پنج شنبه 9 فروردين 1403
تاريخ:بيست و هفتم شهريور 1401 ساعت 17:09
کد : 61553

اعزام دو پارادوچرخه سوار به قهرمانی جهان

اعزام دو پارادوچرخه سوار به قهرمانی جهان
اولین حضور بانوان در قهرمانی کشور

رییس انجمن پارادوچرخه سواری از حضور بانوان برای اولین‌بار در مسابقات قهرمانی کشور خبر داد و گفت: بانوان در صورتی که بتوانند رکورد خوبی را در مسابقات قهرمانی کشور به ثبت برسانند، شرایط حضورشان در تورنمنت‌های برون مرزی و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور پارادوچرخه سواری در دو بخش زنان و مردان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات ۲۷ شهریور در پیست دوچرخه‌سواری آزادی برگزار می‌شود که برای اولین بار بانوان نیز در قهرمانی کشور رکاب خواهند زد، همچنین برای اولین بار دوچرخه سواران در رشته هندبایک (دوچرخه دستی) در قهرمانی کشور رقابت خواهند کرد.

وی گفت: این مسابقات با حضور نماینده کمیته ملی پارالمپیک برگزار می‌شود و دوچرخه‌سوارانی که بتوانند حد نصاب رکورد ورودی را ثبت کنند، از سوی کمیته ملی پارالمپیک به لیست نفرات اعزامی به بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین اضافه خواهند شد.

رییس انجمن پارادوچرخه سواری همچنین درباره حضور بانوان پارادوچرخه سوار در تورنمنت‌های برون مرزی، تصریح کرد: تلاش بر این است که پس از تشکیل تیم ملی بانوان، شرایط حضور آنها را در تورنمنت‌های برون مرزی فراهم کنیم، البته این حضور بستگی به رکورد آنها در قهرمانی کشور دارد، در صورتی که رکورد خوبی را به ثبت برسانند و سطح آنها بالا باشد، بانوان را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا آماده خواهیم کرد.

عصفوری اضافه کرد: مسابقات قهرمانی کشور فرصت خوبی برای مردان پارادوچرخه سوار است که در صورت ثبت حد نصاب رکورد ورودی و تایید از سوی کمیته ملی پارالمپیک، تعداد سهمیه‌های دوچرخه‌سواران را در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین افزایش دهیم.

وی همچنین از اعزام دو پارادوچرخه سوار به مسابقات قهرمانی جهان فرانسه خبر داد و گفت: این مسابقات اواخر مهر در فرانسه برگزار می‌شود که تنها مهدی محمدی و بهروز فرزاد که امتیاز بالایی دارند به این تورنمنت اعزام خواهند شد.

رییس انجمن پارادوچرخه سواری در پایان افزود: در حال حاضر کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون حمایت خوبی از دوچرخه سواران معلول دارد، اما اگر بخواهیم تعداد سهمیه‌های خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو افزایش دهیم، نیاز به حمایت بیشتر از سوی وزارت ورزش و جوانان داریم.

http://www.abai.ir/News/1/61553
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی