پنج شنبه 9 فروردين 1403
تاريخ:نوزدهم شهريور 1401 ساعت 13:24
کد : 61548

فدراسیون شمشیربازی

فدراسیون شمشیربازی
چه برنامه‌ای برای زنان دارد؟

فدراسیون شمشیربازی برای فصل جدید مسابقات باید برنامه ریزی جدید هم برای تیم های زنان داشته باشد در غیر این صورت نمی توان انتظار نتیجه در بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک داشت.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، مسابقات شمشیربازی فعلا به پایان رسیده است و شمشیربازان بعد از مدت کوتاهی استراحت باید آماده حضور در رویدادهای بین المللی شوند. از سال ۲۰۲۳ نیز رقابت برای شمشیربازان جدی‌تر خواهد شد چراکه باید برای کسب سهمیه المپیک پاریس تلاش کنند.

فدراسیون جهانی از الان مشخص کرده است که حضور در گرند پری ها، جام های جهانی، مسابقات ستلایت، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا در رنکینگ شمشیربازان بسیار تاثیر دارد و رنکینگ المپیک از ۳ آوریل ۲۰۲۳ (۱۴ فروردین ۱۴۰۲) تا اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین ۱۴۰۳) برای کسب سهمیه المپیک مد نظر است.

در بخش مردان، تا حدودی اعزام ها مشخص هستند اما برای زنان به نظر نمی‌رسد برنامه از پیش مشخص شده‌ای وجود داشته باشد.

جدا از بحث کسب سهمیه المپیک، بازی های آسیایی هانگژو هم در پیش است و اگر قرار باشد اعزام زنان تنها به حضور در قهرمانی آسیا یا جهانی منوط شود، نمی‌توان انتظار داشت نتیجه‌ خارق العاده‌ای به دست آید.

البته برنامه ریزی برای اعزام بیشتر به مسابقات باید برای تمام اسلحه ها رخ دهد. اپه و سابر با توجه به حریفانی که در قهرمانی جهان و بازی های کشورهای اسلامی داشتند به نسبت بازیهای قابل قبولی انجام دادند هر چند که در برخی رقابتها انتظار بیشتر بود اما شاید ایراد کار در این بود که حضور کم رنگی در رویدادهای بین المللی دارند و باید میدان بیشتری ببینند. اعظم بختی هم در قهرمانی جهان و هم در بازی های کشورهای اسلامی خوب ظاهر شد و نشان داد در صورت رسیدگی توانایی کسب نتایج خوبی را دارد.

تیم فلوره زنان نیز بدون برنامه خاصی تنها در قهرمانی جهان شرکت کرد که ازقبل هم کاملا مشخص بود نتیجه خاصی نمی گیرند. پس از آن هم مشخص نیست حتی اردویی برای آنها در نظر گرفته شده است یا خیر؟ یا اصلا زیر نظر چه کسی تمرین می کنند.

در رده جوانان هم مسابقات بین المللی برگزار می شود و این فرصت حضور باید در اختیار جوانان هم گذاشته شود.

درست است که هزینه‌های اعزام بالا رفته است اما اعزام نشدن بانوان به مسابقات هم هیچ کمکی به پیشرفت آنها نمی کند.

در قهرمانی جهان مصر، فائزه رفیعی و اعظم بختی به جدول اصلی راه یافتند، توانستند رنکینگ خود را به طور قابل توجهی ارتقاء دهند و این نشان می دهد حضور در مسابقه موثر خواهد بود.

در سال ۲۰۲۲، دختران سابر غیر از قهرمانی جهان و بازی های کشورهای اسلامی، فقط در جام جهانی گرجستان آن هم در ابتدای سال ۲۰۲۲ شرکت کردند.

اپه هم در جام جهانی امارات که نیمه کاره ماند، حضور داشتند و اردوی ۱۰ روزه‌ای نیز در آذربایجان داشتند.

قطعا اگر روند آماده‌سازی کشورهای مختلف را با ایران مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم برنامه‌ریزی خاصی برای زنان وجود ندارد و غیر از برگزاری اردوی داخلی چه کار دیگری انجام شده است؟

در سایت جهانی، تاریخ برگزاری رویدادها مشخص است و فدراسیون اگر می‌خواهد نتیجه بهتری در بازی های آسیایی بگیرد تا به طور جدی دنبال سهمیه المپیک باشد باید زمان را از دست ندهد و از الان برنامه ریزی مناسبی هم برای زنان داشته باشد و اردوها نیز منسجم تر از قبل برگزار شود.

http://www.abai.ir/News/1/61548
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی