پنج شنبه 6 ارديبهشت 1403

اتفاق عجیب در تور ایران - آذربایجان؛

اتفاق عجیب در تور ایران - آذربایجان؛
همه سکه گرفتند

رکابزن ملی‌پوش ایران گفت: در پایان تور دوچرخه سواری ایران - آذربایجان به من که پیراهن امتیازی گرفتم،کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی دادند در حالی که رکابزنان دیگر که صاحب پیراهن های دیگر تور شدند سکه گرفتند.

محمد گنج خانلو به گزارش پایگاه خبری آبا به نقل از ایسنا درباره ی تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان بیان کرد: برگزاری تور ایران - آذربایجان واقعا سخت است اما این کار انجام گرفت. رکابزنان ایرانی نیز خوب نتیجه گرفتند. اگرچه پیراهن طلایی یک چیز دیگر است اما توانستیم سه پیراهن را بگیریم. یکی از رکابزنان بلژیکی که در تور ایران - آذربایجان رکاب زد را با صفرزاده مقایسه کنید و ببینید چقدر از لحاظ حضور در مسابقه تفاوت داشته اند اما با این حال ما با این رکابزنان رقابت کردیم. حتی صفرزاده نیز تا یک ثانیه مانده به اینکه پیراهن طلایی تور را به دست آورد، پیش رفت.

او در مورد مسیرهای مسابقه گفت: مسیر های مسابقه خوب و نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود. البته نکاتی بود که می توانستند آنها را رفع کنند برای نمونه مرحله آخر که در شهر تبریز بود در مسیر انتخابی چاله هایی وجود داشت که خطرناک بودند و حتی خود من در یکی از این چاله‌ها افتادم و طوقه ام ترک خورد. رکابزنی که پیراهن طلایی تو را به دست آورد در همان چاله افتاد و آسیب زیادی دید. می‌توانستند با کمی خاک یا هر چیز دیگری چاله ها را پر کنند تا مشکلی برای دوچرخه سواران پیش نیاید. در ۵۰۰ متر آخر مسیر، دو چاله وجود داشت که اگر یک بیل خاک در آن می ریختند، هیچ مشکلی به وجود نمی آمد.

گنج خانلو در مورد جایزه توره دوچرخه سواری ایران و آذربایجان گفت: جایزه تور در سال ۲۰۱۵، ۱۰۰ هزار دلار بود و در سال ۲۰۱۶ به ۱۱۰ هزار دلار افزایش پیدا کرد. از سال ۲۰۱۷ مبلغ جایزه ۵۰ هزار یورو و سپس ۳۶ هزار یورو شد. در سال ۲۰۲۲ جایزه تور را ۲۲ هزار یورو تعیین کردند. به نظرم بهتر بود که جایزه را به همان مقدار قبلی نگه می داشتند. به هر حال دو سال هم تور ایران - آذربایجان به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد که می‌توانستند جایزه آن را ذخیره کنند. از طرفی مشخص نیست که این جایزه چه زمانی به دستمان برسد. ولی باز هم در این بی پولی، تیم ما توانست سه هزار یورو به دست آورد. هر چند که مالیات هم از آن هم کسر می شود ولی باز هم خوب بود.

او افزود: نکته دیگری که وجود داشت، در تورهای دنیا اولویت با پیراهن طلایی، پیراهن امتیازی، پیراهن کوهستان و در آخر پیراهن جوان ترین رکابزن است. در مرحله آخر که روی سکو رفتیم به رکابزنانی که صاحب پیراهن طلایی، کوهستان و جوان ترین رکابزن شده بودند، سکه دادند اما به من که صاحب پیراهن امتیازی شده بودم، کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی دادند. تعجب می کنم چگونه آن را حساب کردند.

گنج خانلو در پاسخ به این پرسش که چگونه متوجه شد بقیه رکابزنان سکه گرفته اند و چرا همان جا اعتراض نکرد؟ تصریح کرد: پشت بلندگو اعلام کردند، سکه داده اند. من بعدا متوجه شدم که کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی داده اند و آنجا اصلا نگاه نکردم. من برای تیم تبریز رکاب زدم و واقعا از این حرکت ناراحت شدم.

رکابزن ملی پوش ایران در مورد آخرین وضعیت اعزام به مسابقات قهرمانی جهان پیست در فرانسه تاکید کرد: احتمال اینکه اعزام شوم را صفر می دانم. به من هیچ چیزی اعلام نکردند و پاسپورتم نیز دست خودم است و هیچ چیزی در مورد اینکه تمرین داشته باشم، نیز به من نگفته اند. ما حتی داریم زمان را برای بازی های آسیایی از دست می دهیم. شما بروید ببینید چینی ها الان دارند چه کار می کنند و ما چه برنامه ای داریم. برای نتیجه گرفتن باید مسابقه برویم.

http://www.abai.ir/News/1/61594
آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



 
وزارت ورزش و جوانان

فراکسیون ورزش مجلس

فدراسیون های داخلی

کنفدراسیون های آسیایی

فدراسیون های جهانی

کمیته ملی المپیک

اداره کل تربیت بدنی استان ها

هیات های ورزشی

انجمن های ورزشی

سازمان های ورزشی

تیم های ورزشی