جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:چهارم ارديبهشت 1401 ساعت 15:27
کد : 61313

با توجه به شیوع دوباره کرونا در چین،

با توجه به شیوع دوباره کرونا در چین،
به نظر می‌رسد بازی‌های آسییایی هانگژو به تعویق بیفتد
.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایرنا، قرار است بازی‌های آسیایی هانگژو از نوزدهم شهریور تا سوم مهر سال جاری برگزار شود؛ اما به نظر می‌رسد این رقابت‌ها به سرنوشت المپیک توکیو دچار و با تاخیری یکساله برگزار شود.

با توجه به شیوع دوباره کرونا در چین، مسئولان کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو از شورای المپیک آسیا درخواست تعویق این رقابت‌ها را کرده‌اند. در بازی‌های آسیایی تعداد زیادی شرکت کننده از کشورهای مختلف به چین خواهند رفت و این مسئله باعث شیوع بیشتر پاندمی کرونا می‌شود به همین خاطر تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو بسیار جدی است.

فخری در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص احتمال تعویق بازی‌های آسیایی گفت: با توجه به اظهار نظر اخیر حسین المسلم مدیر کل شورای المپیک آسیا، به نظر می‌رسد تعویق بازی‌های آسیایی جدی است و مسئولان مربوطه با بیان احتمالات در خصوص تعویق، به دنبال آماده‌سازی کشورها هستند. هفته آینده و بعد از عید فطر نیز جلسه هیات رییسه شورای المپیک آسیا برگزار خواهد و سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران نیز در این جلسه حضور خواهد داشت. به توجه به در پیش بودن این جلسه به احتمال زیاد در این جلسه در خصوص لغو بازی‌های آسیایی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به تعویق یکساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو افزود: پیش از تعویق المپیک توکیو، مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک احتمال به تعویق افتادن بازی‌ها را قویا رد می‌کردند. این در حالی است که دبیر شورای المپیک آسیا در واکنش به تعویق بازی‌های هانگژو اصلا چنین واکنشی نداشت. بنابراین تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ یکی از گزینه‌هاست. در این خصوص ۲ نکته نیز مطرح است. نخست این‌که میزبان بازی‌ها هنوز دفترچه مربوط به شیوه‌نامه کووید ۱۹ را به کشورها ارسال نکرده و این می‌تواند دلیلی بر احتمال تعویق مسابقات باشد. نکته دوم این است که با توجه به شرایط خاص کرونایی در چین و محدودیت‌های پرواز، کشورها برای اعزام کاروان‌های خود به چین با چالش روبه‌رو هستند. حال آن‌که کاروان‌های اعزامی به این کشورها همگی در زمره کاروان‌های بزرگ بین ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر هستند و کشورهایی همچون ژاپن و تایلند، قطعا با کاروان‌های عریض و طویلی راهی مسابقات خواهند شد. از طرفی هر کشور تنها اجازه یک پرواز در روز به کشور چین را خواهد داشت و این مسئله کار را برای کشورها بسیار سخت خواهد کرد.

قرار است هفته آینده شورای المپیک آسیا در خصوص تعویق یا عدم تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو تصمیم‌گیری کند؛ تصمیمی که برای ورزش ایران هم بسیار مهم است و می‌تواند بسیاری از معادلات را به هم بزند. معادلاتی که در صدر آن انتخابات کمیته ملی المپیک قرار دارد. انتخابات کمیته ملی المپیک در شرایطی به پس از بازی‌های آسیایی هانگژو موکول شده بود که امکان برگزاری آن پیش از این رقابت‌ها وجود داشت؛ اما در مجمع این کمیته تصمیم گرفته شد که انتخابات پس از بازی‌های آسیایی برگزار شود.

باید دید در صورتی که بازی‌های آسیایی هانگژو دچار تاخیر شود انتخابات کمیته ملی المپیک زودتر برگزار می‌شود یا خیر. هر چند تغییر این تصمیم نیازمند برگزاری مجمع کمیته ملی المپیک است.

http://www.abai.ir/News/1/61313
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی