شنبه 1 ارديبهشت 1403
رضایی: کشتی‌گیران شانس اصلی کسب مدال در المپیک ناشنوایان هستند

رضایی:

رضایی:
کشتی‌گیران شانس اصلی کسب مدال در المپیک ناشنوایان هستند
رییس انجمن کشتی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان گفت: کشتی ناشنوایان ایران همیشه جزو تیم‌های مطرح جهان بوده و باور دارم در بازی‌های المپیک ناشنوایان در برزیل، نمایندگان کشورمان شانس اصلی برای کسب مدال هستند.

علیرضا رضایی روز چهارشنبه افزود: کشتی‌گیران ناشنوا طی ۲ سال گذشته به دلیل کرونا فعالیت اندکی داشتند ولی هفته گذشته مسابقات قهرمانی کشور پس از ۲ سال تعطیلی برگزار شد و متوجه شرایط و آمادگی خوب کشتی‌گیران آزاد و فرنگی نسبت به چند ماه قبل آنان شدیم.

وی افزود: کشتی‌گیران فرنگی و آزاد ناشنوایان تیرماه امسال با تمرینات بسیار اندک در مسابقات قهرمانی جهان ترکیه شرکت کردند. نتایج رقابت‌ها، شرایط بدنی و فنی ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور بسیار بهتر از شرایط آنان در مسابقات ترکیه بود.

رضایی ادامه داد: کشتی‌گیران به دلیل واکسیناسیون و امکان برگزاری اردو، طی ماه‌های اخیر تمرینات خوبی داشتند و دور جدید تمرینات برای حضور در المپیک برزیل از اوایل دی ماه آغاز خواهد شد.

رییس انجمن کشتی فدراسیون ناشنوایان گفت: کادر فنی تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان برنامه اردویی خود را ارایه کرده که برای تیم کشتی آزاد، ۸ مرحله اردو از دی ماه تا زمان اعزام در نظر گرفته شده است.

به گفته رضایی، کادر فنی تیم کشتی فرنگی برنامه خود را از دی ماه تا پایان اسفند ارایه کرده که این برنامه شامل ۴ مرحله اردوی آماده‌سازی است و برنامه مرحله دوم را نیز تا پایان سال ارایه خواهند کرد.

وی افزود: حداقل ۳۰ کشتی‌گیر با نظر کادرهای فنی به اردوی کشتی آزاد و فرنگی دعوت خواهند شد و هدف ما اعزام ۱۶ کشتی‌گیر در ۸ وزن آزاد و فرنگی به بازی‌های المپیک ناشنوایان برزیل ست.

رضایی در پاسخ به امکان برگزاری اردوهای تدارکاتی داخلی و خارجی، گفت: با توجه به شرایط خاص فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان و برنامه آماده‌سازی چند رشته برای حضور در المپیک امکان برگزاری تدارکاتی خارجی یا دعوت از تیم‌های خارجی را نداریم و اگرچه لیگ کشتی نیز پایان یافته اما بدنبال برگزاری اردوی تدارکاتی داخلی برای ملی‌پوشان هستیم.

دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن تصریح کرد: کشتی ناشنوایان همیشه جزو تیم‌های مطرح بوده و ما امیدواریم بتوانیم همچون همیشه در میدان المپیک و رویارویی با حریفان سنتی چون ترکیه و روسیه بهترین نتایج را کسب کنیم.

وی در مورد اینکه آیا فدراسیون دستمزدی به ورزشکاران ملی‌پوش پرداخت می‌کند یا خیر؟ گفت: فدراسیون همیشه و در حد توان خود به ورزشکاران حقوق پرداخت کرده است و امیدواریم با حمایت بیشتر مدیران ورزشی، فدراسیون بتواند کمک بیشتری به ملی‌پوشان ناشنوا داشته باشد.

http://www.abai.ir/News/1/61152
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی