شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاريخ:دوم مهر 1401 ساعت 13:00
کد : 61566

سالگرد دفاع مقدس

سالگرد دفاع مقدس
من سرباز ولایت هستم

مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس امروز در محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا، مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس امروز(شنبه دوم مهر) با حضور محمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولین، میرجلیلی مسوول بسیج ورزشکاران کشور، سردار یزدانی پیشکسوت ورزشی، آذرنوش و جمعی از ورزشکاران جانباز و معلول در محل فدراسیون جانبازان و معلولین برگزار شد.

در این مراسم، محمدشروین اسبقیان گفت: هفته دفاع مقدس یادآور روزهای حماسه، ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری غیورمردانی است که خاطرات و رشادت‌های آن‌ها در ۸ سال دفاع مقدس به یادگار مانده است‌.

او افزود: ما ۸ سال از حیثیت، ناموس و نظام اسلامی دفاع کردیم و امروز این جانبازان مدال‌های خود را تقدیم شهدای انقلاب و حاج قاسم سلیمانی می‌کنند.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ابعاد مختلفی دارد که به نظر می‌رسد باید در تمام ابعاد آن را بررسی کرد، یکی از ابعاد دفاع مقدس، مقدس بودن آن است، زیرا که با معنویت، الهامات الهی، ارزش‌های دینی و... همراه بوده است‌. هم‌چنین یکی از فاکتورهای مهم دفاع مقدس، نگه داشتن یاد خدا است که رزمندگان ما همواره بر آن پایبند بودند.

وی اضافه کرد: روحیه شهادت طلبی و ایثارگری رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس زبانزد بود، به طوری که همیشه در تمام عملیات‌ها برای حضور در خط مقدم دعوا می‌کردند تا به عنوان خط شکن حضور داشته باشند، این یعنی روحیه شهادت طلبی. هم‌چنین اخلاص جانبازان و معلولین در دفاع مقدس که توکل و خدایی بودن آن‌ها را به دنبال داشت.

او در پایان گفت: به عنوان مسوول فدراسیون جانبازان و معلولین و یک بسیجی اعلام می کنم که تا پای جان برابر استکبار جهانی و عوامل داخلی ایستاده و به عنوان یک سرباز ولایت در خط مقدم اطاعت از مقام معظم رهبری بوده، هستم و خواهم ماند.

هم‌چنین میرجلیلی، رییس بسیج ورزشکاران کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: از کسانی قدردانی می‌کنم که در مقابله با دشمنان به خاک افتادند تا ما به خاک نیفتیم و قامت به خم کردند تا قامت ما خم نشود، روی سخن من با رشادت‌ها و دلیرمردی‌های رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های ارجمند شهدا است.

وی گفت: این هفته با روزهای پایانی صفر همراه شده که می‌تواند این پیام امام حسین(ع) را برای ما یادآور کند (هیهات من ذله) یعنی تحت هیچ شرایطی زیر بار حرف زور نمی‌رویم.

میرجلیلی در بخش دیگر از سخنانش به دشمنان ایران در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جنگ ایران با عراق نبود، بلکه این آمریکا بود که جنگ را با ایران شروع کرد، زیرا او در طبس و کودتای اسفندماه از ایران شکست خورده بود، بنابراین شیطان بزرگ با کمک ۳۹ کشور به جنگ ایران آمد تا به واسطه جنگ، ایران را شکست دهد، اما نمی‌دانست در این کشور مردان و زنانی زندگی می‌کنند که در مکتب عاشورا رشد و تربیت شده‌اند.

او تصریح کرد: با وجود فشارهای آمریکا و صدام در ۸ سال دفاع مقدس، ما توانستیم پیام انقلاب را با همان جنگ به دنیا صادر کنیم.

وی در بخش دیگر سخنانش به گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: با تاکید مقام معظم انقلاب ما گام دوم انقلاب را در پیش داریم که قرار است این بار جوانان و نسل جدید در آن ایفای نقش کند، البته این حضور حاصل تجربه دفاع مقدس و حضور جوانان آن نسل است. در حقیقت قرار است از الگوها به بهترین شکل بهره‌برداری کنم.

در پایان از خانواده شهید اله کرم، شهید چناری، جانبازان و ایثارگران رشته‌های مختلف ورزشی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

http://www.abai.ir/News/1/61566
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی