سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
تاريخ:بيست و هشتم خرداد 1401 ساعت 14:20
کد : 61405

شکسته شدن ۴ رکورد ملی

شکسته شدن ۴ رکورد ملی
توسط شناگران نابینا و کم بینا در قهرمانی کشور

در پایان مسابقات قهرمانی کشور شنا نابینایان و کم‌بینایان که به مدت۲ روز در استخر آزادی برگزار شد، شناگران موفق به جابجایی ۴ رکورد ملی شدند.

حمید شریفیان در گفت وگو با ایسنا، درباره عملکرد شناگران نابینا و کم بینا در پایان مسابقات قهرمانی کشور که به مدت ۲ روز در استخر آزادی برگزار شد، اظهار کرد: در این مسابقات که زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک و با حضور شناگرانی از کشورهای قزاقستان، تایلند و عراق برگزار شد، شناگران ایران در ۴ ماده موفق به جابجایی رکورد ملی شدند. ابوالفضل قاسمی در ۳ رشته صد متر قورباغه، ۵۰ متر و صدمتر آزاد و علی حسن زاده در ۲ رشته کرال سینه و صدمتر آزاد رکورد ملی را جابجا کردند.

وی گفت: در پایان مسابقات قهرمانی کشور استان خراسان با ۴۳۵ امتیاز اول شد و تیم‌های یزد با ۳۶۹ امتیاز و تهران با ۳۵۶ امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

سرمربی تیم شنای نابینایان و کم‌بینایان تصریح کرد: حضور شناگرانی از کشورهای تایلند، قزاقستان و عراق سبب شده بود تا رقابت‌ها در سطح بین‌المللی برگزار شود که ارزیابی خوبی برای شناگران ما بود.

وی همچنین با اشاره به قدیمی بودن تجهیزات و امکانات استخر آزادی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی شنا، گفت: برای برگزاری مسابقات شنا در سطح بین‌الملل از نظر تجهیزات و امکانات دچار ضعف هستیم و امکانات موجود جوابگوی برگزاری مسابقات شنا در سطح رقابت‌های بین‌المللی نیست. حتی کلاس کار نیروی انسانی نیز در سطح چنین مسابقاتی نبود و نیاز به آموزش حرفه‌ای‌تری دارند. در حقیقت این مسابقات نشان داد که تجربه برگزاری مسابقات بین‌المللی را نداشتیم و نیاز است در این زمینه بیشتر کار کنیم، اگر قرار باشد سال آینده میزبان برگزاری مسابقات بین‌المللی باشیم باید تجهیزات و امکانات خود را به روز کنیم.

شریفیان افزود: در این مسابقات ۷۰ ورزشکار از ایران در رده سنی جوانان و بزرگسالان حضور داشتند که فرصت خوبی برای استعدادیابی و پشتوانه سازی برای تیم ملی بود.

سرمربی تیم ملی شنا نابینایان و کم‌بینایان در پایان گفت: با حمایت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک، تصمیم داریم از بین جوانان شناسایی شده در قهرمانی کشور، تیم ملی جوانان را تشکیل دهیم و با سرمایه‌گذاری روی آنها پشتوانه‌های خوبی را در آینده برای بزرگسالان داشته باشیم.

http://www.abai.ir/News/1/61405
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی