پنج شنبه 9 فروردين 1403
«سهراب مرادی» غایب بزرگ فینال لیگ وزنه‌برداری

لیگ وزنه‌برداری

لیگ وزنه‌برداری
«سهراب مرادی» غایب بزرگ
آسیب دیدگی کتف «سهراب مرادی» رکورددار جهان موجب شد تا وی به احتمال زیاد فینال لیگ برتر وزنه‌برداری را از دست دهد و تیم ذوب‌آهن بدون وی به مسابقات گام خواهد گذاشت.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، فینال لیگ وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور در رده سنی بزرگسالان روزهای اول و دوم اسفندماه در سالن وزنه‌برداری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار خواهد شد. در لیگ وزنه‌برداری ایران هفت تیم ذوب آهن اصفهان، فولادین ذوب آمل، شرکت ملی حفاری اهواز، مناطق نفت خیز جنوب خوزستان، عقاب نیروی هوایی، نیروی زمینی و رعد پدافند حضور دارند که در پایان هفته دوم تیم ذوب‌آهن با کسب ۷۹۱ امتیاز در صدر قرار دارد.

این تیم وزنه‌برداران نامداری مانند سهراب مرادی رکورددار جهان و المپیک در دسته ۹۶ کیلوگرم را در اختیار دارد. مرادی که به خاطر مصدومیت از ناحیه کتف نتوانسته بود امتیازات لازم را برای حضور در المپیک توکیو به دست آورد در هفته دوم لیگ برتر به روی تخته رفت و در دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه زد.

وی در این دسته با مهار ۱۷۰ یک ضرب، ۲۲۱ دوضرب و ۳۹۱ مجموع در جایگاه دوم قرار گرفت. مهدی کرمی پدیده هفته دوم لیگ برتر وزنه‌برداری از ملی حفاری با رکورد ۱۷۹ یک ضرب، ۲۲۴ دوضرب و ۴۰۳ مجموع به عنوان نخست رسید.

در حالی که در هفته پایانی رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری تیم‌های ذوب‌آهن و فولادین ذوب آمل رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان دارند از اردوی تیم اصفهانی خبر می‌رسد که مصدومیت کتف «سهراب مرادی» دوباره عود کرده و به احتمال زیاد وی نمی‌تواند در هفته پایانی به روی تخته برود. «علی جباری» مربی تیم ذوب‌آهن اصفهان مصدومیت دارنده مدال طلا المپیک توکیو را تایید کرد.

مصدومیت کتف مرادی این سال‌ها به پاشنه آشیل او تبدیل شده به طور که موجب شد تا وی نتواند راهی المپیک توکیو شود. مرادی در خردادماه سال ۱۳۹۸ مصدوم شد و از آن زمان تا کنون نتوانسته عملکرد سابق را به نمایش بگذارد. مسابقات قهرمانی آسیا جدی‌ترین آزمون مرادی در دسته ۹۶ کیلوگرم بود که وی در آن مسابقات که اردیبهشت امسال برگزار شد با مهار ۱۷۴ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۱۰ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۳۸۴ به مدال برنز یک‌ضرب و نقره دوضرب و مجموع رسید.

مرادی در مسابقات گزینشی المپیک که در کشور کلمبیا برگزار شد در حرکت یک‌ضرب دوباره از ناحیه کتف دچار مصدومیت شد و از دور مسابقات انصراف داد. انصراف از آن رقابت‌ها پایانی بر رویای مرادی برای کسب طلای دوم المپیک در دسته ۹۶ کیلوگرم بود.


 

http://www.abai.ir/News/1/61226
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی