جمعه 31 فروردين 1403
تاريخ:بيست و هفتم شهريور 1401 ساعت 17:18
کد : 61556

تعرفه خدمات درمانی ۱۴۰۱ ورزشکاران

تعرفه خدمات درمانی ۱۴۰۱ ورزشکاران
۷۰ هزار تومان شد
تعرفه عضویت یکساله در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱مبلغ ۷۰ هزار تومان تعیین شد تا نسبت به تعرفه ۴۰ هزارتومانی در سال گذشته، رشد ۷۵ درصدی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی در سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ برای متقاضیان ۱۵ هزار تومان بود و در سال ۹۸ و نیمه اول سال ۹۹ معادل ۲۰ هزار تومان دریافت شد و با تصویب مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی از ۲۵ مهر سال ۹۹ معادل ۳۰ هزار تومان تعیین شد و از هفتم تیرماه سال ۱۴۰۰ با تصویب مجمع عمومی سالانه فدراسیون پزشکی ورزشی، تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی از ٣٠ به ٤٠ هزارتومان افزایش یافت.

طبق مصوبه مجمع عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی(۶ مردادماه ۱۴۰۱) که با حضور معاونت وزارت ورزش و جوانان تشکیل شد، موضوع تعیین تعرفه عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی به هیات رئیسه این فدراسیون تفویض شد و هیات رئیسه فدراسیون پس از کار کارشناسی دقیق از جمله بررسی افزایش هزینه‌های درمان ورزشکاران آسیب دیده به ویژه در زمینه عمل‌های جراحی، نظر کارشناسی خود را در این خصوص به وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد کرد که با تایید معاونت ورزش قهرمانی و حرفه ای همراه شد.

این در حالی است که تعرفه عضویت یکساله در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۱مبلغ ۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

تعهدات در قبال ورزشکاران با عضویت ۳ سال پیوسته

باید خاطرنشان کرد تعهدات این فدراسیون در قبال ورزشکاران عضو کمیته خدمات درمانی جهت ورزشکاران با عضویت سه سال پیوسته در این کمیته به گونه‌ای است که سقف تعهدات با افزایش بیش از ۲ برابری از ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۳۵ میلیون تومان افزایش یافت و هزینه تجهیزات و وسایل مصرفی جراحی و اتاق عمل با افزایش بیش از ۳ برابری از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ۲۰ میلیون تومان رسید. همچنین غرامت فوت با افزایش بیش از ۲ برابری از ۳۰ میلیون ۲۰۰ هزار تومان به ۶۰ میلیون تومان افزایش یافت و هزینه توانبخشی (فیزیوتراپی) از۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون تومان رسید.

ویژگی‌های کارت خدمات درمانی

از جمله ویژگی‌های کارت خدمات درمانی ورزشی فدراسیون پزشکی ورزشی شامل برخورداری از امکانات تشخیصی و درمانی هیأت‌های پزشکی ورزشی استان‌ها و نیز فدراسیون پزشکی ورزشی با تخفیف ویژه، برخورداری از امکانات بستری و اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان‌های طرف قرارداد فدراسیون پزشکی ورزشی عمدتا به صورت رایگان، از دیگر ویژگی‌های دریافت هزینه درمان در صورت هزینه کرد، حداقل یک برابر و حداکثر پنج برابر تعرفه دولتی است.

از دیگر ویژگی‌های کارت خدمات درمانی دریافت هزینه اقدامات پاراکلینیکی، دارو و وسایل حداقل ۲۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد مبلغ هزینه کرد، دریافت غرامت نقص عضو در صورت بروز نقص عضو دائم به‌دنبال حادثه ورزشی، دریافت غرامت فوت ناشی از حادثه ورزشی است و در عین حال ورزشکارانی که در فروردین در سال به عضویت در می‌آیند در صورت دارا بودن عضویت سال گذشته از حداکثر تعهدات بهره‌مند می‌شوند.

نحوه استفاده از خدمات

در آسیب‌های اورژانسی اقدامات درمانی با هزینه کرد شخصی صورت گرفته سپس باید جهت دریافت هزینه درمان به هیأت پزشکی ورزشی استان مراجعه کرد، هم‌چنین در آسیب‌های غیر اورژانسی پس از تهیه و تأیید فرم گزارش حادثه ورزشی با مهر و امضاء باشگاه جهت ادامه درمان به هیأت پزشکی ورزشی استان مراجعه شود.

این درحالی است که خدمات و تعهدات کمیته فقط مختص آسیب های ورزشی است و آسیب‌های قدیمی و مزمن و یا قبل از تاریخ شروع عضویت مشمول تعهدات کمیته خدمات درمانی نمی‌شود، هم‌چنین هزینه فیزیوتراپی، ویزیت متخصصان، دندانپزشکی و وسایل مصرفی شامل سقف پرداخت و تاریخ پایان اعتبار کارت تا سال بعد همان تاریخ است.

http://www.abai.ir/News/1/61556
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی