پنج شنبه 9 فروردين 1403
تاريخ:ششم ارديبهشت 1401 ساعت 15:25
کد : 61324

بانوان بسکتبال باویلچر

بانوان بسکتبال باویلچر
همچنان کمبود ویلچر دارند

رییس انجمن بسکتبال با ویلچر از اعزام تیم زنان و مردان به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه اردیبهشت ماه در تایلند خبر داد و گفت: در این مسابقات چون سهمیه جهانی توزیع می‌شود، تلاش کسب بهترین نتیجه در آسیا و اقیانوسیه است.

محسن نجمی به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۶ اردیبهشت درتایلند برگزار می‌شود که در آن سهمیه قهرمانی جهان توزیع می‌شود. برای حضور قدرتمند در این مسابقات تاکنون شش مرحله اردو در مردان و پنج مرحله در زنان برگزار شده که روند آماده‌سازی آن راضی کننده و رو به رشد است.

وی درباره وضعیت تیم‌های ملی بسکتبال با ویلچر زنان و مردان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، گفت: برای تعیین ترکیب نهایی تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان منتظر لژیونرهای این تیم هستیم که به اردوی تیم ملی ملحق شوند تا در آخرین اردو، ترکیب نهایی را مشخص کنیم. البته در بخش مردان مشکل خاصی وجود ندارد و چون مرتب در مسابقات و اردوها بودند، شرایط آنها برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه راضی کننده است و امید زیادی برای کسب سکو داریم.

نجمی اضافه کرد: در بخش زنان به دلیل این که بعد از بازیهای پاراآسیایی جاکارتا در هیچ تورنمنتی حضور نداشتند و از اردوهای منظمی برخوردار نبودند، شرایط آنها برای شرکت در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نسبت به مردان متفاوت است و به صراحت نمی توانم بگویم در این مسابقات بتوانند سهمیه جهانی را بگیرند یا خیر.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل ویلچر بانوان برای شرکت در مسابقات مرتفع شده است یا خیر؟ خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی شهرستانها چون ویلچر به اندازه کافی برای بانوان وجود ندارد، از تمرینات منظمی برخوردار نیستند و از نظر تجهیزات با مشکلات زیادی مواجه هستند.

رییس انجمن بسکتبال با ویلچر در پایان افزود: در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا بانوان موفق شدند در جایگاه چهارم قرار بگیرند، امیدوارم در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نیز شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که بانوان بعد از ۴ سال دوری از مسابقات، عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه دهند.

http://www.abai.ir/News/1/61324
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی