پنج شنبه 30 فروردين 1403

ایسلند در قهرمانی جهان

ایسلند در قهرمانی جهان
شکست تیم ملی هندبال دختران 
دختران هندبال ایران در جریان رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان مقابل ایسلند شکست خوردند.

به گزارش پایگاه خبری آبا ایسنا، تیم ملی هندبال دختران ایران در اولین دیدار خود از دور دوم مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان که به میزبانی اسکوپیه مقدونیه شمالی در حال برگزاری است مقابل ایسلند به میدان رفت و در پایان این دیدار با نتیجه ۱۷ بر ۲۸ شکست خورد.

تیم ملی ایران در مرحله گروهی این مسابقات با مقدونیه شمالی، ازبکستان و سنگال همگروه بود که مقابل ازبکستان با نتیجه پرگل ۴۷ بر ۳۱، برابر سنگال با حساب ۳۹ بر ۲۹ پیروز شد و با نتیجه ۱۹ بر ۳۱ مقابل مقدونیه شکست خورد.

دختران هندبال ایران در مرحله دوم این مسابقات با ایسلند و سوئد همگروه اند، دختران ایران در دومین دیدار خود جمعه ۱۴ مرداد باید به مصاف سوئد بروند. این اولین حضور تیم ملی هندبال دختران نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان است که این سهمیه با کسب مقام اول مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان بدست آمد. دختران ایران با دو برد و صعود به جمع ۱۶ تیم اول تاریخ سازی کردند.

آسمان بدوی، سعیده غضنفری، مائده عشاق، شقایق چراغی، هانیه قراگزلو، نسترن فراهانی، زهرا فتوتی، سبا زنگنه، تینا کیهانی، هانیه شاه ویسی، فاطمه احمدی، آرزو بهمئی، فاطمه مریخ، شهرزاد نصوحی، نگین رحمانی، الناز یار محمد توسکی ترکیب تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به میزبانی مقدونیه شمالی را تشکیل می‌دهند.

غلامعلی اکبرآبادی مدیر فنی، فاطمه محمدخانی مربی، مریم رضاییان سرپرست و اکرم حبیب‌لو فیزیوتراپ به عنوان کادر فنی تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در این مسابقات حضور دارند.

نهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان دختران نوجوان از ۸ تا ۱۹ مرداد (۳۰ جولای تا ۱۰ آگوست) با حضور ۳۲ تیم به میزبان مقدونیه شمالی برگزار شد.

با پایان دور گروهی دو تیم برتر هر گروه جواز حضور در دور اصلی را کسب کردند و سایر تیم‌ها برای رتبه‌های ۱۷ تا ۳۲ جام ریاست جمهوری به رقابت خواهند پرداخت.

http://www.abai.ir/News/1/61504
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی