جمعه 10 فروردين 1403
اوزان جدید وزنه‌برداری برای المپیک پاریس مشخص شد

وزنه‌برداری المپیک پاریس

 وزنه‌برداری المپیک پاریس
اوزان جدید وزنه‌برداری برای المپیک پاریس مشخص شد
فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری دسته‌های المپیکی این رشته را برای رقابت ورزشکاران زن و مرد در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام کرد.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری دسته های در رشته وزنه‌برداری برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص کرد. قرار است مسابقات رشته وزنه‌برداری در ۱۰ دسته المپیکی در ۲ بخش زنان و مردان برگزار شود.

بنا به اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در ورزشکاران این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دسته های ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم به رقابت خواهند پرداخت.

در بخش زنان نیز رقابت در پنج دسته ۴۹، ۵۹، ۷۱، ۸۱ و به اضافه ۸۱ کیلوگرم است.

محسن بیرانوند عضو کمیته مربیان فدراسیون جهانی درباره دسته های جدید المپیکی وزنه‌برداری به خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه آنلاینی که برای بررسی دسته های المپیکی برگزار شد من به نمایندگی از ایران دسته های ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم را پیشنهاد دادم و برخی از اعضا نیز دسته ۹۶ و به اضافه ۹۶ را پیشنهاد دادند. بعد از بررسی‌ها پنج دسته تصویب شد که دسته ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم نیز در بین انها وجود دارد.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری با اشاره به اهمیت این دسته‌ها برای وزنه‌برداری ایران عنوان کرد: یکی از مهمترین اتفاقات تایید دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود زیرا ما اکنون در این دسته چند ورزشکار خوب داریم.

 

http://www.abai.ir/News/1/61151
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی