سه شنبه 28 فروردين 1403
تاريخ:پنجم مهر 1401 ساعت 13:00
کد : 61578

به گزارش پایگاه خبری آبا

مکملهای اورجینال و فیک خواص مکملها

مکمل بدنسازی چیست؟
مکمل بدنسازی یک ماده خوراکی برای افراد ورزشکار و بدنسازی است که به دنبال افزایش توده عضلانی هستند. این مکمل ها در عین حال که وزن را افزایش می دهند و باعث عضله سازی می‌شوند. درصد چربی را نیز کم می کنند. همچنین قدرت بدنی را افزایش داده و حرکات ورزشی را تسهیل می کند.

مکمل های پروتئینی، گینرها، مکمل اچ ام بی و مکمل بی سی ای ای از جمله مکمل های بدنسازی پرکاربرد هستند.

انواع مکمل های بدنسازی
از مکمل های غذایی برای افزایش حجم و کالری برای انجام حرکات ورزشی استفاده می شود. این مکمل ها سرشار از ویتامین ها و و ریز مغذی ها هستند که در ادامه فعالیت های ورزشی بسیار مؤثر است. انواع مکمل بدنسازی شامل موارد زیر است:

مکمل های افزایش حجم؛
مکمل های افزایش قدرت؛
مکمل های چربی سوزی.
معرفی مکمل بدنسازی پروتئین وی
پروتئین وی یکی از محبوب ترین و مفیدترین پروتئین ها بین ورزشکاران و بدنسازان است. شاید برایتان جالب باشد که شیر دارای دو پروتئین مفید کازئین (80%) و آب پنیر (20%) است.

کازئین و این پروتئین در واقع همان آب پنیری است که در هنگام تولید پنیر از شیر جدا شده است. البته یک جای دیگر هم می‌توان این پروتئین را پیدا کرد. اگر تا به حال متوجه شده‌اید که به اصطلاح ماست آب جدا کرده است. باید بدانید که آن مایع آبکی روی ماست نیز پروتئین وی است.

در گذشته ارزش غذایی این مایع کشف نشده بود و آن را دور می ریختند. اما حالا این مایع ارزشمند را به خاطر طعم ناخوشایند فرآوری کرده و بعد در اختیار افراد قرار می دهند.

پروتئین وی در طعم های توت فرنگی، وانیل و شکلاتی بسیار محبوب هستند. هنگام خرید پروتئین وی به ترکیبات و افزودنی‌های آن توجه کنید. چرا که بعضی از این ویتامین‌ها دارای افزودنی‌های غیرمجاز و تقلبی هستند.

همچنین از این پروتئین‌های طعم‌دار در تهیه ی اسموتی، شیکر و حتی پنکیک استفاده می‌شود که برای ورزشکاران مفید است.

در تحقیقات به دست آمده محققان متوجه شده اند که این مکمل عضله‌ساز (پروتئین وی) در مقایسه با دیگر انواع بسیار مفید است. این پروتئین باعث کاهش افسردگی، کاهش فشار خون و کاهش قند خون می‌شود. حتی به بهبود سلول‌های سرطانی و ایدز نیز کمک می‌کند. فواید پروتئین وی شامل موارد زیر است:

افزایش وزن بدون افزایش چربی انجام می شود؛
مصرف روزانه برای افرادی که بدنشان نیاز به پروتئین دارد؛
دریافت انرژی لازم برای افراد که تحرک زیادی دارند یا ورزشکارند؛
باعث افزایش عضله‌سازی برای ورزشکاران و بدنسازان می‌شود؛
سرعت جذب بالا به دلیل حل شدن پروتئین در آب و پی اچ پایین بالا است.
انواع مکمل های بدنسازی
مقدار دوز مصرفی پروتئین وی
۱۰ تا ۳۰ گرم، حداقل ۳۰ دقیقه قبل از تمرین
۱۰-۳۰ گرم بعد از تمرین
معرفی مکمل بدنسازی کراتین
کراتین یک ماده انرژی زا در بافت عضلانی است که با تحرک و فعالیت‌های سخت و شدید انرژی را تأمین می کند. از آن برای مکمل عضله ساز تقویت قدرت و بهبود عملکرد ورزشی استفاده می شود. حدود 95٪ کراتین بدن شما به صورت فسفوکراتین در عضلات ذخیره می‌شود. 5٪ دیگر در مغز، کلیه و کبد یافت می‌شود.

کراتین یک ماده ای شبیه به اسید امینه است و به طور طبیعی از اسیدهای آمینه گلیسین و آرژنین در بدن تولید می شود. برای اینکه کراتین در بدن ذخیره شود باید از موادی چون: گوشت، ورزش، مقدار توده عضلانی و سطح هورمون‌هایی مانند تستوسترون استفاده شود.. به گزارش کارشناسان فیتامین , shahdad.sport

http://www.abai.ir/News/1/61578
آدرس ايميل شما:  
آدرس ايميل دريافت کنندگان  
 


 

 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی