چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و يکم فروردين 1401 ساعت 18:18
کد : 61287

کاروان ایران به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲

کاروان  ایران به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲
معاون اجرایی زنان گفت
معاون اجرایی زنان کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو گفت: انتخاب این معاونت برای نخستین بار است و نشان می‌دهد که کمیته ملی پارالمپیک هم در بخش ورزش و هم مدیریتی، نگاه ویژه به ظرفیت‌های ورزش زنان ایران دارد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایرنا، در هفتمین نشست ستاد بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو «مژگان نصیری» به عنوان معاون اجرایی بانوان کاروان اعزامی ایران به این دوره از بازی‌ها معرفی شد. این نشست به ریاست محمود خسروی‌وفا و با حضور نمایندگان فدراسیون‌های زیر مجموعه این کمیته برگزار شد.

مژگان نصیری بعد از انتخاب به عنوان معاون اجرایی زنان در کاروان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به خبرنگار ایرنا گفت: کمیته ملی پارالمپیک با راهبرد توسعه ورزش زنان به دنبال استفاده از ظرفیت‌های این قشر در بخش‌های مدیریتی و ورزشی است. انتخاب معاون زنان برای کاروان ایران یک نواوری در ورزش کشور بود که نشان از توجه ویژ رییس کمیته ملی پارالمپیک و اعضای این کمیته دارد. این اقدام ستودنی است زیرا حضور یک زن در بخش اجرایی کاروان می تواند مشکلات و خواسته‌های زنان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به کمیته ملی پارالمپیک انتقال دهد. برجسته کردن نقش زنان در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کمیته ملی پارالمپیک اقدامی است که بر کسی پوشیده نیست.

نصیری ایران را هم افزود: در چند دوره اخیر زنان ورزشکار ایران نقش مهمی در ارتقا جایگاه ایران در بازی‌های پارالمپیک و بازی‌های پاراآسیایی داشتند و نمونه آن نیز تاریخ‌سازی دخترانی بود که در توکیو با رکورد شکنی طلا ضرب کردند. در پارالمپیک توکیو زهرا نعمتی، ساره جوانمردی و هاشمیه متقیان مدال طلا کسب کردند و این مدال‌ها همراه با رکورد شکنی بود. الناز دارابیان نیز موفق شد رکورد آسیا را جابجا کند اما در آوردگاه بزرگ پارالمپیک موفق به کسب مدال نشد. توجه ویژه به ظرفیت زنان هم در بخش ورزش و هم در بخش مدیریت یکی از راهبردهای موفق کمیته ملی پارالمپیک است.

نایب رییس زنان فدراسیون جانبازان و معلولین با اشاره به موفقیت‌های زنان در بازی‌های پیش‌رو افزود: برای حضور در هانگژو برنامه مدون و مبتنی بر موفقیت در دستور کار قرار گرفته و امید داریم تا بتوانیم نسبت به دوره‌های پیش مدال‌های بیشتری کسب کنیم. دختران ایرانی آماده حضور در هانگژو هستند و بدون شک دست پر باز خواهند گشت. اردوهای آماده‌سازی دختران از سال گذشته شروع شده است و این اردوها تا زمان اعزام ورزشکاران به صورت متناوب ادامه خواهد داشت.

معاون اجرایی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در پاسخ در پایان این را هم عنوان کرد: تلاش کمیته ملی المپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین این است تا شمار مدال‌اوران دختر در پاریس افزایش پیدا کند و تنها به چند نام ختم نشود. هاشمیه متقیان، زهرا نعمتی و ساره جوانمردی تاریخ سازی کردند می توانند در پاریس نیز برای ایران طلا ضرب کنند. در کنار این بزرگان ورزش استعدادهای دیگری نیز وجود دارد. در رشته‌های مختلف ما می توانیم مدال پارالمپیکی کسب کنیم و برای این کار در ۲ سال آینده نیز برنامه خواهیم داشت.

http://www.abai.ir/News//61287
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی