شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاريخ:هشتم مرداد 1401 ساعت 16:35
کد : 61492

مسابقات قهرمانی جوانان جهان

مسابقات قهرمانی جوانان جهان
لغو اعزام ورزشکاران ایران به مسابقه
برای همه یک خبر است اما برای ورزشکارانی که در شرایطی سخت سهمیه گرفته‌اند، به معنی از دست رفتن آرزویی است که سال‌ها برای آن تلاش کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان جهان از ۱۰ تا ۱۵ مرداد به میزبانی کلمبیا برگزار می‌شود و ایران برای این رویداد پنج سهمیه داشت. سارینا ساعدی در پرش سه گام، علی امیریان در دوی ۸۰۰ متر، سمیر اقبالی در ۳۰۰۰ متر مانع، ارشیا مصدقی در پرش با نیزه و ارسلان قشقایی در پرتاب وزنه سهمیه این مسابقات را کسب کرده‌ بودند اما اعزام آنها لغو شد.

فدراسیون دوومیدانی در توضیح لغو اعزام از مشکل در اخذ ویزا خبر داد و با دستاویز قرار دادن این موضوع که آمریکا به ورزشکاران ایران ویزا نمی‌دهد، اعزام به کلمبیا را لغو کرد.

در بیانیه فدراسیون آمده است:

" یکی از این مسیرها پرواز تهران به دبی و از دبی به فرودگاه جان اف کندی آمریکا و از آنجا به بوگوتا پایتخت کلمبیا و از بوگوتا به شهر کالی محل برگزاری رقابت‌ها بود که با توجه به اینکه باید ویزای ترانزیتی برای ورود تیم کشورمان به خاک آمریکا را دریافت می‌کردیم متاسفانه این موضوع به دلیل مشکلات مربوط به عدم صدور ویزا توسط آمریکایی‌ها برای مسافرانی که از مقصد ایران قصد ورود به خاک این کشور را دارند محقق نشد و از طرفی می‌بایست توقف بسیار زیادی در آنجا می‌داشتند که اصلا درست نبود و ورزشکاران را با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌کرد.

مسیر بعدی پرواز از تهران به سمت دوحه قطر و از آنجا به مادرید پایتخت اسپانیا و از مادرید به پایتخت کلمبیا و از آنجا به کالی شهر محل برگزاری مسابقات بود که این مسیر پروازی هم احتیاج به ویزای ترانزیتی جهت ورود به کشور اسپانیا را داشت که با توجه به شرایط موجود این مسیر نیز به نتیجه نرسید و باز هم توقف در آنجا زیاد بود. اینکه گفته می‌شود تیم کشورمان به دلیل مشکلات مالی به این مسابقات اعزام نشده است اصلا صحت ندارد و این حرف از پایه بی اساس است. "

به گزارش ایسنا، این بیانیه در حالی از سوی فدراسیون اعلام شده که این فدراسیون می‌توانست با گرفتن ویزای ترانزیت یکی از کشورهای اروپایی، سفر دوومیدانی کاران به کلمبیا را مهیا می‌کرد و حتما لازم نیست برای سفر به کلمبیا از مسیر آمریکا اقدام کرد. حتی با یک جستجوی ساده می‌توان متوجه شد که روزانه از استانبول به مقصد بوگوتا پایتخت کلمبیا پرواز وجود دارد و اگر فدراسیون به موقع اقدام می‌کرد، می‌توانست حتی بدون نیاز به ویزای آمریکا یا ویزای ترانزیتی شنگن، دوومیدانی‌کاران جوان را راهی مسابقات جهانی کند.

http://www.abai.ir/News/1/61492
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی