پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

دو و میدانی:

 دو و میدانی:
رکورد ورودی رقابت‌های قهرمانی جهان
ملی پوش پرش سه گام گفت: رکوردهای ورودی بازی‌های آسیایی که فدراسیون برای ما در نظر گرفت، باید دشوار باشد زیرا در غیر این صورت اعزام‌ها بالا می‌رود و دو و میدانی کاران نتیجه‌ای نمی‌گیرند.

به گزارش آبا به نقل از ایرنا، سارینا ساعدی ورزشکار جوان ماده پرش سه‌گام دو و میدانی کشورمان حد نصاب ورودی حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان کلمبیا ۲۰۲۲ را بدست آورد. وی ۲۹ مهرماه امسال در رقابت‌های نوجوانان و جوانان قهرمانی باشگاه‌های کشور با ثبت حد نصاب۱۲.۸۸ متر عنوان نخست این رقابت‌ها را بدست آورد و رکورد ملی رده سنی جوانان کشور را ارتقا بخشید.

از سوی فدراسیون جهانی دو و میدانی رکورد ورودی حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در ماده پرش‌سه‌گام زنان ۱۲.۸۵ متر تعیین شده است. مسابقات قهرمانی نوجوانان جوان طی روزهای ۱۰ تا ۱۵ مرداد سال ۱۴۰۱ در کلمبیا برگزار می‌شود.

سارینا ساعدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: حدود سه سال است که در پرش سه گام فعالیت می کنم و زهرا نبی زاده مربی من است. در اولین مسابقه سال ۹۷ در پرش سه گام ۱۱ متر و ۵۰ سانتی متر پریدم و در سال ۹۹ رکورد ملی نوجوانان را جابجا و در ۱۴۰۰ هم چهار بار رکورد شکنی کردم. دو بار رکورد ملی جوانان و دو بار داخل سالن بزرگسالان را جابجا کردم.

وی اضافه کرد: همچنین هفته گذشته در مسابقات ترکیه به مقام سوم رسیدم و ۱۲ متر و ۱۳ سانتی متر پریدم و رکورد ملی داخل سالن پرش سه گام را ارتقا بخشیدم. هر چند پیش از آن در لیگ جوانان ۱۲ متر و ۸۸ سانتی متر پریدم و موفق به کسب ورودی مسابقات جوانان جهان شدم.

ملی پوش دو و میدانی یکی از مشکلات اصلی دو و میدانی زنان را نبود حامیان مالی دانست و گفت: اگر حامیان مالی بیشتری جذب این رشته شوند، استعدادهای بسیاری هم با دیده شدن در مسابقات داخلی کشف می شوند. باشگاه ها با سرمایه گذاری سهم زیادی در پیشرفت دو و میدانی زنان دارند.

وی اضافه کرد: یکی از جذابیت های دو و میدانی انفرادی بودن آن است. در واقع هر چقدر تلاش کنیم و به مقام برسیم، قطعا اگر تمریناتم را بیشتر کنم، رکوردهای خوبی ثبت خواهم کرد.

ساعدی یادآور شد: قطعا رکوردهای ایران از سطح رکورد آسیا و جهانی خیلی پایین تر است اما به مدال آوری و کسب رکوردهای بالا در دو و میدانی زنان امیدوارم و حتی باور دارم که آنها می توانند در سطح جهانی و المپیک بدرخشند

http://www.abai.ir/News/1/61254
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی