شنبه 1 ارديبهشت 1403
ورزش بدنسازی برای بانوان

ورزش بدنسازی

 ورزش بدنسازی
آیا ورزش بدنسازی برای بانوان ممنوع شد؟
به گزارش آبا رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم گفت: فعالیت ورزش بدنسازی بانوان متوقف نشده است و امکان تعطیل کردن آن‌ها وجود ندارد.

سعید آمده، رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم، به گزارش آبا به نقل از ایسنا عنوان کرد: فعالیت ورزش بدنسازی بانوان متوقف نشده است؛ زیرا بیش از ۱۳۰ باشگاه بدنسازی در حال فعالیت هستند و امکان تعطیل کردن آن‌ها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: مباحث مطرح شده مربوط به نامه‌ای اداری به فدراسیون بدنسازی مبنی بر عدم صدور مجوز بوده است تا برای تائید برخی موارد قانونی مدارک خود را ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع در روزهای آینده حل می‌شود، گفت: دلایل مطرح شده واهی است؛ زیرا بانوان بسیاری از رشته‌های ورزشی دیگر هم مکمل مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: سلامت بانوان در مسابقات بدنسازی بیشتر از سایر رشته است؛ مثلا در مچ اندازی و فیتنس چلنج اگر کسی از داروهای نیروزا استفاده کند و یا به صورت مازاد از داروهای مکمل استفاده کند نمی‌تواند رقابت‌های مسابقه‌ای داشته باشد؛ زیرا کارایی‌اش افت می‌کند.

آمده بیان کرد: موضوع لباس از دیگر موارد مطرح شده است؛ در حالی که لباس‌های فیتنس چلنج و پاور لیفتیگ از رشته‌هایی مانند وزنه برداری پوشیده‌تر است؛ اما برای تائیدیه این لباس باید روال اداری طی شود.

وی در رابطه با وضعیت رشته بدنسازی بانوان در استان قم گفت: حدود ۴۹۷ مربی در بخش فیتنس و بدنسازی بانوان داریم که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها فعال هستند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم ادامه داد: به دلایلی مانند تلفیق بدنسازی با آمادگی جسمانی و سایر رشته‌ها آمار دقیقی از تعداد ورزشکاران وجود ندارد؛ اما استقبال از آن در جامعه بسیار زیاد است؛ زیرا در سلامت جسمی، کاهش چربی و... کارایی بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه در دو مسابقه کشوری که از طرف فدراسیون برگزار شد موفق به کسب مدال شدیم، اظهار کرد: منیره سادات برقعی در رشته فیتنس چلنج و فاطمه رنجبر در رشته پاور لیفتینگ موفق به کسب مدل نقره شدند.

رئیس هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم بیان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در بخش بانوان برای کسب نتایج بهتر در مسابقات آینده صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وقتی شبکه‌های معاند به موضوعی ورود می‌کنند، آن موضوع می‌تواند پاشنه آشیلی برای شرایط اجتماعی شود و باید در آن دقت کرد، یادآور شد: بانوان به ویژه در استان قم داری محدودیت‌هایی هستند و اگر در باشگاه و ورزش نیز محدودیتی ایجاد شود در حق بخش بزرگ و فعال جامعه ظلم می‌شود.

آمده تاکید کرد: کسانی که در مسابقات شرکت می‌کنند باید تحت قاعده و ساختار باشند که قطعا این ساختار ایجاد می‌شود و موارد قانونی خواسته شده به وزارت ورزش و جوانان و معاونت بانوان ارائه و مشکلات حل می‌شود و بانوان بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61175
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی