جمعه 10 فروردين 1403
تاريخ:بيست و ششم مرداد 1401 ساعت 15:03
کد : 61521

فدراسیونی که نه تیم اعزام می‌کند

فدراسیونی که نه تیم اعزام می‌کند
و نه به ورزشکار اجازه اعزام می‌دهد!

در حالی که ورزشکار فین سوییمینگ می‌گویدکه فدراسیون نجات غریق برای اعزام او با هزینه شخصی به مسابقات جهانی اقدام نمی‌کند، رییس کمیته غواصی می‌گوید که هنوز تیم ملی نداریم تا مجوز برون مرزی صادر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، پارسا حیدری ورزشکار فین سوییمینگ مدعی است که برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان تایلند نیاز به ثبت نام فدراسیون و مجوز شورای برون مرزی دارد. البته او می‌گوید که با هزینه‌ی شخصی قرار است به مسابقات اعزام شود.

با این وجود امیرحسین فروغ رییس کمیته غواصی می‌گوید که "هنوز تیم ملی در این رشته نداریم که بخواهیم مجوز شورای برون مرزی برای اعزام بگیریم. ابتدا باید مربی این رشته را تربیت و سپس با شناسایی افراد نخبه تیم ملی فین سوییمینگ را تشکیل دهیم."

پارسا حیدری ورزشکار فین سوییمینگ در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای اعزام به مسابقات جام‌جهانی فین سوییمینگ که شهریورماه در تایلند برگزار می‌شود، فدراسیون همکاری لازم را با من برای ثبت نام و گرفتن مجوز شورای برون مرزی انجام نمی‌دهد، با وجود این که به فدراسیون اعلام کرده‌ام که با هزینه‌ی شخصی خود قرار است در این مسابقات شرکت کنم اما کماکان موافق این اعزام نیستند.

وی گفت: دو ماه پیش با هزینه‌ی شخصی خود در مسابقات فین سوییمینگ لیگ اروپا شرکت کردم و رکوردهایم در رنکینگ جهانی ثبت شد، اما فدراسیون به من گفت؛ این رکورد را به رسمیت نمی‌شناسد، با وجود این که تمام مدارک لازم را به فدراسیون نجات غریق و غواصی ارائه دادم.

حیدری تصریح کرد: ۲ سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم و از سال ۲۰۱۹ تا الان تمام اعزام‌های برون مرزی را با هزینه‌ی شخصی خود انجام دادم و فدراسیون همکاری لازم را در این زمینه نداشت، حتی تمرینات آبی و بدنسازی خود را که در حال حاضر در استخر آزادی پیگیری می‌کنم با حمایت فدراسیون شنا و کمیته ملی المپیک است.

وی خاطرنشان کرد: اگر رشته فین سوییمینگ زیر نظر فدراسیون نجات غریق و غواصی نیست، تکلیف ما را مشخص کنند تا روزی ۸ ساعت وقت خود را صرف این رشته نکنیم، چند سال است که نه اردویی در این رشته برگزار شده و نه مربی داریم و مسابقات را مرتب از دست می‌دهیم.

حیدری افزود: در حال حاضر با مربی اختصاصی و با حمایت اسپانسر در این رشته فعالیت می‌کنم تا آمادگی خود را در فین‌سوییمینگ برای شرکت در مسابقات حفظ کنم.

وی تصریح کرد: این که فدراسیون معتقد است که هنوز تیمی در رشته فین سوییمینگ تشکیل نشده، مگر فدراسیون به جز نجات غریق تیم دیگری دارد که بخواهد تیم دیگری را تشکیل دهد، از سوی دیگر می‌گویند که این ورزشکار در صورت اعزام شاید نتواند مدال کسب کند، مگر ورزشکاران سایر رشته‌ها به تورنمنت‌های برون مرزی اعزام می‌شوند حتما مدال کسب می‌کنند، باید برای تجربه اندوزی و کسب مدال در این رشته در چند تورنمنت بین‌المللی شرکت کنیم تا این رشته جایگاه خود را پیدا کند.

http://www.abai.ir/News/1/61521
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی