چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاريخ:نوزدهم شهريور 1401 ساعت 13:10
کد : 61544

اعتراض ملی‌پوش سابق ترای‌اتلون

اعتراض ملی‌پوش سابق ترای‌اتلون
به مدیریت رییس فدراسیون

یکی از پیشکسوتان ترای‌اتلون کشور نسبت به عملکرد و مدیریت رئیس این فدراسیون معترض شد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، احسان امینیان که سابقه ۱۱ سال عضویت در تیم ملی جوانان، امید و بزرگسالان، ۶ سال سابقه کاپیتانی تیم ملی، ۲ سال سابقه سرمربی‌گری تیم ملی جوانان و سابقه عضویت کمیته فنی فدراسیون ترای اتلون را در کارنامه دارد نسبت به مدیریت مهدی گودرزی رییس این فدراسیون انتقاداتی دارد.

امینیان در مورد عملکرد رییس فدراسیون ترای‌اتلون اظهار کرد: رئیس فدراسیون از این هواپیما سوار آن یکی می شود. هر مسابقه‌، سمینار، جلسه ‌ای در کنفدراسیون آسیا و یا جهانی باشد خودش شرکت می‌کند. او بیشتر خارج از کشور است تا داخل فدراسیون و دوست دارد در تمامی ابعاد نفر اول باشد. حتی گودرزی در کلاس‌های مربیگری و مدرسی هم خودش به عنوان نماینده ایران شرکت می‌کند. نمی دانم چرا باید رییس فدراسیون بالاترین سطح مربیگری آسیا را بگیرد؟ وقتی یک فرد در فاز مدیریتی قرار می‌گیرد چه لزومی دارد در تمامی ابعاد که به او خیلی هم ارتباطی ندارد وارد شود.

وی افزود: در حالی که گودرزی باید تمام هم و غم خود را در بعد مدیریتی بگذارد، وارد مباحثی می‌شود که شاید حق افراد دیگری است. این حق شاید برای هیات‌های استانی یا افرادی که ورزشکار می‌سازند باشد. آنها وقت و انرژی برای این رشته می‌گذارند و این کلاس‌ها هم برای آنها انگیزه می‌شود و هم اینکه می‌دانند جایگاهی دارند. حالا بنا بر هر دلیلی گودرزی سهمیه آسیا را از ایران می‌گیرد تا رزومه برای خود بسازد آیا نباید بعد از اینکه مربیگری سطح ۲ آسیا را می‌گیرد استعدادی را پرورش دهد یا از آن در تیم ملی استفاده کند؟

او همچنین جذب سرمربی خارجی تیم ملی ترای اتلون را حیف و میل شدن بودجه فدراسیون عنوان کرد و گفت: با یک سرمربی خارجی به نام سرجیو سه سال است قرارداد بسته اند و این همه ارز از کشور خارج می‌شود. این مربی فقط برنامه می‌فرستد و حضور فیزیکی ندارد. آن هم برای رشته ورزشی که تمام آن تکنیک است و ورزشکار باید ارتباط نزدیک با مربی داشته باشد. به هر کسی که در ورزش حرفه‌ای کار می‌کند می‌گوییم که این رشته (که در خودش سه رشته فنی و مجزا دارد) از راه دور هدایت می‌شود انگشت به دهان می‌ماند. اوایل که با او قرارداد بسته بودند دو ماه یا سه ماه یکبار به تیم ملی سرکشی می کرد و پول خود را هم می‌گرفت و می‌رفت اما حالا شاید یک سال یا بیشتر است که به ایران نیامده است.

ملی‌پوش اسبق تیم ملی ترای‌اتلون گفت: چرا از پتانسیل خود گودرزی در تیم ملی استفاده نمی‌شود مگر نه اینکه بالاترین سطح مربیگری را دارد. او یا توانمندی دارد که بسمه الله و دیگر اینقدر ارز از کشور خارج نخواهد شد، یا اینکه فرصت و توانمندی لازم را ندارد که باید این فرصت را در اختیار تعدادی جوان قرار دهد تا از آنها استفاده و برای آنها انگیزه شود. واقعا انتظارم از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این است که این موضوعات را بررسی کنند تا جلوی تصمیمات سلیقه ای گرفته شود. گودرزی باید پاسخگوی جامعه و پیشکسوتان ترای اتلون باشد. مدرک را که نمی‌شود قاب کرد و گوشه خانه گذاشت. باید با آن ورزشکار تربیت کرد یا حداقل به تیم ملی کمک شود که نخواهیم از مربی خارجی استفاده کنیم.

او همچنین به طرد شدن ورزشکاران این رشته اشاره کرد و گفت: سرمایه‌های این رشته به دلیل بی مهری که به آنها می‌شود و عدم حمایت مناسب، یکی پس از دیگری یا مهاجرت و یا خداحافظی می‌کنند و یا به رشته‌های دیگر می‌روند. به عنوان مثال مهدی سلیمی‌پور به دلیل برخی رفتارها و اینکه به برخی مسابقات اعزام نشد خداحافظی کرد. بهزاد نوبری و مبین میزبانی که دو ورزشکار توانمند و عضو تیم ملی بودند به ترکیه مهاجرت کردند و برای تیم‌ها و باشگاه‌های آنجا مسابقه می‌دهند. محمد حسین طیبی نیز اعلام کرده بود که دیگر نمی‌تواند با این شرایط ادامه دهد و به رشته دوومیدانی رفت.

او همچنین در مورد رییس نداشتن هیات ترای‌اتلون چهارمحال و بختیاری گفت: چهار محال و بختیاری که زمانی قطب ترای اتلون کشور بود و سال ۲۰۱۴ شاکله اصلی تیم ملی را ورزشکاران این استان تشکیل داده بودند. حالا حدود چهار سال است که رئیس هیات ندارد و با سرپرست اداره می‌شود. آنطور هم که باید و شاید از سوی فدراسیون برای برگزاری مجمع انتخاباتی پیگیری نشده است. حتی خودم از سمت اداره کل چهار محال و بختیاری پیگیر شدم گفتند نامه زده‌اند ولی انگار اصلا فدراسیون برایش مهم نیست.

پیشکسوت ترای‌اتلون افزود: گودرزی را هم اصلا به دلیل تعدد سفر نمی‌بینیم اگر هم که او را ببینیم آنقدر سخنور حاذقی است که اصلا مجال صحبت به فرد مقابل نمی‌دهد. با دبیر او که صحبت کردم گفت تا به حال چندین مرتبه به استان نامه زدیم که پیگیری کنند. فکر می‌کنم اگر هر فردی یکبار به یک اداره‌ رفته باشد می‌داند که فقط صرف مکاتبه کار خاصی انجام نمی‌شود. آنها خیلی محترمانه و رسمی می‌خواهند از سر خود باز کنند.

امینیان گفت: چرا حالا انتخابات استان چهار محال و بختیاری را پیگیری نمی‌کنند چون در این استان همه نفرات حرف برای گفتن دارند و مخالف عملکرد مدیریتی این آقایان هستند و موی دماغ حساب می‌شوند. تنها فردی که از استان ما هنوز فعالیت می‌کند امین سقایی است که او هم به خاطر علاقه خودش صفر تا ۱۰۰ را با هزینه شخصی انجام می‌دهد. از این استان که سال ۲۰۱۴ حدود ۶۰ درصد تیم ملی را تشکیل می‌داد الان مخروبه ای بیشتر باقی نمانده است.

http://www.abai.ir/News/1/61544
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی