جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:بيست و هفتم فروردين 1401 ساعت 14:23
کد : 61295

اتحادیه جهانی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی
کشتی فرنگی ایران
اتحادیه جهانی کشتی نوشت: اگرچه تیم ملی کشتی فرنگی ایران تیمی متفاوت از المپیک و قهرمانی جهان را راهی مغولستان کرده اما در ترکیب این تیم ۲ مدال‌آور سال گذشته پیکارهای قهرمانی آسیا حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایرنا و سایت رسمی اتحادیه جهانی کشتی، یک سال پس از اینکه مسابقات انتخابی المپیک آسیا و مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان، ترکیب کاملی از نیرومندترین کشتی گیران آسیا به پایتخت مغولستان می‌روند. در کشتی فرنگی حدود یکصد کشتی‌گیر از ۱۴ کشور مختلف حضور خواهند داشت، از جمله سه مدال‌آور المپیک و چهار قهرمان آسیا که در تلاش برای دفاع از طلای خود از سال ۲۰۲۱ هستند.

ایو شیوتانی از ژاپن در وزن ۵۵ کیلوگرم، هان سو ریو از کره جنوبی در وزن ۷۲ کیلوگرم، ناصر علیزاده از ایران در وزن ۸۷ کیلوگرم و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم چهار کشتی‌گیری هستند که با طلا از آلماتی رفتند و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به اولان‌باتور خواهند رفت.

شیوتانی در وزن ۵۵ کیلوگرم جانشین کن ماتسوی دارنده مدال طلای پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ خواهد شد.

اتحادیه جهانی کشتی نوشت: اگرچه ایران تیمی متفاوت از المپیک و مسابقات قهرمانی جهان را راهی مغولستان کرد، اما در ترکیب این تیم ۲ طلایی سال گذشته حضور دارند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم، هواداران شاهد بازگشت ستاره نوظهور یعنی ناصر علیزاده خواهند بود.

این فرنگی‌کار ۲۴ ساله در ۱۲ ماه گذشته تنها به زورابی داتوناشویلی دارنده مدال برنز المپیک توکیو از صربستان در انتخابی المپیک و الکساندر کوماروف از روسیه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان باخته است.

علیزاده سال گذشته نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان و همچنین رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان را در پیکارهای قهرمانی آسیا شکست داد و در فینال نیز با شکست آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان به مدال طلا دست یافت.

یکی دیگر از ایرانیانی که به دنبال کسب دومین مدال طلای متوالی آسیایی است، مهدی بالی است. او در وزن ۹۷ کیلوگرم سال گذشته رویاهای المپیک خود را در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم رقابت‌های بین‌المللی جام پیت لازینسکی لهستان با شکست برابر هموطن خود یعنی محمدهادی ساروی از دست داد. با آن شکست او المپیک توکیو و پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ اسلو را از دست داد تا ساروی به برنز المپیک و طلای جهان دست یابد.

آکژول محموداف (قرقیزستان) دارنده مدال نقره وزن ۷۷ کیلوگرم، والیهان سایلیکه (چین) دارنده مدال برنز وزن ۶۰ کیلوگرم در المپیک توکیو و کیم هیون وو دارنده طلای المپیک لندن و نقره المپیک ریو و یک طلا و ۲ نقره قهرمانی جهان از کره‌جنوبی در قهرمانی آسیا حضور دارند.

ولیهان، دارنده مدال برنز المپیک توکیو در وزن ۶۰ کیلوگرم، در قهرمانی آسیا در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت در حالی که محموداف و کیم در وزن ۷۷ کیلوگرم مدعیان رقابت برای طلا هستند.

محموداف دومین حضور حرفه‌ای خود را در مسابقات قهرمانی آسیا انجام خواهد داد. او در اولین بازی خانگی خود در سال ۲۰۱۸ طلا گرفت و اگر این فوق ستاره ۲۳ ساله بخواهد دومین طلای آسیایی را کسب کند، باید این دارنده دو مدال المپیک را کنار بزند.

کیم از زمان کسب مدال طلای المپیک لندن در ۳۰ مسابقه شرکت کرده است. او در ۲۳ مورد از این ۳۰ رویداد، در بین پنج مسابقه برتر قرار گرفته است.

رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه در شهر اولان‌باتور کشور مغولستان برگزار می‌شود.

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی اعزامی به این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: علی نوربخش

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد

۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی

۶۷ کیلوگرم: شاهین بداغی

۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری

۷۷ کیلوگرم: عارف حبیب‌اللهی

۸۲ کیلوگرم: رسول گرمسیری

۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده

۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی

۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی‌منجزی

http://www.abai.ir/News//61295
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی