جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:چهاردهم تير 1401 ساعت 11:41
کد : 61454

دختران فوتبالیست

دختران فوتبالیست
اردوی تیم ملی را بایکوت کردند؟

مریم آزمون به انتخاب خود به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال زنان واکنش نشان داد و در مورد ابهامات پیرامون این تیم توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، مریم آزمون در حاشیه اردوی تیم‌ملی فوتبال زنان در مورد انتخاب خود به عنوان مربی تیم ملی گفت: خوشحالم که یک بار دیگر به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان در خدمت بازیکنانی هستم که تقریباً در تمام رده‌ها با آن‌ها کار کردم. احساس خوبی است که می‌توانم یک بار دیگر به عنوان سرمربی در خدمت فدراسیون و بازیکنان باشم، امیدوارم بتوانیم در آینده عملکرد خوبی از خود به جای بگذاریم.

او در مورد وضعیت آمادگی بازیکنان، گفت: از نظر فنی تیم را زمانی جمع کردیم که تقریباً لیگ برتر به پایان رسیده بود، یعنی یک پروسه ۲۰ روزه بازیکنان در استراحت بودند. لیگ طولانی شده بود و بچه‌ها در حالت استراحت بودند، از طرفی مسابقات کافا را هم در پیش داشتیم و ۵ ماه اردوی تیم ملی تعطیل شده بود که باید این تیم را آماده می‌کردیم.

آزمون افزود: بازیکنانی که انتخاب کردیم جوان و با انگیزه هستند. با توجه به بازیکنانی که در حال حاضر در اردو نیستند، بازیکنان جوانی را در اختیار داریم. زمان ما بسیار کم است و در این زمان فقط توانستیم یک سری کارهای فنی و بدنی را انجام بدهیم تا بدن‌های‌شان را آماده کنیم. در حال حاضر بازیکنان خوب هستند و توانستیم تاکتیک مورد نظر خود را به آن‌ها القا کنیم.

آزمون در مورد غیبت بازیکنان بم و چند بازیکن دیگر عنوان کرد: تیم بم قهرمان که لیگ برتر شده حدود ۸ بازیکن که مورد نظر کادر فنی است را به تیم ملی نداده. مدیریت و مربی این باشگاه تصمیم گرفتند با قدرت بیش‌تری در مسابقات آسیایی حاضر شوند و بازیکنان خود را به تیم ملی ندادند. بازیکنانی هم که نیامدند دلایل خود را اعلام کردند، ما به نظر آن‌ها احترام می‌گذاریم در این مرحله نیستند و این فرصتی برای بازیکنان دیگر و جوان شد. در حال حاضر هم خیلی خوب تمرین می کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان خاطرنشان کرد: باید بدانیم با تیم ملی ارزش پیدا می‌کنیم؛ کادر و بازیکنان زمانی که در تیم ملی هستیم ارزش و اعتبار به دست می‌آوریم و باید این را مدیون تیم ملی بدانیم. تیم ملی بزرگ‌تر از همه ماست و باید برای سرافرازی آن تلاش کنیم.

او در پاسخ به این سوال که دعوت ۱۱ بازیکن از تیم سیرجان این شائبه را به وجود آورده که به خاطر حضور سرمربی این تیم در اردوی ملی است، تصریح کرد: این فقط یک شائبه است، ما خیلی دوست داشتیم بازیکنان سپاهان و ذوب آهن هم در اردو باشند. ۸۰ درصد تیم ملی اصلی اینجا حضور ندارند، ۶ بازیکن تیم سیرجان عضو تیم ملی جوانان هستند که با آن‌ها قهرمان کافا شدیم و جزو بازیکنان خوب ایران هستند. تیم سیرجان هم به نوبه خود نایب قهرمان لیگ شده است، ۱۱ بازیکن از بم، ۱۱ بازیکن از سپاهان، ۹ بازیکن از سیرجان، ۳ بازیکن از ایلام، ۲ بازیکن از ذوب‌آهن و از کیان نیشابور هم دعوت کرده بودیم.

آزمون ادامه داد: من بازی‌های لیگ را رصد نکردم و فرصت کمی داشتم، ترجیح می‌دهم بدنه‌ای که می‌شناسم را وارد کنم. خانم جهان‌نجاتی هم وقتی در تیم ملی است نگاهش ملی است. هر کدام از مربیان که این‌جا بودند مطمئنا بهترین بازیکنان را انتخاب می‌کردند. مطمئن باشید ما مربیان سعی می‌کنیم بهترین بازیکنان را انتخاب کنیم چون هرچه انتخاب بهتری داشته باشیم به خودمان برمی‌گردد. در آینده هم هر بازیکنی که شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشد دعوت می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنانی که به اردو نیامدند بیش‌تر به دلیل تغییر سرمربی بوده و تیم را بایکوت کرده‌اند، نظر شما در این مورد چیست؟ گفت: شخصاً این کلمه را اصلاً دوست ندارم که برای تیم ملی به کار ببریم چون این کلمه در کنار تیم ملی یک کشور معنا و مفهوم ندارد. هر بازیکنی که اینجاست برای ما با ارزش است. حضور در تیم ملی باعث ارزش یافتن بازیکن می‌شود. اگر بازیکنی به دلایلی نیامده دلایل خود را به کادر اعلام کرده و برای آن‌ها احترام قائل هستیم. برای‌شان آرزوی موفقیت می‌کنیم و ان‌شاءالله در مراحل بعدی ببینیم چگونه پیش می‌رود.

http://www.abai.ir/News/1/61454
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی