پنج شنبه 30 فروردين 1403
تاريخ:چهاردهم فروردين 1401 ساعت 16:07
کد : 61272

برنامه‌های کشتی نباید فقط به تیم بزرگسالان محدود شود

برنامه‌های کشتی

برنامه‌های کشتی
نباید فقط به تیم بزرگسالان محدود شود
سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی معتقد است اهداف و برنامه‌های کلان کشتی نباید محدود به تیم ملی بزرگسالان باشد و رده‌های پایه و پشتوانه‌ها هم سهم بسزایی در آینده سازی دارند.
به گزارش آبا به نقل از خبرنگار مهر، علی اشکانی یکی از قهرمانان پیشین و مربیان جوان و موفق کشتی فرنگی ایران محسوب می‌شود که در عرصه‌های مختلف ملی توانست به افتخارات متعددی دست یابد. وی که روزهای تلخ و شیرین فراوانی را در عرصه ملی تجربه کرده معتقد است برنامه‌های کشتی نباید منتهی به تیم بزرگسالان باشد و متولیان کشتی باید برنامه‌های جامع و مدونی در خصوص پشتوانه سازی و پرورش استعدادهای ناب کشتی داشته باشند.

در همین راستا علی اشکانی اظهار داشت: سالی که گذشت مثل دو سال قبل تحت تأثیر کرونا و تبعات منفی آن بود و طبیعتاً ورزش هم مثل بخش‌های دیگر از لطمات این ویروس کشنده بی نصیب نماند. اما به هر حال بچه‌های کشتی هم زحمات خود را کشیدند و در نهایت توانستند سال خوب و موفقی را با کسب نتایج خوب در جهانی و المپیک پشت سر بگذارند. هر چند که این موضوع را باید فقط موفقیت در بحث کسب مدال و عناوین دانست و هنوز ما در بخش پشتوانه سازی در رده‌های پایه بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به رویدادهای مهم سال ۲۰۲۲ از جمله رقابتهای آسیایی و جهانی گفت: کشتی ایران سال سخت و دشواری را پیش رو دارد، اما کشتی گیران ما هم همیشه نشان دادند مرد روزهای سخت هستند و با تمام کاستی‌ها و بی مهری‌ها توانستنه افتخارآفرین باشند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: متولیان کشتی باید به این نکته توجه داشته باشند که همه چیز نباید به تیم ملی کشتی بزرگسالان منتهی شود و کشتی ایران فقط رده بزرگسالان نیست، بلکه رده‌های پایه هم باید سهم بسزایی در برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های کلان داشته باشند

اشکانی با اشاره به اینکه درخشش بسیاری از مدال آوران کنونی نتیجه برنامه ریزی های سالهای قبل است، افزود: کشتی به عنوان ورزش ملی کشورمان باید طبق برنامه‌ریزی و حمایت از پشتوانه‌ها پیش برود تا در سال‌های آینده به روزهای درخشان‌تر برسد. استعدادیابی و پرورش این پتانسیل‌ها یک مبحث کاملاً علمی است. ایران جزو سه کشور برتر کشتی دنیاست در نتیجه باید بتواند روند انتقال کشتی گیران از نوجوانان به جوانان، جوانان به امیدها و در ادامه تا بزرگسالان را با شیوه‌ای علمی و دقیق انجام دهد. به همین دلیل است که معتقدم نتایج حال حاضر کشتی به برنامه‌ریزی و اقدامات ۴ سال پیش تاکنون بر می‌گردد.

اشکانی در پایان به اجرای دقیق و عدالت محور چرخه انتخابی تاکید کرد و گفت: چرخه انتخابی باید ابتدا به هر شکل و شیوه در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها استارت بخورد و به قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی منتهی شود. از سوی دیگر با برگزاری چرخه انتخابی می‌توان شور و هیجان و پویایی را برای علاقمندان به کشتی ایجاد کرد و باعث شد نیروهای جوان بیش از پیش جذب این رشته شوند. فقط امیدوارم همه چیز طیق قانون و عدالت پیش برود و در نتیجه حق به حق دار برسد.

http://www.abai.ir/News/1/61272
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی