شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاريخ:سی ام خرداد 1401 ساعت 13:12
کد : 61412

به گزارش پایگاه خبری آبا

به گزارش پایگاه خبری آبا
ملی‌پوش شمشیربازی سابر ایران
گفت: مطمئن باشید تیم سابر ایران اتفاقات بزرگی را رقم می‌زند و مشکل فنی اصلا نداریم.

علی پاکدامن به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا درباره ی عملکرد خود در مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا بیان کرد: به هر حال ورزش برد و باخت دارد. ما خیلی خوب تمرین می کنیم و مطمئن باشید تیم نتایج خیلی خوبی می گیرد و من هم تمام تلاشم را می‌کنم که به شرایط آرمانی‌ام برگردم.

*ما با امین قربانی موفق می‌شویم

پاکدامن در پاسخ به این پرسش که فکر می کند علت اینکه هنوز به شرایط ایده ال خود برنگشته، فنی است یا روانی؟ تاکید کرد: این مسئله اصلا فنی نیست. برای خیلی از قهرمانان در دوران ورزش حرفه‌ای این اتفاق می‌افتد که ممکن است در برهه‌ای دچار افت شوند. من بیشتر از قبل دارم تمرین می کنم و شرمنده امین قربانی سرمربی تیم ملی هم شده‌ام. او خیلی زحمت کشید و واقعا از بهترین مربیان شمشیربازی در سطح آسیا و حتی جهان است. فقط یک مقدار بدشانس است و در حالی که خود من تصور می‌کردم بعد از المپیک مدال بگیرم، این اتفاق رخ نداد. خیلی دلم می خواست که مدال بگریم تا خودم و قربانی را شاد کنم اما متاسفانه نشد و شرمنده او شدم‌. قربانی انگیزه و صداقت زیادی در کارش دارد و ما با او موفق خواهیم شد.

*تصمیمات اشتباهی که گرفتم گردن خودم است

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه فکر می کند تا قهرمانی جهان بتواند آماده تر شود و برای کسب مدال رقابت کند؟ تصریح کرد: ان‌شاءالله تمام تلاشم این است. البته اتفاق خاصی رخ نداده است. وقتی نتیجه را با اختلاف یک امتیاز واگذار می کنی یعنی یک مقدار شانس هم دخیل بوده است. البته من خودم در طول بازی ممکن است تصمیمات اشتباهی گرفته باشم که این گردن خود من است و به کادرفنی و فدراسیون ارتباطی ندارد. اول و آخر خودم هستم. چند مسابقه است که برای مدال تلاش می کنم اما به بازیکنانی می بازم که همیشه فکر می‌کردم آنها را می برم. البته اگر بررسی کنید اکثر شکست هایی که داشتم با نتیجه ۱۴ بر ۱۵ بوده است و بازی هایی که جلو بوده ام را باختم. در قهرمانی جهان تمام تلاشم را می کنم تا بتوانم جواب زحمات کادر فنی و فدراسیون را بدهم.

*تیم سابر اتفاقات خیلی بزرگی رقم می زند

پاکدامن در مورد اینکه این توقع مطرح شد که تیم سابر ایران باید به فینال قهرمانی آسیا صعود می کرد، گفت: اینکه توقع داشتند حتما به فینال قهرمانی آسیا صعود کنیم، نشان می‌دهد که ما خودمان را نشان داده‌ایم و حتی این توقع را تیم های دیگر هم داشتند. اما به نظرم باید کارشناسی به این مسئله نگاه کرد.تیم ما جدید است‌. بعد از نزدیک ۱۵ سال مجتبی عابدینی رفته است و محمد فتوحی دارد بیشتر بازی می کند. نیما زاهدی هم به تازگی در ترکیب اصلی تیم قرار گرفته است که واقعا بازی های خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشت که به او تبریک می‌گویم و از بازیهای او لذت بردم. ما با نتیجه ۱۴ بر ۱۵ به ژاپن باختیم و اگر خوش‌شانس‌تر بودیم حتی می‌توانستیم برنده این دیدار باشیم و به فینال صعود کنیم.

او ادامه داد: تیم ژاپن در قهرمانی آسیا تیم چین را شکست داد و این در حالی بود که تیم چین چندین ماه در کمپ فرانسه که یکی از کمپ‌های خیلی خوب است، اردو زده بود. حتی بازیکنانی که در این کمپ بودند، یکی از آنها در مسابقات قهرمانی اروپا مدال طلا و دیگری برنز گرفت. در واقع می‌خواهم این را بگویم که تمامی کشورها در حال سرمایه‌گذاری روی شمشیربازی هستند. با این حال به تیمی که داریم خیلی امیدوارم و دلم روشن است که این تیم در آینده اتفاقات خیلی بزرگی رقم بزند حتی بزرگتر از قبل. زمانی که من، محمد رهبری و محمد فتوحی به تیم ملی اضافه شده بودیم، هیچ کسی فکر نمی کرد که بتوانیم نتیجه بگیریم اما همه دیدند، چه کارهای بزرگی انجام دادیم و مطمئنم باز هم این اتفاق رخ می‌دهد. فقط دلم می خواهد نگاه به تیم ما کارشناسی باشد.

http://www.abai.ir/News/1/61412
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی