موجب تغییر قابل توجه تعادل شیمیایی آب از جمله ph، سختی و .. را تغییر خواهد داد. البته شدت این موضوع هم به حجم بارندگی و مدت زمان بارش باران بستگی دارد.

http://www.abai.ir/News/1/61145
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی